Keyboard Yamaha PSR 700 gezocht

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hans van Demen
    • Oct 2011
    • 113

    Keyboard Yamaha PSR 700 gezocht

    Beste collega's,

    Mijn dochter van 9 gaat op keyboardles volgens de instructeur zou ze het beste kunnen kiezen voor een Yamaha in PSR 700 serie.

    Graag jullie mening hierover, en heeft er misschien iemand een dergelijk instrument ter overname ?

    Groet,
    Hans van Demen
  • showband
    • May 2001
    • 4524

    #2
    1) ik denk dat dit het verkeerde forum is.
    2) keyboarddocenten hebben meestal liefst leerlingen die keyboards kopen die ZIJ begrijpen. Als zij bekend zijn met yamaha PSR dan houden ze er niet zo van als je met een ander merk/type aankomt zetten. Ook al leen je een tyross van 4000 euro.Want het gaat dan te veel op werk lijken + van de technische kant hebben ze zelden kaas gegeten. Dus dan moeten ze werkelijk met keyboards kunnen omgaan en dat valt voor de dames/heren conservatorium opgeleide docenten niet mee is mij al jaren opgevallen.
    3) sommige keyboardscholen zijn gelieerd aan muziekwinkels. Die willen liefst groot inkopen dus de docenten raden het model aan wat de baas commercieel het beste vind. En beneden in stapels klaar ligt. (en soms krijgen ze commissie)
    4) yamaha PSR komt bijna elk half jaar nieuw van uit. Keyboards schrijf je af naar nul in twee jaar. Dat is GEEN grapje. (de 700 is al weer vervangen door de 710... alleen het orientaalse model verkopen ze nog als oud model 700)

    advies: ga naar marktplaats. Koop een tweedehands die niet te oud is. Soms krijg je ze voor 30 euro mee.....
    En beloof dochterlief iets goeds als ze met de kerst voor de familie een uitvoering geeft van 5 kerstliedjes.
    Last edited by showband; 04-02-15, 10:55.
    lekker belangrijk!

    Comment

    • frederic
      • Jan 2006
      • 3511

      #3
      Inderdaad wat showband zegt klopt.

      Maar bijkomende vraag is: wat wil je met een keyboard doen?
      Ik heb "keyboard les" al altijd iets raars gevonden. Wat valt er nu te leren aan een keyboard?
      Piano moet je leren, de knopjes bovenaan ken je in een halve dag prutsen.

      Synthesiser's daar valt dan weer wel veel aan te leren, maar dat heeft dan ook weer een specifieke doelstelling.

      Comment

      • sis
        • Jul 2003
        • 3305

        #4
        Wat er te leren valt aan keyboard les : Accoorden leren aan de linkerkant, niet makkelijk als beginner + de combinatie 2 accoorden nemen links en rechts ( ik heb die les gegeven in de muziekschool ) en er zijn zoveel meer dingen die je kan leren . Dit is toch wel een eerste stap, alhoewel ik het ook niet onken dat piano beter is omdat je daar dan beide handen moet gebruiken en een grotere ontwikkeling kan bereiken , zeker het linkerhand. Voor mij kan het wel degelijk allebei , keyboard en piano , de combinatie dus !
        Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

        Comment

        • Hans van Demen
          • Oct 2011
          • 113

          #5
          Bedankt voor jullie reactie

          Comment

          • sis
            • Jul 2003
            • 3305

            #6
            Graag gedaan Hans, ik hoop dat je er ook iets aan hebt ?
            Veel succes .
            sis
            Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

            Comment

            Working...