Effect op draadloze microfoon

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Magico
    • Aug 2009
    • 21

    Effect op draadloze microfoon

    Hallo,

    Al een paar jaar speel ik (saxofonist) met een Sennheiser draadloze mic en inear. Deze zitten samen in een 2HE flightcae. De inear gebruik in Focus mode. Links de bandmix zonder sax en rechts mezelf direct afgetakt van de mic.
    Echter : het rechtstreeks aftakken van de mic zorgt ervoor dat ik mezelf gortdroog terug hoor op inear.

    Bestaat er een klein galm / effect apparaatje dat ik tussen mic en inear kan zetten zodat het wat prettiger klinkt? Het effect zit alleen tussen mic en inear en niet tussen mic en tafel
    Bij voorkeur 1HE 1/2 19inch? En niet te duur natuurlijk

    Ik heb al rondgekeken maar veel verder dan gitaareffecten in 'voetpedaal vorm' kom ik niet.

    Bij voorbaat dank !
    Last edited by Magico; 14-05-14, 09:29.
  • RayM
    • Jan 2006
    • 742

    #2
    Hoe splits je je mic signaal nu?
    Heerlijk die stilte

    Comment

    • showband
      • May 2001
      • 4524

      #3





      half 19 inch en goedkoop alesis.
      let op: je wireless moet dan wel op line niveau uitsturen. Maar dat kan waarschijnlijk wel.

      http://alesis.com/nanoverb2

      Last edited by showband; 14-05-14, 09:34.
      lekker belangrijk!

      Comment

      • Magico
        • Aug 2009
        • 21

        #4
        Bedankt voor de snelle reacties !

        Het signaal wordt nu passief gesplit.

        Die Alesis lijkt me wel wat.Zeker omdat het een rackmodel is. De pedaaltjes lijken me minder handig in een flightcase.
        De mic is een Sennheiser G3. Die kan op line niveau sturen. Maar moet ik dan het signaal richting de tafel verzwakken?
        Uiteraard kan dit ook op de tafel geregeld worden maar het lijkt me netter om mic niveau te sturen.
        Last edited by Magico; 14-05-14, 09:53.

        Comment

        • MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

          #5
          Originally posted by Magico
          Maar moet ik dan het signaal richting de tafel verzwakken?
          Uiteraard kan dit ook op de tafel geregeld worden maar het lijkt me netter om mic niveau te sturen.
          DI box ertussen en je zit weer op mic niveau met als voordeel dat het gelijk galvanisch gescheiden is.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

          Comment

          • Magico
            • Aug 2009
            • 21

            #6
            Uiteraard... een DI box... had ik kunnen weten. Ik ga ermee aan de slag.
            Bedankt voor de info.

            Comment

            • NesCio01
              • May 2010
              • 1987

              #7
              Op zich is er niets mis met je manier van splitsen,
              alleen mis je, zoals je schrijft, wat delay/reverb.

              Naast de aangedragen oplossingen, kun je je saxmike
              wellicht ook via de FOH tafel terug laten komen, nu met
              de gewenste delay/reverb?

              Zeker vanaf een digitafel mag dit zeker geen probleem zijn, toch?

              Grtz

              Nes
              Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

              Comment

              • gertgeluid
                • Dec 2006
                • 520

                #8
                Als je toch bezig bent met het verbeteren van je luisterervaring...


                Galm wordt pas echt leuk als het stereo is. Dit geldt ook voor je mix vanaf de mengtafel die je aangeboden krijgt (indien stereo). De focus mode op een inear is een mooie oplossing om zelf de balans onder controle te houden, maar je bent wel gebonden aan een mono geluid.


                Wellicht is het een idee om eens na te gaan denken over een kleine (rack) mixer. Daarop krijg je dan een (indien mogelijk) stereo monitormix, je eigen sax (mono) en je eigen galmpje (stereo). De hoeveelheid galm is dan ook goed te regelen. Er zijn op dit forum tienduizend mensen die leuke tips hebben voor betaalbare rack mixers. Wellicht ook met bruikbare galmpjes ingebouwd? Jongens?


                Nadeel is wel dat je de controle op je beltpack kwijt bent. De verhouding sax / band kun je niet meer op het packje regelen. Dan moet je echt in je rackje zijn. Echter, doordat je stereo afluistert, heeft alles (mits de monitormixer het goed doet) al veel beter een plekje en klinkt het al veel ruimtelijker en kun je je eigen geluid beter onderscheiden van de rest. De noodzaak om dan de balans vaak bij te stellen is dan - als het goed is - minder aanwezig.

                Comment

                Working...