J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 1 van de 3 1 2 3 Laatste

Ingeschreven
    Jun 2012

Standaard live ervaringen AVID Eleven...wie is dit beestje live op de bune tegen gekomen??

Beste geluidsfreaks!!

ik heb een vraag om jullie ervaringen in real live met de Avid eleven met ons te delen...
    Wij als band spelen met inears...

nu wil de gitarist eigenlijk af van zijn grote marshall kast en heeft de Avid eleven gehoord...en een aantal tegenhangers die wel heel erg pro zijn in prijs en fitures die hij toch niet gaat gebruiken....
    De avid klinkt zeer belovend....op koptelefoon en de studiomonitors...maar nu over een PA...
    Wie oo wie wil zijn ervaringen delen?? uberhoubt met digisystemen zonder amps??
    Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Standaard

Lijkt me dat een goede klank op studio monitoren vanzelf ook een goede klank op een goed PA betekent....
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Ingeschreven
    Jun 2012

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MusicXtra Bekijk Posts
    Lijkt me dat een goede klank op studio monitoren vanzelf ook een goede klank op een goed PA betekent....
    wellicht...maar ook daar is een wereld van verschillen te horen per setje...KRK...FOCAL...ADAMS....MEYER... ik vond het niet tegenvallen....maar wat doet het beestje op een LIVE podium situatie... thats the question.... zou graag eens ervaringen horen of ergens gaan luisteren waar men het beestje LIVE gebruikt....
    Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Standaard

Het zal waarschijnlijk erg wennen zijn voor iedereen, het volume op het podium is beter te controleren zeg maar. En als er op in-ear gespeeld wordt, zal het nog vreemder zijn, er komt ineens geen gitaar geluid vanaf het podium.

Ik zeg doen! Geeft een hoop rust op het podium. Nu nog een goede drummer met een goed elektronisch drumstel en een bassist op een Sans-amp...En de geluidsman kan eindelijk een lekkere mix maken..;-)
    Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Ingeschreven
    Jun 2012

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olaf Duffhuës Bekijk Posts
    Het zal waarschijnlijk erg wennen zijn voor iedereen, het volume op het podium is beter te controleren zeg maar. En als er op in-ear gespeeld wordt, zal het nog vreemder zijn, er komt ineens geen gitaar geluid vanaf het podium.

Ik zeg doen! Geeft een hoop rust op het podium. Nu nog een goede drummer met een goed elektronisch drumstel en een bassist op een Sans-amp...En de geluidsman kan eindelijk een lekkere mix maken..;-)
    hahaha...check...aanwezig...de bassist staat via de DI....en denkt ook over de bassversie van deze Aid...

vandaar dat wij dan ook op die inears over zijn gegaan....

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MusicXtra Bekijk Posts
    Gelooft u mij, dat het niet zo is. Helaas klinkt een Rockgitaar pas echt vet op de 4x12 Marshalls. Liefst met een sm57. Maar daar hebben ze een geluiddichte flightcase omheen gebouwd, bij boombox, en dat werkt hetzelfde... Evenzo stil op het podium, maar nog veel vetter in de zaal.

Ingeschreven
    Jun 2012

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Outline Bekijk Posts
    Zit echt tussen je oren. Er genoeg pro's te vinden die compleet versterkerloos via een digitale doos spelen en die 4x12" totaal niet missen.

Overigens maak ik uit je post op dat je compleet geen verstand hebt van gitaren en hoe en wat goed klinkt. Enne... De vetste klanken op platen komen van de kleinste versterkers zoals bv. de Princetons.

@DrBeat: Op het Gitaarnet-forum kunnen ze je overigens veel beter helpen daar er daar een aantal met ervaring zitten.
    Weet ik....daar zit mijn gitarist... :-) Ik zoek het nu bij de geluidsmannen....op gitaarnet zijn ze er goed over te spreken...
    en idd..met die nieuwe digidoosjes zijn die zware bakken niet meer nodig...ik heb op een demo de Kemper doos gehoord....man man...wat een supergeluid....wie nu nog roept ik heb een 4x 12 nodig die verklaar ik haast voor gek.....dat ding klinkt t zelfde...en kun je ook zelf gitaargeluiden en combos maken..

maar het gaat over de AVID ELEVEN.....en wie hem in het wild onder de knoppen heeft gehad en wat zijn bevindingen waren...

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door T.O.P. Bekijk Posts
    Gelooft u mij, dat het niet zo is. Helaas klinkt een Rockgitaar pas echt vet op de 4x12 Marshalls. Liefst met een sm57. Maar daar hebben ze een geluiddichte flightcase omheen gebouwd, bij boombox, en dat werkt hetzelfde... Evenzo stil op het podium, maar nog veel vetter in de zaal.
    De vraag was of een apparaat wat op studio monitoren goed klinkt dat ook op een PA zou doen, antwoord daarop is ja, mits het een goed ingeregeld systeem is. Los daarvan loop je ongeveer 25 jaar achter wanneer je beweerd dat een rockgitaar alleen goed klinkt op een 4*12 cabinet, die moet je tot 250 dB uitsturen om voldoende distortion te krijgen, dat gaat beter met een zo klein mogelijk kastje.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Ingeschreven
    May 2010

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door drbeat Bekijk Posts
    Beste geluidsfreaks!!

ik heb een vraag om jullie ervaringen in real live met de Avid eleven met ons te delen...
    Wij als band spelen met inears...

nu wil de gitarist eigenlijk af van zijn grote marshall kast en heeft de Avid eleven gehoord...en een aantal tegenhangers die wel heel erg pro zijn in prijs en fitures die hij toch niet gaat gebruiken....
    De avid klinkt zeer belovend....op koptelefoon en de studiomonitors...maar nu over een PA...
    Wie oo wie wil zijn ervaringen delen?? uberhoubt met digisystemen zonder amps??
    drbeat: Ik ken het apparaat niet, dus vanuit die kant van mij geen
    relevant bericht, sorry.

Als mixert ben ik zeker van mening dat hoe minder podium-
    lawaai, hoe beter je het de zaal in mixen kunt.
    Als mixert heb je lekker geen last van een hoog dB gehalte dat van
    stage afkomt.

Ik weet overigens niet of je zaterdag ook volledig met in ears speelt?
    Het is dan wellicht prettig als er 2 mikes het zaalgeluid oppikken en
    doorsturen naar je oren, zo houd je dan toch feeling met de zaal.

grtz

Nes
    Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Labels voor dit Post

Forum Rechten