Metallica monitors

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RayM
    • Jan 2006
    • 742

    Metallica monitors

    Interresant



    Quote: Metallica has recently added 76 Meyer Sound MJF-210 stage monitors to its touring inventory.
    Heerlijk die stilte
  • vdlaanlichtengeluid
    • Jun 2010
    • 640

    #2
    best wel bizar...

    Comment

    • sjig
      • May 2012
      • 909

      #3
      Eeeuh, ze kunnen weer even vooruit ...

      Comment

      • MarkRombouts
        • Jan 2005
        • 1391

        #4
        Weten we in ieder geval ook weer waar ze een paar van die twee miljoen euro aan hebben uitgegeven.

        Wel mooi filmpje trouwens. Blijkt maar weer eens, dat het eigenlijk veel meer om de mensen gaat dan om de techniek.....

        Comment

        • MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

          #5
          Zo bizar is het nou ook weer niet, vergeet niet dat het podium al snel 200m2 is, op iedere plek liggen er minimaal 2, waarschijnlijk liggen er bij iedere monitortafel 2, paar spares en zo tikt het best hard aan.
          In ieder geval is het monitor verhaal geen sluitpost zoals bij veel bedrijven het geval is.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

          Comment

          • drbeat
            • Jun 2012
            • 671

            #6
            Originally posted by MusicXtra
            Zo bizar is het nou ook weer niet, vergeet niet dat het podium al snel 200m2 is, op iedere plek liggen er minimaal 2, waarschijnlijk liggen er bij iedere monitortafel 2, paar spares en zo tikt het best hard aan.
            In ieder geval is het monitor verhaal geen sluitpost zoals bij veel bedrijven het geval is.
            Vergeet niet dat Metallica ook meer een Bedrijf is, met hoogeisende muzikanten en zijn hand niet omdraait voor een setje monitoren.

            Zij spelen niet voorniets over eigen materiaal, zoals monitortafels, monitoren, drums en backline. Big MICK heeft ook wel als opperhoofd techniek hoge eisen wat betreft kwaliteit, net als de muzikanten zelf. Zij hebben twee monitormixers die zorgen dat bij welke monitor de gitaristen ook gaan staan, zij hun eigen mix hierover horen met hun eigen behoeften.
            Ik denk ook wel dat als je de backline gaat bekijken je het al over miljoenen hebt, 2 Midas mixers op het podium, 1 op de FOH, alle racken en benodigdheden, topmics, Tama Drums, Gitaren te over, net als gitaarversterkers.

            Vergeet ook niet dat het gitaargeluid uit de versterkers (bij mijn weten) in een eigen truck staan, dus een eigen box of DOOM op vrachtwagenformaat en dat dit geluid weer naar de cabinets gaat voor de muzikanten. Op het podium staat alleen de drums uitversterkt, en de zang... Al met al....Metallica is door hun grootheid echt een band met hoge eisen, wensen en is echt een goed lopende geldmachine...

            Van de CD verkopen moeten ze het niet meer hebben om geld te maken, maar wel van hun toers, en als zij zorgen dat het geluid ten allertijden KNALT... dan komen de mensen zeker weer terug om nogmaals een kaartje te kopen om naar hen te luisteren.
            Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

            Comment

            • SPS
              • Mar 2004
              • 1662

              #7
              Bovendien hebben ze waarschijnlijk een dubbele set monitors. Een op de set, en een in de vrachtwagens naar het volgende optreden.
              halveert het aantal te gebruiken al meteen. Weet wel dat big mick de midassen altijd meenam in het vliegtuig. Maar dat zal die de monitors zeker niet doen.....
              Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

              Comment

              • drbeat
                • Jun 2012
                • 671

                #8
                Originally posted by SPS
                Bovendien hebben ze waarschijnlijk een dubbele set monitors. Een op de set, en een in de vrachtwagens naar het volgende optreden.
                halveert het aantal te gebruiken al meteen. Weet wel dat big mick de midassen altijd meenam in het vliegtuig. Maar dat zal die de monitors zeker niet doen.....

                En wat dacht je van in die oefenruimten waar ze inspelen en de set doornemen.... Ze hebben/ vragen overal waar ze spelen nog zo'n oefenruimte die ze zelf inrichten... daar liggen er zeker al meer dan 10 binnen.... gitaristen: 6 monitoren.... enz...

                Dus dat aantal... tja...Ik zou er ook nog wel een paar willen hebben hoor ..
                Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

                Comment

                • Olaf Duffhuës
                  • Oct 2000
                  • 2477

                  #9
                  Vergeet niet dat Metallica ook meer een Bedrijf is, met hoogeisende muzikanten en zijn hand niet omdraait voor een setje monitoren.
                  Ik hou echt wel van de muziek die ze maken, vooral de ouwe shit. Maar ik vind ze persoonlijk live niet echt best...En dat ligt niet aan Big Mick of de monitormensen...of de Meyer floors...Maar goed, dat is mijn mening...:-)
                  Olaf Duffhuës

                  **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

                  Comment

                  • T.O.P.
                    • Jun 2014
                    • 100

                    #10
                    De vierde zin in dat filmpje- " so we have 38 wedges per system" verklaart een boel, denk ik!

                    Comment

                    • drbeat
                      • Jun 2012
                      • 671

                      #11
                      Originally posted by Olaf Duffhuës
                      Ik hou echt wel van de muziek die ze maken, vooral de ouwe shit. Maar ik vind ze persoonlijk live niet echt best...En dat ligt niet aan Big Mick of de monitormensen...of de Meyer floors...Maar goed, dat is mijn mening...:-)
                      Eens... kijk maar eens naar het laatste optreden op ROCK AM RING..... man man... drie keer inzetten...en drie keer gewoon slecht inzetten en afbreken..... Maar ze pieken wel zo af en toe... en heb ze drie keer nu live gezien... waarvan de laatste in Ahoy niet echt overtuigend was..maar de eerste twee keren wel!!..Maar het is ook mensenwerk... . ik ben wel erg fan van Robbert.....
                      Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

                      Comment

                      • desolation
                        • Jun 2012
                        • 706

                        #12
                        metallica is voor mij jammer genoeg helemaal de dieperik in gegaan toen ze gestopt zijn met aan de lopende band te zuipen. teveel geldfabriek, te weinig metal met ballen aan.

                        Comment

                        • LVG
                          • Jul 2011
                          • 152

                          #13
                          Ze hadden beter (ook) kunnen investeren in betere led schermen / video mensen... Aangezien ze op pinkpop zo nodig links / rechts ook hun eigen led schermen in moesten knoppen (en achter op podium) die de helft van de show het niet deden... (achter op podium wel)... Hierdoor viel er weinig te zien. Terwijl de andere led schermen die er keurig eerst hingen de hele dag prima hebben gedraaid

                          Comment

                          • metalteacher
                            • Dec 2007
                            • 467

                            #14
                            De enige reden waarom ome Lars nog een dubbele basdrum heeft is zodat hij van been kan wisselen als hij moet wordt.........
                            Steelwing - Full Speed Ahead!!!

                            Comment

                            • showband
                              • May 2001
                              • 4524

                              #15
                              en dan te bedenken dat je met 4 in-ear setjes er ook zou kunnen zijn. gniffel
                              lekker belangrijk!

                              Comment

                              Working...