Mackie DL32R 32-channel digital mixer in stagebox

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • showband
    • May 2001
    • 4524

    Mackie DL32R 32-channel digital mixer in stagebox

    OK it's ON!

    Mackie DL32R 32-channel digital mixer completely controlled wirelessly from iPad app

    lekker belangrijk!
  • showband
    • May 2001
    • 4524

    #2
    lekker belangrijk!

    Comment

    • MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

      #3
      Gaaf ding alleen een beetje jammer dat ze een hele hoop onzin vertellen in de video.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

      Comment

      • frederic
        • Jan 2006
        • 3511

        #4
        concurrent van de Presonus studiolive rack versie

        Comment

        • PvG
          • Sep 2012
          • 979

          #5
          Mij is onduidelijk wat nu de doelgroep is:
          - De serieuze geluidsman wil nog steeds knoppen onder zijn vingers! Een festival / onbekende band schuif je niet vanaf een iPad.
          - Een bandje dat zelf mixt vanaf het podium heeft geen 32 kanalen nodig (als je 32 kanalen nodig hebt, heb je een serieuze geluidsman nodig...)
          - Als in-ear mixer voor een band zou kunnen, maar dan moet je wel de Dante optie card hebben om een digitale split of input te kunnen maken (of een externe analoge split). Alleen Dante support is misschien wat beperkt... (De Berry X32 serie biedt al Dante, AES50, MADI en ADAT.)

          Hardware minpuntje: de XLR-en zitten wel heel dicht op elkaar...

          Kortom: Niet echt onderscheidend van de grooooote concurrent en geen duidelijke doelgroep, dus ik geef dit product weinig kans.
          Merk op dat de Berry XR18 voor een derde van de prijs te koop is en dat een X32 compact of rack + S16 ook nog steeds goedkoper is...
          As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

          Comment

          • showband
            • May 2001
            • 4524

            #6
            ja, en SM-audio en de behringer X16R enz. hebben ook een vergelijkbaar gebakkie.
            Toch heeft mackie een betere reputatie dan de laatste twee en dit ding is goedkoper dan de I-live die beter de doelgroep weerspiegeld.

            Ik geloof echt in inteligente stageblokken. En geluidsbedrijven die eventueel daar remote weer een controller aan hangen als het fancy moet.

            Dus zolang een band toch een in-ear rek moet en dus toch al een bruikbare mixer wil. Dan is het onzin om in het feesten en partijensegment alsnog weer een ander stageblok te gaan gebruiken. Een catkabel naar een zaaltafel is handiger. Kortom de splitsing van band - geluidsbedrijf lijkt op te gaan schuiven in de onderkant van de markt.

            Ik ben wel benieuwd of de backline nu weer gaat ontstaan die inspeelt op dat soort format. Stage synthesizers en gitaareffectenboards van behringer die rechtstreeks ingebouwd een ethernet connector hebben om als remote station in een powerplay-groep in te pluggen bijvoorbeeld... Kost geen reet om te implementeren en als de wereld vol staat met X32's..... Turbosound heeft deze aansluitingen inmiddels op de budget powered speakers.

            kortom. De race is hevig onderweg.
            Last edited by showband; 07-12-14, 19:06.
            lekker belangrijk!

            Comment

            • MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

              #7
              Gewoon maar eens een jaartje afwachten, de diverse fabrikanten zijn elkaar helemaal stuk aan het concurreren in dit marktsegment.
              Alleen kan ik me echt rot ergeren aan die mooie marketing prietpraat.
              Presets op kunnen slaan voor multiband festivals.... Alsof je een festival op een Ipad wilt gaan mixen.
              Multitrack opnamen waarmee je na de soundcheck de band kunt laten horen hoe ze klinken... Gaan daarbij totaal voorbij dat bij live muziek nogal wat 'akoestische herrie' van het podium komt die een totaal andere balans geeft.
              Om kanalen af te kunnen luisteren zal er een extra setje in-ears moeten worden aangeschaft.
              Daarbij vind ik nogal wat nadelen aan het mixen op een Ipad zitten, je mist gewoon de 'feel' van fysieke knoppen, hoe betrouwbaar is je WIFI verbinding, als die niet betrouwbaar is wordt het lastig mixen.
              Een Ipad is behoorlijk diefstalgevoelig en niet gratis, dus bij de aanschafprijs mag je de prijs van die Ipad nog optellen.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

