live ervaringen AVID Eleven...wie is dit beestje live op de bune tegen gekomen??

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • drbeat
    • Jun 2012
    • 671

    live ervaringen AVID Eleven...wie is dit beestje live op de bune tegen gekomen??

    Beste geluidsfreaks!!

    ik heb een vraag om jullie ervaringen in real live met de Avid eleven met ons te delen...
    Wij als band spelen met inears...

    nu wil de gitarist eigenlijk af van zijn grote marshall kast en heeft de Avid eleven gehoord...en een aantal tegenhangers die wel heel erg pro zijn in prijs en fitures die hij toch niet gaat gebruiken....
    De avid klinkt zeer belovend....op koptelefoon en de studiomonitors...maar nu over een PA...
    Wie oo wie wil zijn ervaringen delen?? uberhoubt met digisystemen zonder amps??
    Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

    #2
    Lijkt me dat een goede klank op studio monitoren vanzelf ook een goede klank op een goed PA betekent....
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

    Comment

    • drbeat
      • Jun 2012
      • 671

      #3
      Originally posted by MusicXtra
      Lijkt me dat een goede klank op studio monitoren vanzelf ook een goede klank op een goed PA betekent....
      wellicht...maar ook daar is een wereld van verschillen te horen per setje...KRK...FOCAL...ADAMS....MEYER... ik vond het niet tegenvallen....maar wat doet het beestje op een LIVE podium situatie... thats the question.... zou graag eens ervaringen horen of ergens gaan luisteren waar men het beestje LIVE gebruikt....
      Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

      Comment

      • Olaf Duffhuës
        • Oct 2000
        • 2477

        #4
        Het zal waarschijnlijk erg wennen zijn voor iedereen, het volume op het podium is beter te controleren zeg maar. En als er op in-ear gespeeld wordt, zal het nog vreemder zijn, er komt ineens geen gitaar geluid vanaf het podium.

        Ik zeg doen! Geeft een hoop rust op het podium. Nu nog een goede drummer met een goed elektronisch drumstel en een bassist op een Sans-amp...En de geluidsman kan eindelijk een lekkere mix maken..;-)
        Olaf Duffhuës

        **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

        Comment

        • drbeat
          • Jun 2012
          • 671

          #5
          Originally posted by Olaf Duffhuës
          Het zal waarschijnlijk erg wennen zijn voor iedereen, het volume op het podium is beter te controleren zeg maar. En als er op in-ear gespeeld wordt, zal het nog vreemder zijn, er komt ineens geen gitaar geluid vanaf het podium.

          Ik zeg doen! Geeft een hoop rust op het podium. Nu nog een goede drummer met een goed elektronisch drumstel en een bassist op een Sans-amp...En de geluidsman kan eindelijk een lekkere mix maken..;-)
          hahaha...check...aanwezig...de bassist staat via de DI....en denkt ook over de bassversie van deze Aid...

          vandaar dat wij dan ook op die inears over zijn gegaan....
          Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

          Comment

          • T.O.P.
            • Jun 2014
            • 100

            #6
            Originally posted by MusicXtra
            Lijkt me dat een goede klank op studio monitoren vanzelf ook een goede klank op een goed PA betekent....
            Gelooft u mij, dat het niet zo is. Helaas klinkt een Rockgitaar pas echt vet op de 4x12 Marshalls. Liefst met een sm57. Maar daar hebben ze een geluiddichte flightcase omheen gebouwd, bij boombox, en dat werkt hetzelfde... Evenzo stil op het podium, maar nog veel vetter in de zaal.

            Comment

            • Outline
              • Feb 2006
              • 1434

              #7
              Originally posted by T.O.P.
              Gelooft u mij, dat het niet zo is. Helaas klinkt een Rockgitaar pas echt vet op de 4x12 Marshalls. Liefst met een sm57. Maar daar hebben ze een geluiddichte flightcase omheen gebouwd, bij boombox, en dat werkt hetzelfde... Evenzo stil op het podium, maar nog veel vetter in de zaal.
              Zit echt tussen je oren. Er genoeg pro's te vinden die compleet versterkerloos via een digitale doos spelen en die 4x12" totaal niet missen.

