J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 2 van de 2 Eerste 1 2

Ingeschreven
    Mar 2004

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DJ Antoon Bekijk Posts
    Alleen moet je oppassen dat je oplossing niet de oorzaak van een probleem word, vlaggen met signaalversterkers is vragen om overmodulatie, en dan ben je helemaal ver van huis want dan ligt alles er in 1 keer uit, met harde knallen etc. als gevolg. Vlaggen met passieve splitters en geen versterkers verzwakken je signaal. Dan ben je met de gewone sprietjes op iedere ontvanger afzonderlijk beter af bent.
    Met afstanden kleiner dan 10 a 20 meter, heb je geen vlaggen nodig, zeker niet bij handzenders. Het is lijkt het wel eens, zoals eerder opgemerkt, meer een status iets...
    Toch kan het op korte afstand ook wel eens flink tegenzitten.
    Heb zelf meegemaakt op ca. 12 meter van het podium drop-outs met 945-G2 tjes. Bij de soundchecks prima, maar 's avonds met publiek en een zeiknatte tent van de condens...prut!
    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door speakertech Bekijk Posts
    Wat denk je te kunnen doen in een live situatie, als er een zender en/of ontvanger tussenuit gaat?
    Zeker als je er alleen voor staat.
    Het enige wat je kunt doen (of hopen dat ze doen on stage) is je spare de lucht intrappen en daar heb je ook geen vlaggen voor nodig. Wanneer ik alleen werk met een paar zenders kijk ik toch niet constant op de displays en als het misgaat ben je toch te laat. Ik zorg minimaal voor één of twee bedrade microfoon(s) op het toneel waarnaar kan worden gegrepen indien nodig. Heb dit in al die jaren pas een stuk of 3 keer nodig gehad dus werken met de sprietjes is geen probleem.

Ook ik plaats de ontvangers gewoon on stage, daar moet het gebeuren en heb je het beste bereik. Vlaggen plaatsen kan zoals hierboven genoemd ook problemen introduceren (overmodulatie). Hou het zo simpel mogelijk, elke schakel is ook een potentieel (extra) probleem.

Vlaggen gebruiken ik ook waar nodig, zoals bij openluchttheater waar de ontvangers in containers staan beschermd tegen weer en wind. Stalen containers zijn natuurlijk niet echt behulpzaam en dan hang ik vlaggen bij de regie of in de tribune verspreid. Dit zijn producties met 20+ zenders waarbij ik enkel de zendertechniek doe en FOH door een collega wordt gedaan. Hierdoor kan ik zelf ingrijpen bij problemen met een zender.
    Laatst gewijzigd door vasco; 27-10-14 om 15:50.

Labels voor dit Post

Forum Rechten