Aanschaffen geluidsset

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • henkieshap
    • Dec 2014
    • 19

    Aanschaffen geluidsset

    Hallo allemaal,

    Wij willen met een grote vriendengroep een geluidsset aanschaffen, om zo geregeld een feestje te geven voor een paar honderd man. Dit willen wij in de winter binnen in een loods doen en in de zomer gewoon lekker buiten in de wei. De muziek die we gaan draaien is op het begin de gouwe ouwe van vroeger en naar mate de avond vordert house, hardstyle, hardcore, noem het maar op, het echte beukwerk dus.
    Nu hebben we al wat rond gezocht op het internet en hebben we al verschillende aanbiedingen gekregen van verschillende personen.
    Een van deze setten was een set met 4x mackie fussion 3000 en 8x mackie fussion 1800sa en bijbehorende versterkers.
    Nu is mijn vraag, staat bij deze set het hoog en laag met elkaar in verhouding en het belangrijkste, is dit een leuk setje om dergelijke beuk muziek op kwijt te kunnen? Voor binnen maar dus ook voor buiten?

    Graag jullie mening of misschien tips over een ander setje om aan te schaffen.

    Oja en budget doet er niet echt toe

    Groet
  • DJ Paul M
    • Mar 2011
    • 70

    #2
    Originally posted by henkieshap
    Oja en budget doet er niet echt toe
    Dat lijkt me sterk. Je hebt toch wel een beetje een richting? Compleet zonder budget iets adviseren is namelijk nogal lastig.
    Je hoort vaak zeggen dat geluk niet zo te koop is
    Maar geld doet wonderen en vooral als het een hoop is!

    Comment

    • henkieshap
      • Dec 2014
      • 19

      #3
      Originally posted by DJ Paul M
      Dat lijkt me sterk. Je hebt toch wel een beetje een richting? Compleet zonder budget iets adviseren is namelijk nogal lastig.
      Ja dat is ook wel weer zo, hou het maar op <€40.000,-

      Comment

      • MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

        #4
        Stuur me maar een PM.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

        Comment

        • henkieshap
          • Dec 2014
          • 19

          #5
          Originally posted by MusicXtra
          Stuur me maar een PM.
          Oke maar graag ook nog reactie over de mackie set

          Comment

          • timmetje
            • Dec 2012
            • 424

            #6
            Ik kan me vergissen hoor, maar die Mackie Fussion zijn toch powered? Wat moet je dan met bijbehorende versterkers?
            Tim

            Comment

            • DJ Antoon
              • May 2005
              • 1681

              #7
              Henkieshap, is voor mij nog steeds de plaatselijke friettent...

              Comment

              • vdlaanlichtengeluid
                • Jun 2010
                • 640

                #8
                een budget van 40.000 euries is wel heel bar. Voor een vriendengroep wel een beetje heel erg hoog?

                Comment

                • frederic
                  • Jan 2006
                  • 3511

                  #9
                  mackie fussion set 4 toppen en 8 subs, wat vragen ze daar nog voor?

                  Daar speel je zeker een feestje van 1000 man mee.
                  Het zijn wel geen lichte speakers.
                  1 top weegt al 112kg.
                  Last edited by frederic; 23-12-14, 12:11.

                  Comment

                  • frederic
                    • Jan 2006
                    • 3511

                    #10
                    Originally posted by MusicXtra
                    Stuur me maar een PM.
                    Ik kan me vergissen, maar volgens mij zoekt de TS antwoord op zijn vraag, en is niet op zoek naar een verkoper op dit forum.

                    Comment

                    • vasco
                      • Oct 2003
                      • 2567

                      #11
                      Even praktisch voor de TS;
                      Hou je er rekening mee dat je er met enkel een geluidsset aankopen niet bent als je een feest wilt geven op deze schaal. Je zal elke keer een vergunning moeten hebben voor overlastontheffing daar dit soort sets natuurlijk best herrie maken. Als omwonende klagen en je hebt geen vergunning is het feest gewoon afgelopen. En bij een buitenfeest o.a. ook sanitaire voorzieningen moeten treffen om geen milieudelict aan je broek te krijgen. Te vaak kom ik jongens tegen die een goed idee hebben voor een feest en al met aankleding, light en geluid bezig zijn maar vergeten dat er nog even veel meer verplichtingen bij komen kijken.