              Overigens maak ik uit je post op dat je compleet geen verstand hebt van gitaren en hoe en wat goed klinkt. Enne... De vetste klanken op platen komen van de kleinste versterkers zoals bv. de Princetons.

              @DrBeat: Op het Gitaarnet-forum kunnen ze je veel beter helpen daar er daar een aantal met ervaring zitten.
              Last edited by Outline; 24-10-14, 21:35.

              Comment

              • drbeat
                • Jun 2012
                • 671

                #8
                Originally posted by Outline
                Zit echt tussen je oren. Er genoeg pro's te vinden die compleet versterkerloos via een digitale doos spelen en die 4x12" totaal niet missen.

                Overigens maak ik uit je post op dat je compleet geen verstand hebt van gitaren en hoe en wat goed klinkt. Enne... De vetste klanken op platen komen van de kleinste versterkers zoals bv. de Princetons.

                @DrBeat: Op het Gitaarnet-forum kunnen ze je overigens veel beter helpen daar er daar een aantal met ervaring zitten.
                Weet ik....daar zit mijn gitarist... :-) Ik zoek het nu bij de geluidsmannen....op gitaarnet zijn ze er goed over te spreken...
                en idd..met die nieuwe digidoosjes zijn die zware bakken niet meer nodig...ik heb op een demo de Kemper doos gehoord....man man...wat een supergeluid....wie nu nog roept ik heb een 4x 12 nodig die verklaar ik haast voor gek.....dat ding klinkt t zelfde...en kun je ook zelf gitaargeluiden en combos maken..

                maar het gaat over de AVID ELEVEN.....en wie hem in het wild onder de knoppen heeft gehad en wat zijn bevindingen waren...
                Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

                Comment

                • MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

                  #9
                  Originally posted by T.O.P.
                  Gelooft u mij, dat het niet zo is. Helaas klinkt een Rockgitaar pas echt vet op de 4x12 Marshalls. Liefst met een sm57. Maar daar hebben ze een geluiddichte flightcase omheen gebouwd, bij boombox, en dat werkt hetzelfde... Evenzo stil op het podium, maar nog veel vetter in de zaal.
                  De vraag was of een apparaat wat op studio monitoren goed klinkt dat ook op een PA zou doen, antwoord daarop is ja, mits het een goed ingeregeld systeem is. Los daarvan loop je ongeveer 25 jaar achter wanneer je beweerd dat een rockgitaar alleen goed klinkt op een 4*12 cabinet, die moet je tot 250 dB uitsturen om voldoende distortion te krijgen, dat gaat beter met een zo klein mogelijk kastje.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                  Comment

                  • NesCio01
                    • May 2010
                    • 1987

                    #10
                    Originally posted by drbeat
                    Beste geluidsfreaks!!

                    ik heb een vraag om jullie ervaringen in real live met de Avid eleven met ons te delen...
                    Wij als band spelen met inears...

                    nu wil de gitarist eigenlijk af van zijn grote marshall kast en heeft de Avid eleven gehoord...en een aantal tegenhangers die wel heel erg pro zijn in prijs en fitures die hij toch niet gaat gebruiken....
                    De avid klinkt zeer belovend....op koptelefoon en de studiomonitors...maar nu over een PA...
                    Wie oo wie wil zijn ervaringen delen?? uberhoubt met digisystemen zonder amps??
                    drbeat: Ik ken het apparaat niet, dus vanuit die kant van mij geen
                    relevant bericht, sorry.

                    Als mixert ben ik zeker van mening dat hoe minder podium-
                    lawaai, hoe beter je het de zaal in mixen kunt.
                    Als mixert heb je lekker geen last van een hoog dB gehalte dat van
                    stage afkomt.

