Soundcraft MADI-USB Combo

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SH1000
    • Dec 2009
    • 220

    Soundcraft MADI-USB Combo

    Soundcraft heeft een nieuwe MADI-USB Combo kaart, een goede aanvulling lijkt me. Nu dus op 1 slot zowel een stagebox aansluiten als multi-track opname maken.
    Good is the enemy of Great
    [Jim Collins]
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

    #2
    Stagebox wordt wel niet op Madi aangesloten. Ik snap de combinatie niet echt.

    Comment

    • SH1000
      • Dec 2009
      • 220

      #3
      Originally posted by frederic
      Stagebox wordt wel niet op Madi aangesloten. Ik snap de combinatie niet echt.
      Op Madi sluit je een stagebox aan, bv een stagebox mini 16 RJ 45
      Op USB sluit je een PC aan, bv om een multi track op te nemen
      Good is the enemy of Great
      [Jim Collins]

      Comment

      • teunos
        • Feb 2008
        • 352

        #4
        Originally posted by frederic
        Stagebox wordt wel niet op Madi aangesloten. Ik snap de combinatie niet echt.
        De combinatie zit hem er waarschijnlijk in dat vaak dit soort kaarten met slechts één interface bruikbaar zijn, en de meeste hardware slechts 1 optiekaart accepteert. De keuze tussen MADI voor een remote stagebox, of USB om het geheel als DAW te gebruiken is dan beperkend, en met deze kaart kan het simultaan zonder kaarten te wisselen.
        Met Dante heb je dit probleem echter niet aangezien je met een virtual soundcard gewoon al je kanalen rechtstreeks via een ASIO of CoreAudio driver je pc/mac in kan halen.
        ''diamonds are forever''

        Comment

        • desolation
          • Jun 2012
          • 706

          #5
          MADI in feite ook niet, je hebt tal van MADI recording oplossingen

          Comment

          • peterwagner
            • Oct 2008
            • 317

            #6
            Originally posted by desolation
            MADI in feite ook niet, je hebt tal van MADI recording oplossingen
            Klopt, maar je moet wel weer een vrij prijzige losse interface kopen. Bij Dante heb je alleen een licentie voor een Dante Virtual Soundcard nodig, de ethernet-aansluiting is altijd wel aanwezig op computers. En USB is natuurlijk helemaal gratisch.....

            Comment

            • teunos
              • Feb 2008
              • 352

              #7
              Originally posted by peterwagner
              Klopt, maar je moet wel weer een vrij prijzige losse interface kopen. Bij Dante heb je alleen een licentie voor een Dante Virtual Soundcard nodig, de ethernet-aansluiting is altijd wel aanwezig op computers. En USB is natuurlijk helemaal gratisch.....
              Bovendien is MADI een Layer 2 protocol. Dit betekent dat MADI altijd externe hardware nodig heeft wil je bijvoorbeeld van één stagebox naar twee mixers. Vandaar ook apparaten zoals de MADI bridge en MADI router van RME om meerdere bronnen/bestemmings apparaten aan elkaar te knopen.
              Met Dante heb je dit probleem van nature al niet omdat het een layer3 protocol is en met een IP werkt. Alle netwerkapparatuur die je dus bij de aldi kan kopen zal ermee werken zolang het QOS ondersteunt en je niet te veel kanalen over een kabel stuurt. Met een simpele cat 5E S/ftp kabel en een paar gigabitswitches kun je voor een paar honderd euro al een volledig (primair en redundant secondair) netwerk opzetten met meerdere apparaten waar simultaan signaal naartoe loopt.
              Bij Madi heb je dus altijd één kabel tussen elke bron en ontvanger zolang je niet iets als een MADI bridge gebruikt.

              i.h.a. is overigens de latency van een round trip MADI wat lager dan bij Dante, dus het is altijd compromissen sluiten.

              Sinds recent heb ik een EV N8000 met een Dante kaart. Met een simpele switch in mijn processor-rek kan ik over één cat 5e kabel van FOH naar amptown zowel geluid als controle data sturen vanaf een simpele laptop. Momenteel blijft het daarbij, maar het betekent wel dat ik voor 90% van de disco-playback acts met 8 mic inputs van de processor een volledige mix kan maken, en de processor ook als geluidskaart kan gebruiken met DVS.
              In de toekomst komt er nog een X32 RACK in dezelfde flightcase als de processor bij (met een Dante kaart), dan kan ik met een Ipad 16 ingangen (ev icm de ingangen van de processor) mixen rechtstreeks naar de uitgangen van de processor zonder tussenkomst van ADC's of DAC's wat weer ten gunste komt van de Latency. Meer in en of uitgangen nodig? Knoop er een S16 aan je bent klaar. Faders nodig, knoop er een behringer faderpack aan en dat is ook klaar.

              Met madi is dat onmogelijk zonder extra hardware.
              En had ik het al gehad over de zeer brede ondersteuning die Dante momenteel heeft?
              maar ik ga off-topic.... (nog steeds enthousiast over Dante)
              Last edited by teunos; 12-10-14, 17:17.
              ''diamonds are forever''

              Comment

              Working...