actieve passive vlag Sennheiser?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Chéke
    • Nov 2003
    • 13

    actieve passive vlag Sennheiser?

    Beste vrienden,

    een tijdje geleden kocht ik 2 sets Sennheiser EW135 G3
    nu over de werking geen problemen,
    maar een paar weken geleden bij een optreden viel er 1 micro soms toch even uit,
    ik stond wel op 30 meter afstand van het podium
    nu wil ik mij een actieve of passieve vlag aanschaffen om deze problemen in de toekomst te vermijden.

    ik ben niet echt thuis op dit gebied en vroeg mij af wat het beste is , actief of passief
    en mss niet het onbelangrijkste, wat heb ik er allemaal voor nodig?

    alvast bedankt voor alle hulp.
    Chris
  • NesCio01
    • May 2010
    • 1987

    #2
    Originally posted by Chéke
    Beste vrienden,

    een tijdje geleden kocht ik 2 sets Sennheiser EW135 G3
    nu over de werking geen problemen,
    maar een paar weken geleden bij een optreden viel er 1 micro soms toch even uit,
    ik stond wel op 30 meter afstand van het podium
    nu wil ik mij een actieve of passieve vlag aanschaffen om deze problemen in de toekomst te vermijden.

    ik ben niet echt thuis op dit gebied en vroeg mij af wat het beste is , actief of passief
    en mss niet het onbelangrijkste, wat heb ik er allemaal voor nodig?

    alvast bedankt voor alle hulp.
    Chris
    Hoi Chris,

    Benodigd:
    - 2 vlaggen
    - 2 BNC kabels
    - 2 statieven
    - 1 ASA-1 (actieve) antennesplitter
    - 1 NT-1 adapter

    Hoop dat je hier wat aan hebt.

    Grtz

    Nes
    Last edited by NesCio01; 27-10-14, 21:45.
    Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

    Comment

    • MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

      #3
      Waarom zo moeilijk doen?
      Gewoon de receivers op het podium en je hebt helemaal geen vlaggen meer nodig.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

      Comment

      • speakertech
        • Jan 2008
        • 1696

        #4
        Originally posted by MusicXtra
        Waarom zo moeilijk doen?
        Gewoon de receivers op het podium en je hebt helemaal geen vlaggen meer nodig.
        Gelukkig dat er ook nog practische geluidsmensen zijn. Maar ik heb ook wel eens verbijsterd naar een mislukking gekeken en wel een hardloop evenement.
        Bij de warming up stond het rek naast het podium met twee vlaggetjes, afstand pakweg 5 meter. Bij de start ook een rek, maar wel op een bedenkelijke afstand. Wie schetst mijn verbazing, géén vlaggetjes en geen ontvangst.
        Zou het dan toch zo zijn dat ze moeten staan waar ze het meeste indruk maken?


        Speakertech
        Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
        ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

        Comment

        • MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

          #5
          Originally posted by NesCio01
          Sander,

          Gewoon omdat ik zelf overzicht wil houden op de meters
          op klussen waar geen zendertech is en er ook geen budget
          is voor een 2e of 3e man.
          De productie zelf draai ik heel vaak ook alleen receivers altijd zo dicht mogelijk bij de bron houden, heb je het ook niet nodig om alles in de gaten te houden.
          En hoef je meestal ook niet te investeren in vlaggen.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

          Comment

          • jakkes72
            • Dec 2003
            • 1015

            #6
            'k heb een aantal Sennheiser ew300/g3 ontvangers, zit een ethernet aansluiting op. Hierdoor kan ik met de bijbehorende applicatie van Sennheiser de ontvangers overal bekijken, zolang er maar (intern)netwerk verbinding is.

            Comment

            • Hitvision
              • Jun 2003
              • 389

              #7
              Ik plaats vrijwel ook altijd de ontvangers op het podium in de coulissen. Ik werk voornamelijk in theater en ben niet anders gewend. Nog geen problemen tegengekomen. Ook niet met 16 zenders en dat allemaal zonder zendertech.
              Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

              Comment

              • MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

                #8
                Originally posted by NesCio01
                Wat ik vergat:
                In het theater zie ik nagenoeg bij alle producties
                de ontvangers on stage. Ontvangst is dan toch nog steeds
                met vlaggen.
                Bij B, B & B stond zelfs een parabool

                grtz

                Nes
                Puur om de bedrijfszekerheid te vergroten.
                Het is ook vrij normaal om de receivers zo dicht mogelijk bij de bron te houden, zelfs met vlaggen, niks zo ergerlijk als storende zender mics.
                Zeker wanneer je wat grotere events doet staat de FOH vaak al snel 30 meter van het podium.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                Comment

                • speakertech
                  • Jan 2008
                  • 1696

                  #9
                  Originally posted by NesCio01
                  Sander,

                  Gewoon omdat ik zelf overzicht wil houden op de meters
                  op klussen waar geen zendertech is en er ook geen budget
                  is voor een 2e of 3e man.



