Dubbele versterkers ?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tuinman
    • May 2014
    • 4

    Dubbele versterkers ?

    Ik werk normaal met een mixer van Behringer, deze gaan met een XLR naar een Inuke 6000 en dan naar de boxen.
    Nu wil ik met 2 versterkers gaan werken, om meer vermogen te hebben.

    Aan de achterkant van de mixer (UB2222FX) zit een "XLR main output" aansluiting en daarnaast zit een Jack (main)uitgang L/R.
    Ook zit er een "control out" (met jack J/R).

    Met wat voor Jackkabels ga ik nu naar die tweede Inuke 6000 en waar sluit ik hem op aan (in de mixer) ??
    Vast bedankt, Frans
  • RayM
    • Jan 2006
    • 742

    #2
    Geen. De 'jack'uitgang is dezelfde als de xlr uitgang. De controlroom uitgang is voor een paar afluistermonitoren mocht je de tafel in een studio gebruiken.
    Hoeveel luidsprekers heb je? En wat voor luidsprekers zijn het? Ik ga ervan uit dat dat het fullrange toppen zijn.
    Je hebt een versterker die 2 x 3000 watt op 4 ohm afgeeft. Lijkt me meer dan genoeg voor hetgeen jouw bezig houdt.
    Tenzij je losse subkasten hebt. Dan is een 2e versterker wel handig. Maar dan heb je ook een crossover of liever nog een speakerprocessor nodig.
    Heerlijk die stilte

    Comment

    • PvG
      • Sep 2012
      • 979

      #3
      De inukes hebben ingebouwde crossover op 100Hz voor standaard sub/top gebruik. 1 amp links en 1 amp rechts, beide mono met crossover aan en je kunt een sub/top set aansturen. Naar elke amp hoeft dan ook maar 1 xlr en je speakon kabels blijven lekker kort.
      As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

      Comment

      • tuinman
        • May 2014
        • 4

        #4
        Die Inukes zijn geen probleem, maar het gaat mij op welke aansluiting (op de mixer) moet ik een gebalanceerde Jack stoppen om naar een extra versterker te gaan.
        Ik gebruik 8 Ohm boxen met een vermogen van 500/800 Watt en dat 8 keer door de zaal.

        Comment

        • sjig
          • May 2012
          • 909

          #5
          Ik hoop dat ik het verkeerd lees , maar je gebruikt 1 versterker, voor 8 speakers??

          Comment

          • tuinman
            • May 2014
            • 4

            #6
            Daarom wil ik er een extra versterker bijplaatsen.

            Comment

            • tuinman
              • May 2014
              • 4

              #7
              Normaal gesproken gebruik ik hem voor 4 boxen

              Comment

              • NesCio01
                • May 2010
                • 1987

                #8
                Hoi Hendrik-Jan,

                Ik denk niet dat je dan een amp erbij behoeft voor meer vermogen.
                Het zal eerder zijn om je huidige amp en speakers te sparen.

                Wanneer je 2 speakers van 8 Ω aan 1 kant hangt dan wordt de
                weerstand 8 + 8 = 4 Ω. Amps, ook de budget dingen, kunnen
                hier zeker mee omgaan.
                Wanneer je nu per kant er nog 2 speakers bijknoopt,
                dan wordt de weerstand 2 Ω en daar kunnen de budget dingen
                veelal echt niet tegen.

                Het aansluiten van de 2e amp kan door deze dan op de jackoutputs
                van de tafel aan te sluiten. Ik weet alleen niet of de tafel automatisch
                1 uitgang uitschakelt als een andere gebruikt wordt.

                Makkelijker is dan om in je rack gewoon een Y-kabel te maken

                Gebruik wel gebalanceerde kabel/pluggen!

                grtz

                Nes
                Last edited by NesCio01; 27-05-14, 23:13.
                Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

                Comment

                • Steavey86
                  • May 2014
                  • 5

                  #9
                  De iNuke heeft een mono stand waarbij de beide inputs gelinkt worden. Sluit je linker uitgang van de mengtafel aan op de ene iNuke, en de rechter uitgang op de andere iNuke. Zet vervolgens beide iNukes op mono. versterker 1 heeft nu 2 uitgangen voor links, en versterker 2 heeft 2 uitgangen voor rechts. Op deze manier kan je de huidige kabels blijven gebruiken.

                  Comment

                  • vasco
                    • Oct 2003
                    • 2567

                    #10
                    Wat al een paar keer is verteld, beide iNukes achterop mode schakelaar op mono (en indien sub/top set de crossover schakelaar niet op full range). Je gebruikt nu maar één ingang van de versterker en dit signaal gaat hierdoor naar beide speakeruitgangen. De ene versterker (ingang A) sluit je aan op de linker XLR uitgang van je mixer en de andere versterker (ook ingang A) op de rechter XLR uitgang van je mixer.

                    Geen gedoe met splitkabels (al is dat een andere goede oplossing zonder te moeten klooien met jack kabels) en waarom moeilijk doen als het makkelijk kan met dezelfde twee kabels die je nu al gebruikt.

                    Comment

                    Working...