Waterschade bose speaker?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cerome
    • Mar 2015
    • 1

    Waterschade bose speaker?

    Goeiemiddag iedereen,

    ik ben in het bezit van een bose soundlink 3 (bluetooth speaker). Vannacht heeft iemand een vol glas bier op de bovenkant van de speaker gemorst en deze hing helemaal vol, iets later hebben we hem getest en het lijkt alsof er geen schade is op het eerste zicht.

    mijn vraag is wat er kan zijn van schade aan de speaker en hoe ik kan testen wat voor schade er eventueel is.

    ps: kunnen er door dit voorval later problemen optreden met de speaker ofzo?

    bedankt alvast, een ongeruste jongeman
  • mjusic
    • Jun 2008
    • 16

    #2
    Originally posted by Cerome
    kunnen er door dit voorval later problemen optreden met de speaker ofzo?
    Je titel is 'waterschade', maar is dus eigenlijk 'bierschade' ...

    Bier is veel schadelijker dan water, vormt een plakkerig laagje op alle delen waar het op / in / tussen gelopen is.

    Van buitenaf is daar niets over te zeggen, hangt ook af van hoeveelheid bier en hoe snel je het gedroogd hebt, maar schade is niet uit te sluiten, ook niet als het apparaat vooralsnog goed lijkt te werken.

    Knopjes kunnen gaan plakken (is nog op te lossen) maar kan ook in de electronica lopen en dan is geode (professionele) reiniging noodzakelijk.

    Verzekering?

    Comment

    • frederic
      • Jan 2006
      • 3511

      #3
      Waterschade is wel de correcte benaming voor Hollanders. We kunnen dat toch moeilijk bier beginnen noemen in Holland?

      Comment

      • vasco
        • Oct 2003
        • 2567

        #4
        Verder zijn deze bluetooth smartphone/tablet speakers nu niet echt voer voor dit forum.
        Ik ben in elk geval nog nooit een stack van deze speakers tegengekomen op een concert

        Comment

        • Guus Berends
          • Apr 2015
          • 5

          #5
          hoi,

          Bierschadeisslecht. Kan na verloop van tijd schade aan de pcb`s veroorzaken.
          Apparaat na laten kjjken en evtschoon laten maken .
          Is goed te reinigen ,wel door deskundige technici.

          Groetjes
          Guus

          Comment

          Working...