Batterij probleem ULXD

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jeroentjee
    • Dec 2007
    • 19

    Batterij probleem ULXD

    Heren,

    Ik heb hier 4 ULXD sets (enkele ontvanger met elk een handmic bij).
    Het probleem is dat de handmicrofoon het type batterij niet onthoud.
    Deze springt terug als de batterijen er uit zijn geweest of langere tijd niet zijn gebruikt.
    Wij gebruiken Duracell Procell Alkaline batterijen en de handmicrofoon springt terug naar Lithium, dat wil zeggen dat de batterij indicatie na 1,5 uur ofzo aangeeft dat de batterij leeg is en de handmicrofoon uit gaat.

    Shure zelf gaf aan dat ik er nieuwe firmware op moest zetten maar er staat de nieuwste firmware op.

    Heeft er hier iemand ervaring mee? Of heeft iemand ideeën?

    Mvg, Jeroen
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

    #2
    Lithium batterijen erin en het probleem is opgelost....
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

    Comment

    • DJ Antoon
      • May 2005
      • 1681

      #3
      Originally posted by Jeroentjee
      dat wil zeggen dat de batterij indicatie na 1,5 uur ofzo aangeeft dat de batterij leeg is en de handmicrofoon uit gaat.

      Shure zelf gaf aan dat ik er nieuwe firmware op moest zetten maar er staat de nieuwste firmware op.
      Nu weet ik waarom ik pas dacht, die batterijen zijn wel HEEL snel leeg. Gloednieuwe AA batterijen erin, en na ongeveer 2 uur schakelde de microfoon uit. Lullige situatie.

      Dus waarschijnlijk is deze omgeschakeld naar lithium...

      Comment

      • Jeroentjee
        • Dec 2007
        • 19

        #4
        Ja dat hebben wij dus vaker. Zou je eens in de gaten willen houden of dat ook bij jou vaker gebeurd?

        Comment

        • Lutkeveld
          • Apr 2014
          • 4

          #5
          Wet van Peukert in werking AA alkalinebatterijen vinden een complete ontlading in 2 uur niet leuk, lithium is inderdaad de oplossing.

          Comment

          • DJ Antoon
            • May 2005
            • 1681

            #6
            Originally posted by Lutkeveld
            Wet van Peukert in werking AA alkalinebatterijen vinden een complete ontlading in 2 uur niet leuk, lithium is inderdaad de oplossing.
            Ze zijn waarschijnlijk niet leeg, alleen denkt de microfoon dat...

            Comment

            • vester86
              • Jul 2010
              • 164

              #7
              En dat is best lastig, dat is het hele punt nu juist.

              overigens wordt 1 post boven je gezegd dat alkaline batterijen niet zo goed tegen snelle ontlading kunnen, en lithium wel.... Dus kan het best zijn dat die alkaline batterijen (behoorlijk) leeg zijn...

              Comment

              • laserguy
                • Jun 2003
                • 2755

                #8
                Op 2 uur leeg zijn = een ontlading op halve capaciteit. Daar hebben alkalinebatterijen niet het minste probleem mee. Die kunnen daar best tegen. Lithium heeft gewoon een grotere capaciteit.
                Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                Comment

                • Big Bang
                  • Apr 2008
                  • 652

                  #9
                  ULXD zou ongeveer 9 uur met een AA batterij moeten kunnen doen. Zelfs met een marketingsaus er over is 2 uur dan te weinig. Er gaat iets mis met de software, of met de batterijen.
                  It's time to play the music, It's time to light the lights ...

                  Comment

                  • DJ Antoon
                    • May 2005
                    • 1681

                    #10
                    Originally posted by Big Bang
                    Er gaat iets mis met de software, of met de batterijen.
                    Als onafhankelijk van elkaar een aantal mensen dit probleem constateren, dan vrees ik dat het geen batterij kwestie is. Ik heb dezelfde nieuwe batch van batterijen in mipro/beyer zenders geduwd en die gaan al zeker een uur of 8 mee...

                    Nu is het wel dat je op de ULX het zendvermogen in kunt stellen en dat dit behoorlijk uit zal maken voor de batterij levensduur. Maar 2 uur is mijn inziens gewoon te kort, ook op max. HF vermogen.

                    Comment

                    • SPS
                      • Mar 2004
                      • 1662

                      #11
                      ULX-D = digitaal, dus Batterij vol of leeg. Geen tussenliggende waarden zoals wij analogen denken (hm, kan nog best wel....)
                      Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

                      Comment

                      • laserguy
                        • Jun 2003
                        • 2755

                        #12
                        Hiervoor zit er wel een A/D-converter in hoor. De analoge spanning wordt dus wel degelijk in de software gevolgd.
                        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                        Comment

                        • speakertech
                          • Jan 2008
                          • 1696

                          #13
                          Originally posted by vester86
                          En dat is best lastig, dat is het hele punt nu juist.

                          overigens wordt 1 post boven je gezegd dat alkaline batterijen niet zo goed tegen snelle ontlading kunnen, en lithium wel.... Dus kan het best zijn dat die alkaline batterijen (behoorlijk) leeg zijn...
                          Vreemd dat de microfoon met Lithiumcellen veel meer stroom gebruikt.

                          Speakertech
                          Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                          ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

                          Comment

                          • Jeroentjee
                            • Dec 2007
                            • 19

                            #14
                            Het is inderdaad niet dat de batterijen leeg zijn maar de microfoon denkt dat ze leeg zijn.
                            Zodra je in de handmic de batterij type goed in stelt gaat de indicatie weer naar vol.
                            Het probleem is gewoon dat de handmic de instelling niet onthoud dus steeds terug springt naar Lithium.
                            Dus de kans dat dit fout gaat is flink aanwezig.

                            Comment

                            • PvG
                              • Sep 2012
                              • 979

                              #15
                              Originally posted by Jeroentjee
                              Het is inderdaad niet dat de batterijen leeg zijn maar de microfoon denkt dat ze leeg zijn.
                              Zodra je in de handmic de batterij type goed in stelt gaat de indicatie weer naar vol.
                              Het probleem is gewoon dat de handmic de instelling niet onthoud dus steeds terug springt naar Lithium.
                              Dus de kans dat dit fout gaat is flink aanwezig.
                              Had je al gevonden waardoor dit komt? Ik wel... Operator error ;-)
                              Ik heb enkele QLX-Ds en had hetzelfde probleem: handheld onthoudt batterij instelling niet. Totdat ik een keer op "enter" (knopje naar rechts) drukte in het accutype menu: tekst knippert dan eventjes snel en de setting wordt opgeslagen... Voor ULX-D werkt het waarschijnlijk hetzelfde.
                              As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

                              Comment

                              Working...