                      Ik ken ze ook die alles netjes rond hadden en een vergunning kregen voor twee feesten in de zomer. Ze hadden echter voor twee maanden wekelijks (is acht keer) aangevraagd. Dit vonden gemeente en omwonden echter teveel een hele zomer elk weekend geen rust en daarom kregen ze niet alles vergund.

                      Originally posted by DJ Antoon
                      Henkieshap, is voor mij nog steeds de plaatselijke friettent...
                      Enkel heet dat frietkot sinds maart 2014 De Pieper.
                      Last edited by vasco; 23-12-14, 13:07.

                      Comment

                      • MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

                        #12
                        Frederic, het is inmiddels algemeen bekend dat je allergisch bent voor alles wat met Brooklyn-Audio te maken heeft, ondanks dat je het zelf nooit hebt beluisterd, dat.
                        Wanneer iemand de naam alleen noemt kom jij in actie, wat dat betreft lijk je op een deurbel, druk erop en hij gaat af.
                        Volgens mij is het aan J&H om te bepalen wat er wel en niet is toegestaan en hebben zij al meermalen aangegeven dat wat ik doe gewoon legitiem is.
                        Dat jij je hieraan stoort is je goed recht, dat je iedere keer weer zo nodig moet reageren op posts waarin Brooklyn-Audio of een subtiele verwijzing naar Brooklyn-Audio voorkomt is op z'n zachtst uitgedrukt uiterst irritant en geeft aan dat je het beleid van J&H in deze totaal niet respecteert.
                        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                        Comment

                        • timmetje
                          • Dec 2012
                          • 424

                          #13
                          Originally posted by frederic
                          Ik kan me vergissen, maar volgens mij zoekt de TS antwoord op zijn vraag, en is niet op zoek naar een verkoper op dit forum.
                          De TS zoekt naar een goede geluidsset. Het is al meerdere malen aangegeven (ook door o.a. de moderaters) dat alle fabrikanten welkom zijn op dit forum. Het staat Sander dus totaal vrij om een dergelijk bericht te plaatsen. Daarnaast noemt hij in die hele post nergens Brooklyn Audio...

                          Als jij je er zo nodig aan stoort, plaats MusicXtra dan lekker op je 'ignore-lijstje'. Die opmerkingen van jou worden inmiddels irritanter dan de 'reclame' voor BA.
                          Tim

                          Comment

                          • T.O.P.
                            • Jun 2014
                            • 100

                            #14
                            Ik zou dan zeker en vast gelezen hebben "Stuur mij maar 40.000 pmmen"?

                            Comment

                            • frederic
                              • Jan 2006
                              • 3511

                              #15
                              Originally posted by vasco
                              Even praktisch voor de TS;
                              Hou je er rekening mee dat je er met enkel een geluidsset aankopen niet bent als je een feest wilt geven op deze schaal. Je zal elke keer een vergunning moeten hebben voor overlastontheffing daar dit soort sets natuurlijk best herrie maken. Als omwonende klagen en je hebt geen vergunning is het feest gewoon afgelopen. En bij een buitenfeest o.a. ook sanitaire voorzieningen moeten treffen om geen milieudelict aan je broek te krijgen. Te vaak kom ik jongens tegen die een goed idee hebben voor een feest en al met aankleding, light en geluid bezig zijn maar vergeten dat er nog even veel meer verplichtingen bij komen kijken.

                              Ik ken ze ook die alles netjes rond hadden en een vergunning kregen voor twee feesten in de zomer. Ze hadden echter voor twee maanden wekelijks (is acht keer) aangevraagd. Dit vonden gemeente en omwonden echter teveel een hele zomer elk weekend geen rust en daarom kregen ze niet alles vergund.

                              Enkel heet dat frietkot sinds maart 2014 De Pieper.
                              Hier bij ons als het gaat om 2 keer per jaar, aanzien ze dit als evenement.
                              Dan moet je een evenementenfiche invullen, waarbij alle diensten van de stad in 1 keer worden betrokken. (politie, milieudienst).
                              Je moet daar ook aantonen dat het niet commercieel is, en inhoudelijk omschrijven. Ook moet je aantonen hoe je de buurt ginder zal inperken. Als het binnen isin een privaat loods, moet je ook aantonen dat aan de veiligheidseisen voldaan is. (evacuatie enzo...)
                              Het schepencollege keurt dit dan goed.

                              Comment

                              Working...