                    Ik weet overigens niet of je zaterdag ook volledig met in ears speelt?
                    Het is dan wellicht prettig als er 2 mikes het zaalgeluid oppikken en
                    doorsturen naar je oren, zo houd je dan toch feeling met de zaal.

                    grtz

                    Nes
                    Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

                    Comment

                    • PvG
                      • Sep 2012
                      • 979

                      #11
                      Afgelopen dinsdag een feest-/coverband op het podium gehad zonder gitaaramp, met line6 gitaarprocessor: na soundcheck eigenlijk geen moment meer aangedacht dat er geen gitaaramp stond. Monitoring via wedges. Ik had de indruk dat het veel gemakkelijker was om de gitaar lekker bovenin de zaalmix te leggen, zonder rommelig te worden (zoals wel eens gebeurd met de standaard gitaaramp+sm57 opstelling).
                      As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

                      Comment

                      • MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

                        #12
                        Die rock gitaar kan dan misschien het beste klinken met een 4*12 cabinet, maar da's alleen in de oefenruimte, op het podium klinkt hij het lekkerst met zo min mogelijk podium geluid.
                        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                        Comment

                        • Olaf Duffhuës
                          • Oct 2000
                          • 2477

                          #13
                          En zo zijn er zoveel dingen die 99% van het publiek echt niet hoord....Of het nu uit een 4x12 komt met een mic ervoor of uit een versterker met simulatie van de kast die je het mooiste vind...Zelfde als snare bottom, dat verschil hoord de gemiddelde bezoeker bij een pop/rock/coverband echt niet, boeit ze waarschijnlijk ook niet...Bij een van de bands die ik mix spelen ze al enkele jaren de bass met een Sans amp, er is nog nooit iemand uit het publiek geweest om te vragen hoe hij die sound maakt, evenals de kickdrum. Bij dat bandje duw ik daar de laatste maanden alleen een SM91 in, nog niemand geweest om te vragen hoe of wat...

                          Ik ben van mening als je vooral cover muziek speelt, dat je het aan de voorkant het mooiste maakt, met zo min mogelijk rommel op het podium. Maarrrrrrr....dan moet wel de PA in orde zijn, goed setje de zaal in, podium breder dan 6 meter infills erbij.

                          maargoed, dat is mijn mening...:-)
                          Olaf Duffhuës

                          **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

                          Comment

                          • T.O.P.
                            • Jun 2014
                            • 100

                            #14
                            Originally posted by Outline
                            Zit echt tussen je oren. Er genoeg pro's te vinden die compleet versterkerloos via een digitale doos spelen en die 4x12" totaal niet missen.

                            Overigens maak ik uit je post op dat je compleet geen verstand hebt van gitaren en hoe en wat goed klinkt. Enne... De vetste klanken op platen komen van de kleinste versterkers zoals bv. de Princetons
                            Per ongeluk heb ik onlangs deze discussie al gevoerd, en daar alleen al het verschil tussen de singlecoils Strat en de Gibson-humbuckers getest op soldano, MesaBoogie, Marshall 800 en - let wel - fender BassMan. De laatste won overigens. Maar U zult wel van na de Metal golf van begin 80er jaren zijn.

                            Comment

                            • showband
                              • May 2001
                              • 4524

                              #15
                              Originally posted by drbeat
                              ik heb een vraag om jullie ervaringen in real live met de Avid eleven met ons te delen...
                              Wij als band spelen met inears...
                              hier kan ik het volgende over melden. (*** warning rant ahead ****)
                              Een collega van mij die nogal van de PRS gitaren door Marshalls is. Was jaren terug begonnen met een 19inch rek van koelkast formaat. (soldano, lexicon, mesa en alles wat er zoal aan fraais te krijgen is). Die kon uiteindelijk net zo een goed bruikbaar resultaat krijgen met dit Avid eleven dingetje. En heeft heel zijn grote rek verkocht Merk op dat hij al die tijd wel waar mogelijk een amp neer blijft zetten. Dat blijft mooier. Dat lukt dus wel alleen bij grote akoestisch geschikte locaties helaas. En dat zijn er niet veel.

                              Ikzelf werk al jaren zonder amps met DI op de gitaar. Maar doe dit (gezien de aard van mijn bands) met een pedaaltjes-patchdoos (octaswitch) en een parameet EQ voor clean + digitech hotrod voor vervormde geluiden.

