Doorlussen twee 01V96's

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Robert H
    • Jan 2006
    • 378

    Doorlussen twee 01V96's

    Situatie: Twee identieke Yamaha 01V96V2's doorlussen met als doel op beide tafels dezelfde signalen te ontvangen.

    Ik bedoel dus niet de gebruikelijke cascade-setup om het aantal kanalen te verdubbelen, maar echt een volledige kloon van alle inputs. Beide tafels staan gewoon naast elkaar dus geen FOH-monitor situatie.

    Beide tafels zijn voorzien van ADAT IN/OUT-kaarten. De signalen komen uit een digitaal stageblock met eveneens ADAT-out. Momenteel is de situatie:

    ADAT UIT Stageblok > ADAT IN 01V #1 > ADAT UIT > ADAT IN 01V #2

    Tafel 1 krijgt keurig alle inputs binnen, nummer 2 blijft echter oorverdovend stil :-( We hebben alle routings en instellingen al geprobeerd. Maken we toevallig een denkfout en is deze truc überhaupt niet mogelijk??
  • AMX_Pete
    • Mar 2008
    • 79

    #2
    Wat ga je dan precies op de 1ste tafel ADAT outs patchen ? Direct outs van de respectievelijke kanalen neem ik aan ?
    Niet echt een "cloon" op die manier.

    Zoiets als dit kan een mogelijkheid bieden om toch op elke tafel identiek en onafhankelijk op ADAT binnen te komen en de ADAT uitgangen op elke tafel beschikbaar te houden :

    Comment

    • vasco
      • Oct 2003
      • 2567

      #3
      Het enige dat ik (ook) kan bedenken is een fout met de routing.
      Splitter gebruiken zoals AMX_Pete voorstelt maakt beide tafels tot op aansluitniveau gelijk.

      Anders de kanalen 1 t/m 16 patchen naar de direct outs van tafel één en zenden naar de ADAT uit. ADAT uit van tafel één aansluiten op ADAT in van tafel 2 en dan zou het toch moeten lukken om hier hetzelfde signaal binnen te krijgen.

      Comment

      • MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

        #4
        Niet veel makkelijker om bijvoorbeeld een Roland M480 te nemen en de inputs naar kanaal 1-24 te patchen en vervolgens diezelfde inputs ook naar kanaal 25-48?
        Dan heb je precies wat je wilt alleen op 1 tafel.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

        Comment

        • Robert H
          • Jan 2006
          • 378

          #5
          Originally posted by vasco
          Anders de kanalen 1 t/m 16 patchen naar de direct outs van tafel één en zenden naar de ADAT uit. ADAT uit van tafel één aansluiten op ADAT in van tafel 2 en dan zou het toch moeten lukken om hier hetzelfde signaal binnen te krijgen.
          ...en dat lukte uiteindelijk ook :-) Geen idee waar het fout ging, maar de outputpatch leek toch niet in orde te zijn!


          Originally posted by MusicXtra
          Niet veel makkelijker om bijvoorbeeld een Roland M480 te nemen en de inputs naar kanaal 1-24 te patchen en vervolgens diezelfde inputs ook naar kanaal 25-48?
          Dan heb je precies wat je wilt alleen op 1 tafel.
          Da's een truc die ik zelf veel toepas als ik monitors moet schuiven vanaf FOH. Ik stuur de monitormixen dan aan via de gekopieerde kanalen. Op die manier hebben ze op het podium geen last van zaken die ik tijdens de show uithaal met dynamics en EQ. Ik deed dat vroeger al op analoge tafels. Mits ik genoeg kanalen had, liet ik alle vocalen dubbel binnenkomen.

          Maarrrrrr....

          Dat was hier niet het doel: In afwachting van de definitieve setup, moesten we op korte termijn tien stereo inear mixen uit twee 01V's halen. Dus op beide tafels alle beschikbare outputs (8 auxen en LR) in gebruik. de inputs analoog splitten was niet mogelijk, vandaar de ADAT-oplossing. Die nu overigens werkt, mocht dat nog niet duidelijk zijn :-)

          NB: Welkom in de 21e eeuw, waarin een gemiddelde band-setup meer outputs dan inputs heeft!

          Comment

          • rdreiers
            • Nov 2009
            • 407

            #6
            Kort vraagje, zijn die in-ear draadloos?

            Richard

            Comment

            • Robert H
              • Jan 2006
              • 378

              #7
              Originally posted by rdreiers
              Kort vraagje, zijn die in-ear draadloos?

              Richard
              Op twee na, de drummer en toetsenist hangen aan een draadje. De rest allemaal op zender.

              Comment

              Working...