Passieve Monitors

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bksound
    • May 2012
    • 56

    Passieve Monitors

    Beste collega's,

    Voorlopig hebben we nog heel wat versterkers die niet zo vaak meer gebruikt worden (Peavey CS1000, nog steeds beestige versterkers volgens ons). We willen ze meer gaan gebruiken om monitors mee aan te sluiten. Ons lijkt het dan ook voor de hand liggend dat we passieve monitors gaan aanschaffen. Enerzijds voor de kostprijs én voor het gewicht.. Lijkt ons gek actieve monitors aan te kopen als we toch nog zoveel versterkers staan hebben.. Nu is het gamma aan monitors steeds toegenomen en willen we even nagaan met welke klankkasten jullie werken. Bij de grotere bands maken we gebruik van een externe firma voor DB MAX15 of L'Acoustics kasten op het podium maar dat is voor ons p.a. werk nog niet haalbaar. We vragen jullie graag daarom even wat jullie zoal gebruiken en die prijs/kwaliteit goede prestaties leveren voor het gemiddelde p.a. werk.

    We hebben al even rondgekeken en zagen bijvoorbeeld de Electrovoice ELX115 wel als mogelijkheid. Propere kast voor verschillende toepassingen, Multiplex, niet té zwaar, ...

    Alvast bedankt voor jullie ervaringen en meningen met ons te delen!
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

    #2
    Ik heb binnenkort een 8 tal passieve monitors in de aanbieding, pm me maar wanneer je interesse mocht hebben.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

    Comment

    • bksound
      • May 2012
      • 56

      #3
      Collega's,

      Niemand toevallig ervaringen met de ELX112 pf ELX115 kasten als monitor?

      Alvast bedankt!

      Comment

      • Trooper
        • Aug 2006
        • 90

        #4
        Originally posted by bksound
        Collega's,

        Niemand toevallig ervaringen met de ELX112 pf ELX115 kasten als monitor?

        Alvast bedankt!

        ik zet af en toe eens een drumfill met 118p en 115p, weliswaar actieve versies neer op het podium.
        nog geen klachten gehoord van muzikanten

        met de passieve elx112 als monitor nog geen ervaring, maar wetende hoe deze klinken, denk ik niet dat deze een probleem zouden kunnen zijn voor een muzikant.

        Comment

        • NesCio01
          • May 2010
          • 1987

          #5
          Ik adviseer je zeker om Sander (MusicXtra) een pm te
          sturen. Zijn Brooklynn audio mag er zeker zijn.
          (meermalen beluisterd).

          Mocht je er met Sander niet uitkomen, dan mag ik je
          zeker ook het merk LSS adviseren. Sinds kort is er voor
          de Italiaanse merk ook een Nederlandse importeur.

          Ik heb een aantal kasten nu gehoord en vind ze van
          uitzonderlijke kwaliteit.

          grtz

          Nes
          Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

          Comment

          • T.O.P.
            • Jun 2014
            • 100

            #6
            Ik adviseer dan om AudioPro, IemkeRoos, HollandPA, AudioElectronicsMattijsen, en TM-Audio een mail te sturen...........
            Nadat ge bekomen zijt van de schrik kunt ge altijd nog eens om een reactie hier vragen.....
            Last edited by T.O.P.; 26-02-15, 21:02.

            Comment

            Working...