Vraagje over de set die ik wil aankopen....

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dennybadri

    Vraagje over de set die ik wil aankopen....

    Beste geluidsprofessoren,

    Ik heb een vraag...aan jullie, en hopende dat jullie me kunnen helpen, bedankt alvast voor de input die ik van jullie ga krijgen.

    Ik wil een DJ set aanschaffen met een redelijke budget.

    2 x TW Audio B15 passief ( Subs )

    2 x QSC KW 122 actief ( Tops )

    Mijn vraag als eerste, hoeveel man kan ik hiermee blij maken...

    Welke versterker voor de TW subs, ik weet dat het zoiezo een Crown moet zijn, XTI 1002, 2002, of echt 6002 ?

    Dus wat is hierin al voldoende ?

    En vinden jullie deze set wel goed oke voor een beginnende DJ...met een personenauto

    * Heb een collega die een Bose eindtrap heeft, de Bose SL1800 serie 5, die hij aan me voor 650,- wilt verkopen, maar dan moet ik dus ook een losse crossover kopen....en ik weinig info over deze eindtrap vinden.

    Is dit een goede deal, of moet ik gewoon voor een Crown gaan, want hierin kan ik met dat programma de juiste EQ instellen voor de Subs.

    Hoop dat jullie me hierin kunnen helpen, en ik dank u hierbij
  • kvdb013
    • Nov 2010
    • 337

    #2
    De xti series van crown schijnen het helemaal niet zo goed te doen op subs.
    Ik moet zeggen dat ik zelf ook geen xti meer op het sub gebruik, heb dit wel gedaan maar vond ze tegenvallen.
    een xti voor het mid/hoog vind ik daarintegen wel lekker klinken.
    Discussiƫren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen

    Comment

    • dennybadri

      #3
      Is die Bose 1800 mk5 een optie met een goede DBX crossover ?

      Comment

      • MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

        #4
        Waarom non-powered subs?
        Toch veel makkelijker om die ook powered te kopen?
        Nu moet je een versterker en twee boxen van signaal en voeding voorzien en ben je alsnog Speakon kabels aan het aansluiten naast een XLR.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

        Comment

        • dennybadri

          #5
          Hoi bedankt voor je antwoord, budget laat het helaas niet toe, deze filters kosten me 350 per stuk, vind ik best duur, snap je :-)

          Comment

          • sjig
            • May 2012
            • 909

            #6
            Ik kan me niet voorstellen dat het duurder is om volledig actief te werken, dan half actief.
            Je zou kunnen kijken naar de 8003, of nog liever de 8004 van RCF. Zijn actief, dus topjes kan je meteen doorlussen zonder nog een losse processor erbij te kopen.

            Ik gebruik de eerste regelmatig icm. de art 312a topjes, 2 toppen krijgen het al gauw lastig met 1 sub. Je zou natuurlijk de qsc kunnen nemen, die zouden prima samen moeten gaan met 2 subjes, en dan is 250-300 man geen probleem. Al ben ik zelf geen grote fan van qsc. De 8004 heb ik nog niet gehoord, maar heb er geen negatieve verhalen over gehoord.

            Die TW zal ongetwijfeld leuk klinken, maar met een rendement van 94 dB en 'n rms van 600 watt ga je er de oorlog niet mee winnen, na 150-200 man houdt het al snel op met de pret

            Comment

            • NesCio01
              • May 2010
              • 1987

              #7
              Originally posted by dennybadri
              Beste geluidsprofessoren,

              Ik heb een vraag...aan jullie, en hopende dat jullie me kunnen helpen, bedankt alvast voor de input die ik van jullie ga krijgen.

              Ik wil een DJ set aanschaffen met een redelijke budget.

              2 x TW Audio B15 passief ( Subs )

              2 x QSC KW 122 actief ( Tops )

              Mijn vraag als eerste, hoeveel man kan ik hiermee blij maken...

              Welke versterker voor de TW subs, ik weet dat het zoiezo een Crown moet zijn, XTI 1002, 2002, of echt 6002 ?

              Dus wat is hierin al voldoende ?

              En vinden jullie deze set wel goed oke voor een beginnende DJ...met een personenauto

              * Heb een collega die een Bose eindtrap heeft, de Bose SL1800 serie 5, die hij aan me voor 650,- wilt verkopen, maar dan moet ik dus ook een losse crossover kopen....en ik weinig info over deze eindtrap vinden.

              Is dit een goede deal, of moet ik gewoon voor een Crown gaan, want hierin kan ik met dat programma de juiste EQ instellen voor de Subs.

              Hoop dat jullie me hierin kunnen helpen, en ik dank u hierbij
              Hoi Denny,

              Ik ben bang dat je jezelf direct wat problemen op de hals haalt,
              wanneer je een set koopt met topjes van de 1 en subs van de andere leverancier.

              En dan ook nog eens de subs unpowered en de tops powered.

              Ik zou dan toch kiezen voor een set van 1 leverancier.
              Je weet dan dat zo'n set op elkaar is afgestemd en voor elkaar gemaakt
              en ik mag hopen dat zo'n set dan in fase staat .

              De TW-A subs zijn dusdanig passief, dat hier geen scheidingsfilter in is ingebouwd.
              Je dient dus een cross-over of soundprocessor te gebruiken om uit het fullrange
              signaal het laag te scheiden.

