Budget actieve floormonitors, advies gevraagd

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • one two
    • Jan 2015
    • 1

    Budget actieve floormonitors, advies gevraagd

    Hi,

    Voor onze vaste installatie in een zaal van 500 man ben ik op zoek naar een stuk of zes actieve floormonitors (we hebben nu Samsons, maar die beginnen stuk voor stuk te kraken). Het budget is bijzonder beperkt (non profit). Ze zullen voornamelijk worden gebruikt voor spraak, zang en keyboards.

    Hieronder heb ik een viertal geselecteerd (hoop dat het mag op deze manier) in de prijsrange 200-400 euro. Ik heb zelf een voorkeur voor coaxiaal en zonder knoppen of kabels aan de voorzijde. Het liefst zou ik ze ergens naast elkaar beluisteren maar dat is nog niet zo eenvoudig. Tweedehands kom ik er ook vrijwel geen tegen.

    Graag hoor ik jullie adviezen ?!

    groetjes
    R









  • bones2001
    • Aug 2003
    • 741

    #2
    Ietsje duurder als je budget, maar wel stukken beter als die je hier in je lijstje hebt staan.
    dB Technologies Flexsys FM12.
    Bij de gemiddelde webshop kost ie 495 euro.
    Mixen is net als schilderen.
    Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

    Comment

    • Carl
      • Nov 2000
      • 907

      #3
      De Proel Flash serie! Powered, goede limiter ingebouwd, alle controls etc aan de achterzijde.
      Klinkt prima, niet duur en voorzien van statiefbus, voor eventueel gebruik op paaltje, kan ook prima als kleine frontset.

      Comment

      • frederic
        • Jan 2006
        • 3511

        #4
        Van die 4 voorstellen lijkt die Alto de beste te zijn.
        Ik heb op een feestje eens Alto topjes gehoord, en ik stond eigenlijk verbaast te luisteren. (voor dat geld)

        Ik zou ook eerder kiezen voor die dB Technologies Flexsys FM12.
        Kijk ook eens naar HK audio.

        Comment

        • Plukkie
          • Jan 2012
          • 28

          #5
          Heb sinds een tijdje de thomann monitor, voor het geld prima kastje.
          Gebruik het een aantal keer per jaar voor de lokale carnavals avonden, niet heel spannend.
          Desondanks vind ik het prima monitoren, gaan hard en zijn met een beetje EQ heel goed inzetbaar.
          Er zit een statiefadapter ingebouwd echter zou ik ze niet gauw inzetten als fullrange of top want dan schieten ze toch al gauw tekort. Nadeel vind ik wel de stroom aansluiting, had deze liever met powercon gezien.

          Comment

          • renevanh
            • Oct 2004
            • 2371

            #6
            Alto topjes klinken inderdaad best aardig, maar over de Alto floors heb ik minder goede verhalen gelezen.
            Ik gebruik dB Tech. Cromo 12+ kastjes als monitors. Liggen in jouw pricerange, niet coaxiaal helaas.
            Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

            Comment

            • sjig
              • May 2012
              • 909

              #7
              dB Technologies Flexsys FM12 lijkt mij (nieuw) de beste keus. Mocht je ze tweede hands kunnen vinden, Sound Projects X act.

              Comment

              • Hilco
                • Oct 2009
                • 16

                #8
                Originally posted by Plukkie
                Heb sinds een tijdje de thomann monitor, voor het geld prima kastje.
                Gebruik het een aantal keer per jaar voor de lokale carnavals avonden, niet heel spannend.
                Desondanks vind ik het prima monitoren, gaan hard en zijn met een beetje EQ heel goed inzetbaar.
                Er zit een statiefadapter ingebouwd echter zou ik ze niet gauw inzetten als fullrange of top want dan schieten ze toch al gauw tekort. Nadeel vind ik wel de stroom aansluiting, had deze liever met powercon gezien.
                Nadeel is dan wel een lichte ruis in stilstand. Ik heb er ook 1, voor de rest niks op aan te merken.

                Comment

                • Aart Rietveld
                  • Aug 2004
                  • 190

                  #9
                  Wat is het exacte typenr. van die "Thomann-monitor"? Bedoelen jullie de MA120 of zit er helemaal naast?

                  Comment

                  • Hilco
                    • Oct 2009
                    • 16

                    #10
                    Originally posted by Aart Rietveld
                    Wat is het exacte typenr. van die "Thomann-monitor"? Bedoelen jullie de MA120 of zit er helemaal naast?
                    Het is de Mon A12, een andere ja. Het is een kopie van de Proel WD12A voor ik zover weet.

                    Comment

                    Working...