dB technologies sub18d

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tarpan
    • Dec 2008
    • 266

    dB technologies sub18d

    Hey mensen,
    een tijdje geleden toch weer een DJ gehad die continu vol in het rood moest draaien.
    Ik regel normaal gezien mijn amps af op 0 dB als ik zelf (live) aan de knoppen sta.
    Die keer geen rekening gehouden dat een dj veelal ettelijke dB's te veel uit stuurt, dus na een uur kwam men klagen dat "de boxen uitvielen".
    Versterkers-modules voelden heet aan, dus waarschijnlijk was het de thermische veiligheid (80 graden).
    DJ aanspreken hielp niet, dus op versterkers gain verminderd.
    Later was het weer hetzelfde liedje, aan gezien meneer DJ bleef verderduwen.
    Toen ik op het podium kwam om het op te lossen, kwam vriendje van meneer DJ vertellen dat het al in orde was, want: "het rook al minder verbrand dan daarnet"!
    Achteraf setje getest en op eerste zicht niets aan de hand. Toch de versterker even uitgehaald en idd die typische electro)brandlucht...maar visueel geen transistors of zo opgeblazen.
    Moet ik me nu zorgen maken, of is die veiligheid nog net op tijd in werking getreden?
    als je bij de brom zit...
  • Jordydv
    • Jan 2014
    • 14

    #2
    Als de DJ niet luistert naar jouw aanwijzingen trek je toch de stekker eruit? Het is jouw apparatuur dus jij bent daar de baas over! Het is wel de omgekeerde wereld dat jij je versterkers gaat terugzetten omdat de DJ niet uit het rood kan blijven....! En ook je versterkergain terugdraaien haalt weinig uit als een DJ vol het rood in gaat, je moet het probleem aanpakken bij de bron, de DJ!

    Comment

    • kvdb013
      • Nov 2010
      • 337

      #3
      In het vervolg misschien toch een limiter of proccesor met limiter er tussen hangen! Kunnen ze in het rood duwen wat ze willen maar blijven je versterkers en speaker heel.
      Kleine investering, die er zo uit is!
      Discussiëren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen

      Comment

      • sjig
        • May 2012
        • 909

        #4
        Wat ik zelf bijna altijd doe is nog een mengtafeltje tussen de mixer en de speakers/processor/amps. Kan je zelf, als ie het weer flikt, het volume naar beneden draaien. En mocht ie het toch blijven doen gewoon een mixje infaden en dan kan je hem 'rustig' vertellen dat als dit zo doorgaat z'n act wat minder lang gaat duren

        Daarnaast, onze 312a's van RCF (mama van db tech.) worden vaak als monitor ingezet, deze hangen dan wel direct aan de mixer. De dj's kunnen ook dan de speakers niet uit het rood houden, maar ze geven geen krimp, limiter grijpt snel en goed in. Nog nooit ook maar 1 defect gehad met de speakers (behalve toen der een van het podium werd getrapt door een té enthousiaste muzikant).

        De limiter afdeling is bij alle Rcf producten waar ik mee gewerkt heb ook prima in orde, lijkt me dat dit bij db ook zo is.

        Comment

        • arjenv
          • Mar 2012
          • 77

          #5
          DBX heeft tegenwoordig ook leuke cross-overs (en er zullen ook best andere merken zijn die dit hebben) , die je vanaf je pc via wifi kan regelen. Zitten op meerder plaatsen limmiter functies in, en ook het totale volume (laag, mid en hoog) dat je naar de amps stuurt kan je naar beneden trekken. Ideaal om een dj, die veel te hard draait, vanuit de zaal ineens uit te zetten. Dan leren ze het echt.

          Comment

          • Olaf Duffhuës
            • Oct 2000
            • 2477

            #6
            De beste oplossing is zelf de mixer bij de dj zachter zetten...Zelf gebruik ik bij dj's een TC TripleC, das van : tot hier en niet verder zonder dat het geluid teveel aangetast wordt. Drawmer heeft daar ook een leuk apparaat voor. Maar eerst proberen de boel zachter te laten zetten, desnoods met iemand van de organisatie.
            Olaf Duffhuës

            **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

            Comment

            • tarpan
              • Dec 2008
              • 266

              #7
              Normaal zet ik bij een DJ-act idd altijd een dbx 166 tussen de mixer en FOH, maar deze keer was die niet mee.
              Heb de dj een drietal keer aangesproken, maar die knikte gewoon "ja" en deed verder. Derde keer heb ik zelf de master geminderd, maar na een paar minuten ging die toch weer omhoog. Ik stond zelf achter de bar voor de lichten, dus het duurde iedere keer een paar minuten voor ik door het volk heen bij de DJ raakte.
              Nu ja, ik vroeg me vooral af of ik me zorgen moest maken over die stank...
              als je bij de brom zit...

              Comment

              • MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

                #8
                Die stank is waarschijnlijk een spreekspoel die zwart geblakerd is, dus daar zou ik me idd zorgen om maken, tijd voor een recone.
                En euhh, een DJ die ja knikt en nee doet ben ik heel erg snel klaar mee, liever een geluidsset die ermee kapt omdat ik hem uitzet dan omdat er rookwolken uit komen.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                Comment

                Working...