                              Het grote probleem voor gitaar omzetten naar DI is dat je gitaarbody niet meer door de speaker in trilling gebracht wordt. Het organische geheel van ijzerdraad, magneten, rinkelende buizen die allemaal staan te trillen, aangedreven door een wapperende speaker die door zijn x-max heen gaat. Dat is (nog) niet te vervangen omdat het een mechanisch aspect van het geluid is. Je buizen en snaren worden aangedreven door die out-of-control speaker! Daarom is een 4x12 ook zo enorm onbruikbaar. Voor die kast een beetje losslaat valt het behang van de zaalmuren. En de versterkerbuizen hangen niet in de luchtstroom. Bij een buizencombo hangen de buizen allemaal op 10 cm van de speaker. Dat wil wel bijgeluiden geven. (weet je gelijk waar de term "inspelen"vandaan komt. Dat dient om de buizen een tijdje op de donder te geven dat ze iets microfonisch worden en de speaker lekker rommelig los komt De amp gaat "leven". Goede spelers integreren al die nukken in hun spel. Waardoor je sound kan zingen als een levend wezen) Zodra je technisch een goed geluid gaat gebruiken. Gitaar->simulator->DI is er echt wel iets mis aan het geluid. Maar het bovenstaande verhaal krijg ik al 10 jaar niet uitgelegd aan technici/spelers terwijl het gewoon simpel uit te leggen is. Gitaristen denken met weemoed terug aan hun eerste goedkope spullen waar "dat geluid" inzat. Wat in werkelijkheid het geval was, dat zij jaren geoefend hebben op DIE setup. Waardoor vergroeid zijn met die precieze nukken van de setup. En zaaltechnici mixen in instrumentgroepen en maar zelden in klankkleuren.

                              Als je gitarist gewoon zijn partijen echt kan spelen, dan kan ie het ook spelen zonder deze aspecten van de gitaarsetup. Test hiervan is: "speelt ie alles ook op een acoustische gitaar weg?" Een simulator een paar tientjes zal letterlijk al een prachtige simulatie van tienduizenden euro's aan apparatuur naar de PA kunnen sturen. Een pod-mini zal voor het publiek al goed genoeg zijn in de meeste gevallen. Ik heb er een als backup bij me bij optredens.

                              Nou komt het mooie.... Omdat vrijwel alle digitale doosjes niet de klankrijkdom en de dynamische aspecten van een gitaar + amp kunnen reproduceren werkt zo een DI kastje eigenlijk zelfs beter voor de zaalmix. Immers. Het geluid is als het ware "voorgecompressed". En blijft lekker makkelijk op zijn plaatsje in de mix. Gevaar is wel dat gitaristen nog wel eens de neiging hebben met teveel effecten en vervorming hun patches op te bouwen. Wat alsnog de boel rommelig maakt. De nadelen voor het gitaargeluid zijn voor een makkelijke frontmix voordelen. Vlakker vertaalt zich naar beter beheersbaar.

                              Antwoord op de vraag is dus: JA dit doosje kan voor een gitarist die van Marshalls houd een prima geluid naar zijn DI leveren.

                              Als je zonder in-ears werkt of alsnog gitaar over monitors zet? Gebruik dan lieven een 5 - 15 watt ampje die je voor je als monitorboxje zet. Dat is simpeler en klinkt uiteindelijk beter.

                              ook mogelijk in jullie geval en klassen beter voor jullie probleem. De muzikant heeft immers al een dure marshall top staan. Vervang alleen de 4x12 cab door een isocab:
                              (ik gebruik in de homestudio een zelfbouw exemplaar. Ombouwen van een flightcase is makkelijk te doen) Ze worden kant en klaar verkocht door randall, jet city, boxofdoom enz
                              Box of doom is mooi en nederlands dus je kan er misschien eentje lenen voor een optreden. Zij doen veel aan promotie.
                              zelfbouw is makkelijk lees meer op:


                              Zet WEL de amp stevig op de isocab! Dan trilt ie mee. = slechter voor de levensduur buizen maar beter voor de feel.



                              Last edited by showband; 25-10-14, 11:15.
                              lekker belangrijk!

                              Comment

                              Working...