Combikabel CAT5-XLR

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Robert H
    • Jan 2006
    • 378

    Combikabel CAT5-XLR

    Hoewel ik over het algemeen een heel eind kom met Google, loop ik even vast op een relatief eenvoudige kwestie:

    Ben op zoek naar een simpele combikabel met 1x CAT5 en 1x symmetrisch audio, weet iemand van jullie misschien welke fabrikant/shop dit in het programma heeft?
  • Big Bang
    • Apr 2008
    • 652

    #2
    Pinanson. Direct bij de fabrikant te bestellen.
    It's time to play the music, It's time to light the lights ...

    Comment

    • Robert H
      • Jan 2006
      • 378

      #3
      Originally posted by Big Bang
      Pinanson. Direct bij de fabrikant te bestellen.
      Hmm, de kabel die het dichtst in de buurt komt is eentje met 1x audio en 2x CAT6, iets over the top voor mijn toepassing. Ik zoek echt een simpele CAT5+audio hybride kabel. Ik denk dat ik inmiddels wel weet waarom ik deze via Google niet kan vinden ;-)

      Comment

      • vasco
        • Oct 2003
        • 2567

        #4
        Proel LAN61S.


        Comment

        • desolation
          • Jun 2012
          • 706

          #5
          AES/EBU is 110Ohm, als je echt een 600Ohm mic kabel nodig hebt is dat niet de beste optie

          Comment

          • SPS
            • Mar 2004
            • 1662

            #6
            Originally posted by desolation
            AES/EBU is 110Ohm, als je echt een 600Ohm mic kabel nodig hebt is dat niet de beste optie
            ???? verklaar je nader svp. 600 ohm??
            Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

            Comment

            • desolation
              • Jun 2012
              • 706

              #7
              de normale standaard voor mic/line signalen is normaalgezien 600Ohm, AES-EBU/DMX is 110 Ohm.
              In principe werkt 110Ohm ook prima voor de eerste twee, maar niet zelden is de shielding bij de 110Ohm kabel minder en is deze storingsgevoeliger dan 600Ohm kabel

              Comment

              • DJ Antoon
                • May 2005
                • 1681

                #8
                Originally posted by desolation
                de normale standaard voor mic/line signalen is normaalgezien 600Ohm, AES-EBU/DMX is 110 Ohm.
                In principe werkt 110Ohm ook prima voor de eerste twee, maar niet zelden is de shielding bij de 110Ohm kabel minder en is deze storingsgevoeliger dan 600Ohm kabel
                Geef mij maar eens aan waar jij die 600 ohm kabel haalt.
                Je haalt een aantal dingen door elkaar oftewel de klok en de klepel.

                Die 110 (of iets wat daarop lijkt) is meetbaar te verdedigen. Elke twisted pair kabel zit wel ergens in die buurt wat betreft impedantie. 600 ohm zijn 2 losse draden in de lucht. Hele oude antenne lintkabel is zelfs nog altijd iets van 300 ohm, dus die draden moeten dan nog verder uit elkaar...


                In de telefonie werd (vroeger) voor een ideale aanpassing 600 ohm uitgangsimpedantie en 600 ohm ingangsimpedantie gebruikt. Dit koste wel de helft van je signaal, oftwel -6dB in level...

                Die 110 ohm kabel is prima voor je audio, sterker nog aangezien deze wat meer hoogfrequent bij digitaal door moet kunnen laten als bij analoge audio, hoef je niet bang te zijn voor minder hoge tonen.
                Last edited by DJ Antoon; 23-09-14, 19:54.

                Comment

                Working...