              Comment

              • PvG
                • Sep 2012
                • 979

                #8
                Originally posted by MusicXtra
                Multitrack opnamen waarmee je na de soundcheck de band kunt laten horen hoe ze klinken... Gaan daarbij totaal voorbij dat bij live muziek nogal wat 'akoestische herrie' van het podium komt die een totaal andere balans geeft.
                Virtuele soundcheck vind ik idd ook klinkklare onzin: plaatsing van mics en akoestiek op het podium bepaalt voor een groot deel de totaal klank. Dan heb je dus 0,0 aan een multitrack opname van een eerder optreden (op een andere locatie). Voor een optreden met dezelfde band op dezelfde locatie gebruik je recall-functionaliteit plus een line-check en daarna vlam je er bij het eerste nummer gewoon in; niks-soundcheck.
                Daarbij vind ik nogal wat nadelen aan het mixen op een Ipad zitten, je mist gewoon de 'feel' van fysieke knoppen, hoe betrouwbaar is je WIFI verbinding, als die niet betrouwbaar is wordt het lastig mixen.
                Betrouwbaarheid van wifi daargelaten... Het grootste probleem van mixen via iPad is dat je naar het schermpje moet kijken om een fader vast te pakken. Ik wil zien wat er op het podium gebeurt en ondertussen blind(!) de mix bijstellen. Met links heb ik de individuele vocals vast en met rechts bedien ik de fx (fx send of tempo in tappen) of solo (via DCAs). Dat lukt je niet op een iPad, want je kunt de faders/knoppen niet blind vinden.
                As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

                Comment

                • showband
                  • May 2001
                  • 4524

                  #9
                  toch ken ik nu wel een aantal bands met digitale drums en simulators voor bas en gitaar.
                  Als die zang/toetsen/gitaren/drums staan te spelen hoor je dus echt alleen de vocalen nog geluid maken op het toneel.
                  Ook staan er bij tientalle kleine festivalletjes in het circuit vaste backlines voor alle bandjes. Waar dus alleen de spelers wisselen.
                  En bij buitenfestivals en moderne bands die 5w versterkertjes en hippe kleine maten drumstellen gebruiken is het podiumgeluid ook echt niet zo van invloed.
                  Muss/Idak werkt al jaren succesvol met een USB-stick verzameling van de vaste bands (zit hier op het forum). Dat is al sinds de LS9 tijd.

                  Kortom, de waarheid ligt in het midden. De boys die toch al amper te mixen zijn. (die met die knoertharde 4x12 marshall amps) Die hebben weinig voordeel van deze ontwikkeling. Maar Minstens net zo veel gevallen is een meersporen opname best handig. En het zit er nu gewoon op.

                  Ik zie wel een behoorlijk gat ontstaan voor een universele "tactile controller" Die PA bedrijven meenemen. Inderdaad is dat handiger.

                  Hoewel.... die is er eigenlijk ook wel.

                  lekker belangrijk!

                  Comment

                  • PvG
                    • Sep 2012
                    • 979

                    #10
                    Originally posted by showband
                    Ik zie wel een behoorlijk gat ontstaan voor een universele "tactile controller" Die PA bedrijven meenemen. Inderdaad is dat handiger.

                    Hoewel.... die is er eigenlijk ook wel.
                    Ah, nee, geen touchscreen! Daar kun je niet blind op werken.
                    Wat een hit kan worden - als Behringer het een keer afmaakt - is bijv. http://www.behringer.com/EN/Products/X-TOUCH.aspx Kortom: een (bijna) console zonder processing en zonder I/O om je X32 rack/core remote te bedienen. Ik vrees dat Berry dit nu nog geen prioriteit geeft om commerciƫle redenen (concurrent voor X32 full/compact/producer).
                    Last edited by PvG; 08-12-14, 19:52.
                    As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

                    Comment

                    Working...