Op zoek naar een nieuw actief top set

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RifatdeRoock
    • Mar 2015
    • 13

    Op zoek naar een nieuw actief top set

    Hallo beste forummers,

    Ik ben een Turkstalig muzikant en treed meestal op voor een publiek tussen 50 en 250 man. Ik ben sinds mijn start als muzikant eerst begonnen met passieve sets. Ik heb altijd de Dynacord PM 1000 MK2 gehad en daarbij eerst 2x Dynacord D15-3 speakers (die ik overigens heb opgeblazen omdat ik toen te weinig kennis en ervaring had met het gebruik van speakers) en de afgelopen 3 jaar gebruik ik 2x JBL MRX 515 speakers.

    Nou weet ik dat ik gebombardeerd zal worden met JE MOET OOK LAAG HEBBEN etc . Alleen is dat voor "ons" muziek niet zo echt nodig. Alhoewel niet voor de partijen waar ik voor optreed dan.

    Nu heb ik rondgekeken en heb ik mijn oog op enkele actieve speakertjes laten vallen. Ik zal ze met jullie delen en dan hoop ik dat jullie mij zouden kunnen helpen met het maken van de juiste keus.

    JBL PRX715 of PRX725 ( ik ben me ervan bewust dat de 725 beschikt over een extra woofer )
    Mackie SRM650 of SRM750 ( zelfde verhaal met de 750)
    EV ZXA5
    EV ETX-15

    Van de Mackies heb ik de kans gehad ze live te beluisteren en die vond ik echt super klinken. Heerlijk vol.
    JBL weet ik dat het een leuk merkje waarvan de actieve speakers krachtig zijn.
    EV heb ik alleen ervaring mee met de passieve speakers, en ook die vond ik goed klinken.

    Ik zou zeggen barst maar los met vragen, opmerkingen, argumenten, aanbevelingen.

    Bij voorbaat dank beste heren en dames.

    Rifat

    ( PS: Ik ben van plan mijn Dynacord PM 1000 MK2 te verkopen en te gaan voor een Dynacord CMS600 MK3 , dit in verband met het feit dat als ik solo muzikant ben en voor mezelf 1 mic kanaal en 2x stereokanalen maar gebruik )
    Last edited by RifatdeRoock; 13-03-15, 23:23.
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

    #2
    Er circuleerd een d&b Ci60 set rond voor 3500€. 4 toppen.
    Last edited by frederic; 14-03-15, 09:42.

    Comment

    • drbeat
      • Jun 2012
      • 671

      #3
      Ik zeg gebruik je oren... En neem ook met deze webwinkel contact op. www.licht-geluid.nl , dit is de host hier van dit forum. Ga luisteren en probeer de setjes langs elkaar te beluisteren..bij een aantal bekende winkels in Goes, Rotterdam, Barendrecht of Eindhoven of hier.

      Ook is QSC in de markt gesprongen met een actieve lijn speakers die een zeer goede prijs kwaliteit verhouding kennen...die zijn in Goes en Rotterdam te vinden in de winkel.

      Ik ben zelf ook zeer fan van TW audio...http://www.twaudio.de/ in mijn ogen veel beter klinkende kastjes dan je nu opsomt en kosten maar een fractie meer....en zijn kwa klank dag en nacht verschil....maar t is wel passief...


      Ik zou ook eens kijken bij Sander Scheepstra zijn setjes.. Hele bevlogen en zeer kundig man.
      Je kunt m hier vinden. http://www.brooklyn-audio.com/. Dit is volledig actief, en helemaal op te schalen en mocht er wat zijn....top service.. Met een groeiende verhuurclan....

      Dus ga vooral luisteren en ga voor jou beste keuze...
      Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

      Comment

      • RifatdeRoock
        • Mar 2015
        • 13

        #4
        Originally posted by drbeat
        Ik zeg gebruik je oren... En neem ook met deze webwinkel contact op. www.licht-geluid.nl , dit is de host hier van dit forum. Ga luisteren en probeer de setjes langs elkaar te beluisteren..bij een aantal bekende winkels in Goes, Rotterdam, Barendrecht of Eindhoven of hier.

        Ook is QSC in de markt gesprongen met een actieve lijn speakers die een zeer goede prijs kwaliteit verhouding kennen...die zijn in Goes en Rotterdam te vinden in de winkel.

        Ik ben zelf ook zeer fan van TW audio...http://www.twaudio.de/ in mijn ogen veel beter klinkende kastjes dan je nu opsomt en kosten maar een fractie meer....en zijn kwa klank dag en nacht verschil....maar t is wel passief...


        Ik zou ook eens kijken bij Sander Scheepstra zijn setjes.. Hele bevlogen en zeer kundig man.
        Je kunt m hier vinden. http://www.brooklyn-audio.com/. Dit is volledig actief, en helemaal op te schalen en mocht er wat zijn....top service.. Met een groeiende verhuurclan....