                  Nes
                  Wat denk je te kunnen doen in een live situatie, als er een zender en/of ontvanger tussenuit gaat?
                  Zeker als je er alleen voor staat.

                  Speakertech
                  Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                  ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

                  Comment

                  • DJ Antoon
                    • May 2005
                    • 1681

                    #10
                    Originally posted by MusicXtra
                    Puur om de bedrijfszekerheid te vergroten.
                    Het is ook vrij normaal om de receivers zo dicht mogelijk bij de bron te houden, zelfs met vlaggen, niks zo ergerlijk als storende zender mics.
                    Alleen moet je oppassen dat je oplossing niet de oorzaak van een probleem word, vlaggen met signaalversterkers is vragen om overmodulatie, en dan ben je helemaal ver van huis want dan ligt alles er in 1 keer uit, met harde knallen etc. als gevolg. Vlaggen met passieve splitters en geen versterkers verzwakken je signaal. Dan ben je met de gewone sprietjes op iedere ontvanger afzonderlijk beter af bent.
                    Met afstanden kleiner dan 10 a 20 meter, heb je geen vlaggen nodig, zeker niet bij handzenders. Het is lijkt het wel eens, zoals eerder opgemerkt, meer een status iets...
                    Last edited by DJ Antoon; 26-10-14, 22:04.

                    Comment

                    • SPS
                      • Mar 2004
                      • 1662

                      #11
                      Originally posted by DJ Antoon
                      Alleen moet je oppassen dat je oplossing niet de oorzaak van een probleem word, vlaggen met signaalversterkers is vragen om overmodulatie, en dan ben je helemaal ver van huis want dan ligt alles er in 1 keer uit, met harde knallen etc. als gevolg. Vlaggen met passieve splitters en geen versterkers verzwakken je signaal. Dan ben je met de gewone sprietjes op iedere ontvanger afzonderlijk beter af bent.
                      Met afstanden kleiner dan 10 a 20 meter, heb je geen vlaggen nodig, zeker niet bij handzenders. Het is lijkt het wel eens, zoals eerder opgemerkt, meer een status iets...
                      Toch kan het op korte afstand ook wel eens flink tegenzitten.
                      Heb zelf meegemaakt op ca. 12 meter van het podium drop-outs met 945-G2 tjes. Bij de soundchecks prima, maar 's avonds met publiek en een zeiknatte tent van de condens...prut!
                      Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

                      Comment

                      • Ws Soundexpresse
                        • Jun 2001
                        • 1007

                        #12
                        Kijk hier altijd n beetje wat er nodig is, maar bij de zender setjes met 4 ontvangers, heb ik gewoon standaard n splitter/combiner/versterker en 2 vlaggetjes zitten.
                        Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

                        Comment

                        • vasco
                          • Oct 2003
                          • 2567

                          #13
                          Originally posted by speakertech
                          Wat denk je te kunnen doen in een live situatie, als er een zender en/of ontvanger tussenuit gaat?
                          Zeker als je er alleen voor staat.
                          Het enige wat je kunt doen (of hopen dat ze doen on stage) is je spare de lucht intrappen en daar heb je ook geen vlaggen voor nodig. Wanneer ik alleen werk met een paar zenders kijk ik toch niet constant op de displays en als het misgaat ben je toch te laat. Ik zorg minimaal voor één of twee bedrade microfoon(s) op het toneel waarnaar kan worden gegrepen indien nodig. Heb dit in al die jaren pas een stuk of 3 keer nodig gehad dus werken met de sprietjes is geen probleem.

                          Ook ik plaats de ontvangers gewoon on stage, daar moet het gebeuren en heb je het beste bereik. Vlaggen plaatsen kan zoals hierboven genoemd ook problemen introduceren (overmodulatie). Hou het zo simpel mogelijk, elke schakel is ook een potentieel (extra) probleem.

                          Vlaggen gebruiken ik ook waar nodig, zoals bij openluchttheater waar de ontvangers in containers staan beschermd tegen weer en wind. Stalen containers zijn natuurlijk niet echt behulpzaam en dan hang ik vlaggen bij de regie of in de tribune verspreid. Dit zijn producties met 20+ zenders waarbij ik enkel de zendertechniek doe en FOH door een collega wordt gedaan. Hierdoor kan ik zelf ingrijpen bij problemen met een zender.
                          Last edited by vasco; 27-10-14, 15:50.

                          Comment

                          Working...