K-Array KR402

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dailan
    • Nov 2014
    • 7

    K-Array KR402

    Besten,

    Dit forum reeds een tijdje aan het rondstruinen en me maar eens ingeschreven

    Nu zat ik eens met een vraag over de KR402 van K-Array

    Wat jullie bedenkingen en/of ervaringen zijn?

    Groetjes W
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

    #2
    Waar wil je ze voor gebruiken?
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

    Comment

    • Dailan
      • Nov 2014
      • 7

      #3
      al een goede vraag

      Wil ze voor de moment gebruiken voor versterking van jazzgroepen in onze club
      Eventueel later nog te gebruiken voor ander PAwerk doch nog niet bepaald welk soort

      Comment

      • MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

        #4
        Dan zou ik toch naar iets anders uitkijken, een 3,5" driver is wellicht prima voor spraak maar voor muziekweergave kom je al snel tekort.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

        Comment

        • Dailan
          • Nov 2014
          • 7

          #5
          dan kan men natuurlijk direct de vraag stellen welke richting men dan uit moet gaan?

          zeker voor een zo compact mogelijk systeem
          kwestie van het nog eenvoudig transporteerbaar te maken

          Comment

          • PvG
            • Sep 2012
            • 979

            #6
            Ga een keer zelf luisteren naar zo'n array set. Deze sets hebben zeker een toepassingsgebied (jazz hoort daar wss ook bij), maar ik heb nog geen mini-array gehoord dat geschikt is voor "rock & roll" (lees: situaties waar het moet knallen).

            Mijn ervaring met dit soort sets, is dat je goede spreiding hebt en dat je goede verstaanbaarheid hebt op grote afstanden. Maar... dichtbij gaan ze niet hard (genoeg): je kunt in de situatie komen dat een band op korte afstand niet boven het publiek uit komt (Bose L set), maar dat de band op grotere afstand wel verstaanbaar is. Verder vind ik dat het mid/hoog vaak veel kamfilter effecten vertoont (irritant als je dichterbij/verderaf loopt).

            Maar goed, misschien is deze set anders (de specs zijn indrukwekkend). Deze K-array set ga je niet snel in het wild tegenkomen, dus luisteren bij importeur is je enige optie.
            As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

            Comment

            • MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

              #7
              Dat ligt eraan voor hoeveel mensen je het wilt gaan gebruiken, normaal gesproken heb je voor live muziek toch wel minimaal een 8" nodig.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

              Comment

              • showband
                • May 2001
                • 4524

                #8
                de prijs is stevig. Ik ben ze K-array puur alleen op de beurs tegengekomen en vond het wel fraai. Ik zou zeker gaan luisteren of de prijs/prestatie is wat je er van wil. er zijn meerdere merken met dit soort systemen tegenwoordig. bv RCF. Goed voor de zichtlijnen slecht in kleine prutszaaltjes met laag plafond. Het totale gevaarte 2xtop+sub gaat richting de drie meter hoog....

                het formaat van het systeem is dus best wel groot. Dus ik weet niet welke conventionele systemen je wil vervangen? de baskast is bv 50 kilogram 55x55x77cm per sub. Voor jazzclubs is dit al best fors. Dus hoe groot zijn die zalen?

                Die 21inch sub die tot 150Hz gaat +/-3dB op 132dB ? Dat zou ik ook wel even checken.

                waar ik met de dunne paaltjes-systemen nogal angstig naar kijk zijn de connectoren tussen de twee zuilen. Dat zijn soms echt plastic flutdingen met een printplaat en vier schroeven. Open en bloot precies op de plaats waar ze maximaal stuk kunnen gaan. En dan ben je echt de sjaak. Dat zou ik zeker bij bezichtiging even meenemen.


                lekker belangrijk!

                Comment

                • desolation
                  • Jun 2012
                  • 706

                  #9
                  KR402 wordt gelinkt met speakon, dus geen probleem daar.
                  Ik zou puur door het gewicht het al niet willen, het is best een lomp en zwaar systeem voor wat het is eerlijk gezegd.
                  Sennheiser gebruikt het voor zijn RANE demo's, ik vond het klankmatig met wat EQ'ing best wel ok maar voor wat het kost ondermaats (ik kreeg een richtprijs van 15.000EUR van de sennheiser man).

                  Comment

                  • Dailan
                    • Nov 2014
                    • 7

                    #10
                    de installatie zou voornamelijk in een oude kapel gebruikt worden
                    capaciteit van 70 tot 100 personen

                    de subs zijn idd redelijk zwaar
                    doch is dit niet zo bij elke zware luidspreker? ;-)

                    voor de moment gebruiken we een luidsprekerset van Proel

                    voor de prijs heb ik nu het aanbod van iets minder dan 11k
                    wat een aardige korting is mijn inÑ

                    het laatste nieuwtje dat ik hoorde van Sennheiser was dat ze gingen stoppen met de verdeling van K Array

                    Comment

                    • desolation
                      • Jun 2012
                      • 706

                      #11
                      70-100 personen is echt niet zo fel.
                      Met een setje JBL PRX700 kom je hier voor 5000EUR goed uit de voeten, kablage/hoezen/tussenpalen inbegrepen.
                      2x PRX710 op 2x PRX715XLF is een compact en krachtig setje.
                      Mag het wat forser zijn, neem dan 2x PRX712 op 2x PRX718XLF

                      Ik zou echt geen 11k aan een K-Array geven die het niet beter gaat doen eerlijk gezegd. Voor dat geld koop ik me wel 2x PS10R2, 2x LS600 of LS18 en een NXAMP4X1 of iets dergelijk.
                      Last edited by desolation; 20-11-14, 20:44.

                      Comment

                      • MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

                        #12
                        Euhhh, 11K voor zo'n setje????
                        Is dat niet wat heel erg veel?
                        Voor minder dan de helft heb je een topsetje, bijna net zo compact, elk kastje zijn eigen ampmodule, met een veel breder gebruiksgebied en veel meer capaciteit.
                        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                        Comment

                        • Dailan
                          • Nov 2014
                          • 7

                          #13
                          Mmmhh daar kunnen jullie natuurlijk wel gelijk in hebben
                          het is idd niet goedkoop
                          toen ik ze zag op een beurs vielen ze me direct op
                          imposant van grootte en toch compact
                          ook de manier van transporteren van de toppen lag me wel
                          ze zitten namelijk allemaal in een soort van wapenkoffer

                          wanneer ik dan naar de technische gegevens zag evenzeer imposant
                          of zouden ze daar serieus met spek schieten :-)
                          schijnbaar hebben ze ook weinig feedback wanneer er een micro in de buurt komt

                          Comment

                          • MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

                            #14
                            Dat ze weinig last van feedback hebben klopt wel, dat is inherent aan de configuratie.
                            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                            Comment

                            • showband
                              • May 2001
                              • 4524

                              #15
                              70 tot 100 personen.... in een oude kapel......11.000,- euro
                              Dan is er toch wel een heleboel mogelijk!
                              lekker belangrijk!

                              Comment

                              Working...