Op zoek naar een nieuw actief top set

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RifatdeRoock
    • Mar 2015
    • 13

    Op zoek naar een nieuw actief top set

    Hallo beste forummers,

    Ik ben een Turkstalig muzikant en treed meestal op voor een publiek tussen 50 en 250 man. Ik ben sinds mijn start als muzikant eerst begonnen met passieve sets. Ik heb altijd de Dynacord PM 1000 MK2 gehad en daarbij eerst 2x Dynacord D15-3 speakers (die ik overigens heb opgeblazen omdat ik toen te weinig kennis en ervaring had met het gebruik van speakers) en de afgelopen 3 jaar gebruik ik 2x JBL MRX 515 speakers.

    Nou weet ik dat ik gebombardeerd zal worden met JE MOET OOK LAAG HEBBEN etc . Alleen is dat voor "ons" muziek niet zo echt nodig. Alhoewel niet voor de partijen waar ik voor optreed dan.

    Nu heb ik rondgekeken en heb ik mijn oog op enkele actieve speakertjes laten vallen. Ik zal ze met jullie delen en dan hoop ik dat jullie mij zouden kunnen helpen met het maken van de juiste keus.

    JBL PRX715 of PRX725 ( ik ben me ervan bewust dat de 725 beschikt over een extra woofer )
    Mackie SRM650 of SRM750 ( zelfde verhaal met de 750)
    EV ZXA5
    EV ETX-15

    Van de Mackies heb ik de kans gehad ze live te beluisteren en die vond ik echt super klinken. Heerlijk vol.
    JBL weet ik dat het een leuk merkje waarvan de actieve speakers krachtig zijn.
    EV heb ik alleen ervaring mee met de passieve speakers, en ook die vond ik goed klinken.

    Ik zou zeggen barst maar los met vragen, opmerkingen, argumenten, aanbevelingen.

    Bij voorbaat dank beste heren en dames.

    Rifat

    ( PS: Ik ben van plan mijn Dynacord PM 1000 MK2 te verkopen en te gaan voor een Dynacord CMS600 MK3 , dit in verband met het feit dat als ik solo muzikant ben en voor mezelf 1 mic kanaal en 2x stereokanalen maar gebruik )
    Last edited by RifatdeRoock; 13-03-15, 23:23.
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

    #2