Mengpaneel voor de computer

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VrijeVogel
    • Nov 2013
    • 107

    Mengpaneel voor de computer

    Goedendag,

    Ik heb één gebalanceerde analoge ingang
    Ik heb één standaard microfoon

    Ik heb op de computer 4 line in nodig om een programma op audio te sturen
    1 voor de mic
    1 links
    1 rechts
    1 stereo.

    Ik kan natuurlijk eerst analoog gaan splitten, en dan een analoog 4 line in naar usb gebruiken.
    Maar is er geen kant en klaar usb paneel waar die standaard 4 line outs heeft op de computer

    Ik had zo'n behringer gevonden, maar die bleek maar een kanaal aan de usb uit te sturen.

    De 4 is het minimale...
  • RayM
    • Jan 2006
    • 742

    #2
    War voor software gebruik je? Als ik het goed lees wil je minimaal 4 audiobronnen je pc insturen.
    Heerlijk die stilte

    Comment

    • teunos
      • Feb 2008
      • 352

      #3
      Originally posted by VrijeVogel
      1 links
      1 rechts
      1 stereo.
      links, rechts en stereo??
      ''diamonds are forever''

      Comment

      • VrijeVogel
        • Nov 2013
        • 107

        #4
        Weet de naam niet 123
        gaat om licht sturing.
        Deze kan met geluid van de line een scène sturen.
        Nu wil ik links en rechts apart aansturen. Stereo heb ik nodig voor midden en moving head.
        mic voor publiek als ze moeten gillen of klappen.

        Comment

        • john-xr3i
          • May 2009
          • 93

          #5
          Ik begrijp niet goed wat je bedoeld.

          met dit apparaat heb je in ieder geval genoeg in- en outputs

          echte vrienden krijg je niet en kopen maakt je wereld klein,
          vrienden die verdien je door er zelf een te zijn!

          Comment

          • VrijeVogel
            • Nov 2013
            • 107

            #6
            Ik heb 4 line inputs nodig. Deze input wil ik per kanaal regelen, ik kan dit allemaal analoog doen en dan weer een kastje ertussen om het digitaal te maken, maar het lijkt mij omslachtig. Ik zag toen die behringer mengpaneel, maar die bleek maar 1 kanaal geluid uit te geven via de USB aan de pc. Nu kun je een hoop zoekopdrachten opgeven, maar geen een met hoeveel output lines er wordt aangegeven via de USB. Dus ik zie de bomen en het bos niet meer.

            Comment

            • MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

              #7
              Volgens mij is USB2 ook niet snel genoeg om meerdere sporen audio simultaan te verwerken.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

              Comment

              • PvG
                • Sep 2012
                • 979

                #8
                Originally posted by MusicXtra
                Volgens mij is USB2 ook niet snel genoeg om meerdere sporen audio simultaan te verwerken.
                ?? Er zijn voldoende audio interfaces die meerdere kanalen via USB inputten/outputten. Een Berry X32 doet reliable 32kanalen @ 48kHz input en output...

                Volgens mij zoekt de TS zoiets: http://www.behringer.com/EN/Products/UMC404.aspx maar er zijn veel alternatieven.
                As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

                Comment

                • VrijeVogel
                  • Nov 2013
                  • 107

                  #9
                  Dat lijkt er idd op, maar die zou ik 123 nooit gevonden hebben. Zelf de site moet je 3x lezen om de in out te achterhalen. Maar eens bestellen.

                  Comment

                  • 4uss
                    • Aug 2005
                    • 578

                    #10
                    Originally posted by MusicXtra
                    Volgens mij is USB2 ook niet snel genoeg om meerdere sporen audio simultaan te verwerken.
                    Waarom niet? 48Khz 24-bit is 1152 Kbps (1 kanaal). USB2 is theoretisch 480Mbps, dus bijna 400 kanalen. Niet dat USB2 dat ook echt gaat halen, temeer omdat dit over de southbridge loopt en je het moet delen met je andere USB-apparaten, maar een paar audiokanalen zou toch moeten lukken.

                    Comment

                    • VanVoorstStudio
                      • Dec 2008
                      • 35

                      #11
                      Goh MusicXtra. Hoe doen ze dat dan met de X32? Is ook gewoon USB2 hoor.

                      Comment

                      • drbeat
                        • Jun 2012
                        • 671

                        #12
                        Originally posted by 4uss
                        Waarom niet? 48Khz 24-bit is 1152 Kbps (1 kanaal). USB2 is theoretisch 480Mbps, dus bijna 400 kanalen. Niet dat USB2 dat ook echt gaat halen, temeer omdat dit over de southbridge loopt en je het moet delen met je andere USB-apparaten, maar een paar audiokanalen zou toch moeten lukken.
                        zoals al gezegd....32 +6 maakt 38 kanaals op 48 khz 24-bit op de Behringer X32 range is prima haalbaar.... Sorry voor de mensen die hier erg sceptisch tegenaan kijken maar Youtube staat er vol mee... en met zeer acceptabele opnames.... Dit tafeltje levert gewoon een prima kwaliteit en kan zich prima meten met de concurentie....

                        Maar dat is ook niet de discussie alhier.....wel de kwaliteit van de digidoosjes van behringer en die zijn zeer behoorlijk naar gelang de prijs die je betaald.....duurder kan altijd natuurlijk....zo ben ik ook wel weg van de Focusrite systeempjes....
                        Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

                        Comment

                        • PvG
                          • Sep 2012
                          • 979

                          #13
                          Originally posted by drbeat
                          zoals al gezegd....32 +6 maakt 38 kanaals op 48 khz 24-bit op de Behringer X32 range is prima haalbaar....
                          Da's helaas niet waar: het is 32 in en 32 uit via USB op de X32, niet 38...
                          (Deze "beperking" geldt voor alle insteekkaarten voor het X32 platform.)
                          As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

                          Comment

                          • teunos
                            • Feb 2008
                            • 352

                            #14
                            Originally posted by PvG
                            Da's helaas niet waar: het is 32 in en 32 uit via USB op de X32, niet 38...
                            (Deze "beperking" geldt voor alle insteekkaarten voor het X32 platform.)
                            Ik weet niet of je in deze prijsklasse dit echt als een beperking kan zien. Een Dante kaart voor de X32 kost je bijvoorbeeld slechts 400 euro bij een aantal grote webshops incl btw. Voor een Si expression kaart betaal je ruim drie keer zo veel, en krijg je slechts twee keer zoveel kanalen. Uitbreidingskaarten voor yamaha zijn nog vele malen duurder, een dante kaart kost daar bijna 600 euro en daar heb je slechts 16x16.
                            Bovendien is de Behringer er vanuit de fabriek standaard mee uitgerust (de USB kaart dan).
                            Alle waar naar zijn geld natuurlijk, maar voor het bedrag van een X32 zijn er maar weinig producten met een dergelijk hoge bang for buck.
                            Last edited by teunos; 19-11-14, 19:27.
                            ''diamonds are forever''

                            Comment

                            • PvG
                              • Sep 2012
                              • 979

                              #15
                              @teunos: de dubbele aanhaaltekens staan niet voor niets om het woord 'beperking'... ;-)
                              As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

                              Comment

                              Working...