        Dus ga vooral luisteren en ga voor jou beste keuze...
        Bedankt voor de tijd en moeite die je erin hebt gestoken om te reageren. De QSC heb ik idd ook ervaring mee ik heb in Belgie eens opgetreden met 2x 12" topjes en 2x15" laag kasten. Die set ging hard en zuiver. Was een fijne ervaring. Ik zal inderdaad even langs wat muziekwinkeltjes hoppen om te kijken hoe en wat. En TW audio heb ik nooit van gehoord, daar zal ik ook even een blik op werpen.

        Nogmaals dank

        Comment

        • timmetje
          • Dec 2012
          • 424

          #5
          Originally posted by drbeat
          Ik ben zelf ook zeer fan van TW audio...http://www.twaudio.de/ in mijn ogen veel beter klinkende kastjes dan je nu opsomt en kosten maar een fractie meer....en zijn kwa klank dag en nacht verschil....maar t is wel passief...
          'Kosten maar een fractie meer' vind ik niet helemaal correct. Prijsverschil met de door TS genoemde merken is toch wel flink hoor. Daarbij komt nog dat je bij TW eigenlijk niet onder een LAB Gruppen of Powersoft versterker uit komt als je er echt het maximale uit wilt halen, en die zijn ook niet bepaald goedkoop.

          Dat gezegd hebbende: het maakt qua klank inderdaad wel een enorm verschil met de merken die eerder genoemd zijn. Kasten klinken geweldig en zijn erg goed hanteerbaar, wat zeker voor een solo-act van groot belang is. Daarbij komt dat een Powersoft K3 of een Lab IPD (die prima voldoende is voor alleen een setje topjes) wel lekker licht en compact is.

          Voor de TS: raadpleeg ook zeker Sander (MusicXtra) van Brooklyn Audio even. Lees niets dan positieve dingen over zijn speakers. Disclaimer: heb ze zelf nooit gehoord (in tegenstelling tot TW).
          Last edited by timmetje; 14-03-15, 19:49.
          Tim

          Comment

          • drbeat
            • Jun 2012
            • 671

            #6
            Originally posted by timmetje
            'Kosten maar een fractie meer' vind ik niet helemaal correct. Prijsverschil met de door TS genoemde merken is toch wel flink hoor. Daarbij komt nog dat je bij TW eigenlijk niet onder een LAB Gruppen of Powersoft versterker uit komt als je er echt het maximale uit wilt halen, en die zijn ook niet bepaald goedkoop.

            Dat gezegd hebbende: het maakt qua klank inderdaad wel een enorm verschil met de merken die eerder genoemd zijn. Kasten klinken geweldig en zijn erg goed hanteerbaar, wat zeker voor een solo-act van groot belang is. Daarbij komt dat een Powersoft K3 of een Lab IPD (die prima voldoende is voor alleen een setje topjes) wel lekker licht en compact is.

            Voor de TS: raadpleeg ook zeker Sander (MusicXtra) van Brooklyn Audio even. Lees niets dan positieve dingen over zijn speakers. Disclaimer: heb ze zelf nooit gehoord (in tegenstelling tot TW).

            De TW filosofie is juist dat je iedere versterker kunt gebruiken met die topkastjes.... Voor alleen een setje topkastjes aansturen is een lab, powersoft ED niet een vereiste.. Als hij nu al amps heeft dan kan hij daarmee prima de topjes aansturen....
            ik weet dat de winkel in Rotterdam ze juist niet met powersoft ED verkoopt maar met EV Q amps...

            heb ze daar ook mee gehoord, zelfs met behringer amps om te laten horen dat de TW kastjes juist overal prachtig op klinken....

            ik zelf heb BA wel gehoord en dat vond ik een ervaring op zich.. Maar dat vind ik ook met TW audio en zeker met L Accoustics...nogmaals....gebruik je oren....
            Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

            Comment

            • RifatdeRoock
              • Mar 2015
              • 13

              #7
              Nu moet ik eerlijk aangeven dat ik in september 2014 ook eens heb kogen optreden met de qsc k12 en 2 subs (subs kan ik me niet herinneren ) en die dingen gingen ook lekker hard en zuiver. Is het trouwens te doen om evemtueel met 1 sub te werken? Qua sub ben ik namelijk moeilijk over te halen. Ook omdat het allemaal moeilijk past in mn peugotje station .

              Ik zat eventueel te denken aan 2x qsc k12 en dan een subje eronder. Moet ik daarvoor dan nog een aparte crossover aanschaffen of wordt dat "actief" al geregeld?