              De QSC KW 122 is een topkast met een actief scheidingsfilter en ook nog eens powered.

              Man man, wat een wirwar aan kabels ga je dan mee moeten nemen.

              Ik zou het niet doen.

              Wil je het beste resultaat, koop dan van 1 fabrikant je set
              en kies van te voren of je gaat voor het gemak met de amps reeds ingebouwd
              of dat je gaat voor de flexibiliteit van losse amps en een losse en zelf
              in te stellen X-over.

              Stuur MusicXtra eens een PB. Hij is speakerbouwer en heeft zijn eigen
              Brooklynn audio lijn, met een mooie range aan goeie producten,

              waar jij in 1e instantie je publiek en je klant blij mee maakt
              en daardoor weer zoveel werk genereert, dat je dan ook
              jezelf blij maakt

              Suc6 met je keuze.

              Grtz

              Nes
              Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

              Comment

              • Tofke78
                • Jan 2005
                • 504

                #8
                Hoi, ik ken je budget niet, maar ik zou ook eens kijken op www.brooklyn-audio.com

                Comment

                • frederic
                  • Jan 2006
                  • 3511

                  #9
                  Zijn de reclame narren weer in actie geschoten?
                  Sjonge jonge

                  Comment

                  • lix1000
                    • Jun 2006
                    • 44

                    #10
                    Moest ik jou zijn koop ik gewoon als subs twee qsc kw181. Dan is alles actief, past perfect bij de kw122 en hoef je geen crossovers of versterkers te koop. Je hebt dan ook 18" subs ipv 15".

                    Comment

                    • Outline
                      • Feb 2006
                      • 1434

                      #11
                      Originally posted by lix1000
                      Moest ik jou zijn koop ik gewoon als subs twee qsc kw181. Dan is alles actief, past perfect bij de kw122 en hoef je geen crossovers of versterkers te koop. Je hebt dan ook 18" subs ipv 15".
                      Ik denk al vanaf het begin hetzelfde! En je bent nog goedkoper uit ook!

                      Wil je het maximale uit welke TW-kast dan ook halen, dan zit je vast aan of een Powersoft K3 of een Lab PLM 20000. Dit vanwege de presets die alleen voor die versterkers geleverd worden.

                      Maar als je toch een flinke bak geld uit wil geven: Waarom geen d&b?

                      Comment

                      • T.O.P.
                        • Jun 2014
                        • 100

                        #12
                        Originally posted by frederic
                        Zijn de reclame narren weer in actie geschoten?
                        Sjonge jonge
                        tja.... ik mijzelf zou ook vooral niet hier vragen om een investeringsadvies -

                        Wel zou ik pogen de toppen en subs van hetzelfde merk te verkrijgen, met het liefst een systeem uit dezelfde serie tegelijk. Daarmee voorkomt ge een boel dubbel werk, en dubbele problemen.

                        Comment

                        • MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

                          #13
                          Originally posted by frederic
                          Zijn de reclame narren weer in actie geschoten?
                          Sjonge jonge
                          Je zit werkelijk als een bok op de haverkist, hypocrisie is je iig niet vreemd. Weleens over nagedacht dat de spullen die ik maak misschien wel gewoon echt heel goed zijn en dat dat de simpele reden is dat ik regelmatig aanbevolen word?
                          Kom eens een keer luisteren en laat je overtuigen.
                          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                          Comment

                          • timmetje
                            • Dec 2012
                            • 424

                            #14
                            Setje QSC-subs zou inderdaad de beste keuze zijn. Nu heb je zo'n mengelmoes van spullen dat 't nooit echt handig/fijn zal werken. Daarnaast werkt alles actief gewoon een stuk handiger.

                            Even off-topic ventileren:

                            Sander prijst hier in dit topic zijn eigen producten niet aan, dat doen anderen voor 'm. En dat betekent toch echt wel dat 't geen troep is...

                            Daarnaast is de discussie of hij zijn producten hier op 't forum mag aanprijzen al lang en breed ten einde. Die eindeloze reacties in elk topic waar de naam Brooklyn Audio valt komen mij persoonlijk dus behoorlijk de strot uit. Als Sander hier niet op 't forum had gezeten, waren de reacties dan ook zo geweest?

                            'Ooh, heb je die reclame voor Shure/D&B/Behringer/QSC/SkyTec ook weer!'
                            Tim

                            Comment

                            • T.O.P.
                              • Jun 2014
                              • 100

                              #15
                              Originally posted by MusicXtra
                              Je zit werkelijk als een bok op de haverkist, hypocrisie is je iig niet vreemd.
                              Weleens over nagedacht dat de spullen die ik maak misschien wel gewoon echt heel goed zijn en dat dat de simpele reden is dat ik regelmatig aanbevolen word?
                              Kom eens een keer luisteren en laat je overtuigen.
                              En van wie zou frederic dat nou geleerd hebben? Er komt alhier nochtans waarlijk geen luidspreker voorbij, of Broeklijn wordt er metterdaad aan de haren bijgesleept.
                              Wat U als Hollanders nu met dat Oranje hebt.. Ik zou Rood eens proberen om ons, als Uw zuiderlijke buren, te enthousiasmeren.

                              Comment

                              Working...