Heil microfoons

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jan van Duren
    • May 2004
    • 204

    Heil microfoons

    Goedenavond,

    Heeft er iemand ervaring met Heil microfoons. Had er nog nooit van gehoord en wat ik er over lees is wel positief. Zeker gezien het geld wat je voor betaald.

    vr gr

    Jan van Duren
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

    #2
    Ja, mooi spul!
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

    Comment

    • frederic
      • Jan 2006
      • 3511

      #3
      Enige manier om te weten welk vlees je in de kuip hebt is proberen.

      Comment

      • shure-fan
        • Sep 2003
        • 1046

        #4
        te gekke microfoons, ik heb 2 jaar terug eens een Heil op een vocaaltje gedaan (werd meegenomen door artiest) en klonk beter dan een shure (nieuwe sm58), was vooral verrast door de headroom die de mic heeft
        Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

        Comment

        • peterwagner
          • Oct 2008
          • 317

          #5
          Originally posted by shure-fan
          te gekke microfoons, ik heb 2 jaar terug eens een Heil op een vocaaltje gedaan (werd meegenomen door artiest) en klonk beter dan een shure (nieuwe sm58), was vooral verrast door de headroom die de mic heeft
          Headroom? Dynamische mics zijn bijna niet te oversturen, zeker niet met vocalen. Wat bedoel je precies met headroom?

          Comment

          • NesCio01
            • May 2010
            • 1987

            #6
            Originally posted by shure-fan
            te gekke microfoons, ik heb 2 jaar terug eens een Heil op een vocaaltje gedaan (werd meegenomen door artiest) en klonk beter dan een shure (nieuwe sm58), was vooral verrast door de headroom die de mic heeft
            Ha ha,
            Dit is een post die vraag om problemen? Eigenlijk zeg je niets, want zelfs mijn versleten
            pantoffel klinkt (imo) beter dan een SM 58.

            Maar ja, dit was off topic, sorry.
            On topic kan ik niets melden, ik ken het merk wel maar heb
            het nooit gebruikt .....

            grtz

            Nes
            Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

            Comment

            • MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

              #7
              The good old SM58 is vrij gemakkelijk te verslaan door iedere microfoon alleen komen die niet door de bier/truss-pinnen test.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

              Comment

              • sparky
                • Apr 2002
                • 2104

                #8
                Ik heb PR30's op gitaar gebruikt. Wat opvalt is dat de microfoon transienten erg goed oppikt, beetje zoals een condensatormic dat doet. Ik vind het met name voor cleane sounds een goede mic voor op gitaarversterkers. Verder heb ik er nog niet zo veel met Heil gedaan.
                Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

                Comment

                Working...