              Comment

              • frederic
                • Jan 2006
                • 3511

                #8
                Ik zou een 3 weg speaker kiezen zoals qsc kw153

                Comment

                • RifatdeRoock
                  • Mar 2015
                  • 13

                  #9
                  Originally posted by frederic
                  Ik zou een 3 weg speaker kiezen zoals qsc kw153
                  Door mijn positieve ervaring met de qsc k12 en subs zit ik die heel erg te overwegen. Vooral omdat het een compact maar toch zo sterk setje is. Echter zal ik dan maar gebruik maken van 1 sub.

                  Iemand ideetjes op of aanmerkingen hierover? ( nogmaals voor mijn optredens heb ik niet akelig veel laag nodig )

                  Comment

                  • drbeat
                    • Jun 2012
                    • 671

                    #10
                    succes met de keuze

                    Originally posted by RifatdeRoock
                    Door mijn positieve ervaring met de qsc k12 en subs zit ik die heel erg te overwegen. Vooral omdat het een compact maar toch zo sterk setje is. Echter zal ik dan maar gebruik maken van 1 sub.

                    Iemand ideetjes op of aanmerkingen hierover? ( nogmaals voor mijn optredens heb ik niet akelig veel laag nodig )

                    Wellicht t overwegen waard om eerst twee topjes te gaan beluisteren met jou muziek....en dan eens 1 subje mee te laten spelen.... en dan beluisteren of je het de moeite waard vind....en alleen topjes is toch ook goed als je de sub niet gebruikt en tot zijn recht laat komen is het zonde om er 1 aan te schaffen......die geluidsdruk haal je ook wel zonder subs....alleen gaat t wat minder diep door...maar als het ook niet in je muziek voorkomt dan geeft hij dat ook niet weer...simpel....

                    Dus ga eens luisteren.....naar de qsc...de roze zeeuwen uit goes hebben ze demoklaar staan.....of ze hier ook demo gereed staan weet ik niet maar vragen staat vrij..

                    Succes met je keuze.
                    Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

                    Comment

                    • sjig
                      • May 2012
                      • 909

                      #11
                      Originally posted by drbeat
                      Dus ga eens luisteren.....naar de qsc...de roze zeeuwen uit goes hebben ze demoklaar staan.....
                      Als je daar al aan de beurt komt om ook maar 1 minuut te luisteren ;-)

                      Comment

                      • Fridge
                        • Mar 2002
                        • 153

                        #12
                        Originally posted by sjig
                        Als je daar al aan de beurt komt om ook maar 1 minuut te luisteren ;-)
                        grappig, dat contrasteert sterk met wat ik eerder las over de winkel te Goes (uitgebreid luisteren, men neemt de tij voor je). Natuurlijk zal de beschikbare luistertijd ook wat samenhangen met de drukte in de winkel....

                        Comment

                        • theo
                          • Nov 2001
                          • 503

                          #13
                          Hallo ,
                          Ik heb hier ook zon setje staan voor allerlei dingen.
                          Ik heb gekozen voor de k10 ipv de k12 vond de k10 toch vriendelijker klinken.
                          Heb er ook een setje k-subs bij eventueel 1 of 2 eronder, extra crossover is niet nodig alle instellingen zitten in de top cq sub.
                          Een dj of klein bandje zanger kan hier makkelijk overheen. klinkt goed vol en niet agressief.
                          Ook kleine gelegenheden volstaan zonder sub , je kan dan de top ook op deep zetten voor wat extra laag.
                          Het is een erg goed concept van qsc.
                          Ook staat hier twaudio m12-b18 op powersoft k3dsp amps dit is heel andere shit, geen vergelijk met qsc.
                          Maar ook kwa prijs heel andere liga.
                          Succes met je keuze.

                          Comment

                          • MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

                            #14
                            Kom maar eens bij me luisteren, twee Coax12 toppen zonder extra sub zal voor jou ruim voldoende zijn.
                            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                            Comment

                            • RifatdeRoock
                              • Mar 2015
                              • 13

                              #15
                              Beste heren ( en dames evt )

                              Zoals aangegeven speel ik nu met een MRX515 setje (passief). Ik heb inderdaad aangegeven dat ik niet "veel" laag nodig heb. Dit omdat ik die subs echt niet nodig zal hebben. Maar nu worden er 12" speakers aangeraden. Maar kunnen die wel de gewenste laag (nogmaals voor zover ik die nodig heb) leveren? Ik neig toch heel erg naar de JBL PRX715. Omdat hij ook een continu van 136db kan leveren. Dit ga ik niet helemaal nodig hebben maar dan kan ik em wat zachter zetten en eventueel wat meer laag erin gooien. Of zouden jullie dit afraden?

                              Ik waardeer alle berichten en neem ze zeker allen serieus om mijn uiteindelijke keuze te maken. Hartelijk dank nogmaals.

                              PS: Ik wil koste wat het kost GEEN subs gebruiken. Dus ben ik op zoek naar een actief setje dat wel "voldoende" klinkt om het maar zo te zeggen.

                              Comment

                              Working...