Nieuwe Toppen aanschaffen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Plukkie
    • Jan 2012
    • 28

    Nieuwe Toppen aanschaffen

    Goedemorgen,

    Afgelopen week een klusje in een tent gedaan met 8x dap x-15HL en 4x dap x-12t.
    Versterkt met synq 3k6 versterkers en xilica processor
    Op zicht ging het prima alleen leken de toppen toch wat te kort te komen op het moment dat ze volop stonden te spelen.
    Nu ben ik me dus aan het oriënteren voor andere toppen, ik vind het echter erg moeilijk welke kant ik op moet.
    Alvorens ergens te gaan luisteren zou ik graag wat tips ontvangen waar ik naar moet kijken.
    Ik neig momenteel naar DB DVX D12 serie of QSC K12, zou dit een goede vervanger zijn met een betere geluidskwaliteit? Of ga ik er niet veel op vooruit en moet ik nog een stapje hoger gaan kijken?

    Ik moet er een leuk tapeactje op kunnen draaien (per 2) maar ook een wat groter setje mee weg kunnen zetten (zoals 8x x-15hl en 4x top).

    Hoor graag wat tips :-)
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

    #2
    Welk budget heb je?

    Comment

    • desolation
      • Jun 2012
      • 706

      #3
      De speakers die je aanhaalt gaan vrees ik niet beter presteren. K12 is nog altijd gewoon een actieve budgetkast met een beperkte throw.

      Comment

      • Plukkie
        • Jan 2012
        • 28

        #4
        Originally posted by desolation
        De speakers die je aanhaalt gaan vrees ik niet beter presteren. K12 is nog altijd gewoon een actieve budgetkast met een beperkte throw.
        Oke , tips in welke hoek ik het dan moet gaan zoeken?

        Comment

        • frederic
          • Jan 2006
          • 3511

          #5
          Originally posted by Plukkie
          Oke , tips in welke hoek ik het dan moet gaan zoeken?
          Die scope is te groot, zonder het budget en de nodige capaciteit te kennen.

          Comment

          • NesCio01
            • May 2010
            • 1987

            #6
            Originally posted by Plukkie
            Oke , tips in welke hoek ik het dan moet gaan zoeken?

            PM eens richting MusicXtra.
            Sander is founder van Brooklyn Audio en heeft een serie erg mooie speakers staan.
            Een echt vette set is de Prospect.

            Maak een afspraak en ga eens luisteren.

            O ja, ik zou wel zelf koffie meenemen, want Sander investeert enkel in
            de absoluut klinkende sets, de koffiemachine schiet er dan wat bij in .

            'Een goed begin,........'

            grtz

            nes
            Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

            Comment

            • PvG
              • Sep 2012
              • 979

              #7
              @TS: of je moet op zoek naar hoornloaded toppen (2e hands best betaalbaar; een setje x12t houden voor de kleine klussen), of je gaat kijken naar een schaalbaar pointsource systeem met bijbehorende rigging (prijzig; bijv VRX of ARCS), of je huurt een grote set voor grote klussen...
              As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

              Comment

              • frederic
                • Jan 2006
                • 3511

                #8
                Voor in tenten zou ik idd ook gaan voor hoorngeladen systemen of pointsource array.

                Comment

                • Tofke78
                  • Jan 2005
                  • 504

                  #9
                  Originally posted by desolation
                  De speakers die je aanhaalt gaan vrees ik niet beter presteren. K12 is nog altijd gewoon een actieve budgetkast met een beperkte throw.
                  K12 zou ik nu niet precies "budgetkast" noemen...

                  Comment

                  • MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

                    #10
                    Originally posted by Tofke78
                    K12 zou ik nu niet precies "budgetkast" noemen...
                    Een actieve top voor die prijs.... Da's toch echt wel een budget product, niks mis mee maar verwacht geen hoge kwaliteit.
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                    Comment

                    • Ericsamandj
                      • Jul 2010
                      • 414

                      #11
                      Toch zou ik eens naar de huidige set aandachtig kijken, die x12t toppen moeten normaal die subs bij kunnen houden.
                      Je weet dat een set in een tent algauw ruk klinkt? Ook de subs zijn hoorngeladen en dus een langere throw, wellicht dat je toppen daardoor wat druk verliezen op afstand. De k12 top zou ik zelf niet aanraden, klinkt naar mijn idee best wel schreeuwerig, is misschien wel weg te poetsen met de xilica.

                      Comment

                      • desolation
                        • Jun 2012
                        • 706

                        #12
                        Originally posted by Tofke78
                        K12 zou ik nu niet precies "budgetkast" noemen...
                        Dat ding kost retail nog geen 1000EUR, dat is toch echt een budgetspeaker hoor. Ok, voor een Drive In showtje waar je gemiddeld 100 man mee bedient is het een high-end speaker, maar voor tentfeesten van wat volume is een K12 gewoon niet geschikt.

                        Comment

                        • djspeakertje
                          • Oct 2008
                          • 1912

                          #13
                          1000,- valt bij mij in de middenklasse bassreflex top...

                          Maargoed, in dit geval zou ik een stel (2 dus) hoorngeladen (of stevige front-loaded) toppen gebruiken voor de grotere klussen en twee normale front-loaded om met 1 of 2 subs per kant te gebruiken.


                          Daan
                          I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                          I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

                          Comment

                          • VrijeVogel
                            • Nov 2013
                            • 107

                            #14
                            Hoe groot was die tent? Hoe waren de weersomstandigheden? Hoe was de opstelling? Foto?
                            Er spelen veel meer factoren mee dan alleen een speaker zelf.

                            Ik speelde een boerenschuur met een enkel één 15" / ribbon kast per kant, wat zal het zijn 30 diep 15 breed en tot nok hoog.
                            Was een vriendendienst en ik wilde wel eens kijken hoe en wat. Conclusie was alleen dat ik sub nodig had, maar die zijn nu onderweg.

                            Comment

                            • soundsystem
                              • Aug 2011
                              • 73

                              #15
                              Originally posted by Plukkie
                              Ik neig momenteel naar DB DVX D12 serie of QSC K12, zou dit een goede vervanger zijn met een betere geluidskwaliteit? Of ga ik er niet veel op vooruit en moet ik nog een stapje hoger gaan kijken?
                              Heb hier zowel de QSC K12 en DAP XT12TMK2 staan, K12 klinkt wel iets beter als de dap, maar met goede processorinstellingen en stevige versterker kan je uit de dap evenveel halen als uit de K12, misschien zelfs iets meer. Dan spreek ik wel over een dap stageamp 4.0 op de XT12T.

                              Als je kijkt welke 12" er in de K12 zit, dit is echt triestig.
                              De 12" in de dap is veel steviger, K12 wordt aangeprezen met 1000W maar neem dit maar met een grote korrel zout.

                              Zowel de DAP als de QSC zullen op hoog volume iets agressiever klinken.

                              Voordeel van de QSC is dat hij lichter is en actief is.
                              Voordeel van de DAP vind ik de kast die uit hout is, en je kan ze mooier stacken, je kan bv geen K12's op elkaar stapelen door hun schuine bovenkant.

                              Comment

                              Working...