Direct out Digico en Opnamen via yamaha CL3

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pipping
    • Aug 2010
    • 83

    Direct out Digico en Opnamen via yamaha CL3

    Beste mensen ik heb wat vraagjes
    Ik ben afgelopen weekeind ergens tegenaan gelopen. Ik heb via mijn pc via cubase via madi vanuit een digico opgenomen. Alles had ik direct out gepatcht en pre fader. Ik heb de opnames terug geluisterd en deze zijn opnomen met EQ en gates etc. Kun je deze kanalen ook droog opnemen na de gain ? en hoe stel ik da in ? Ik heb even lopen zoeken maar kon daar niks van vinden

    En als ik vanuit een Yamaha CL3 wil opnemen met cubase kan dat dan ook ? ook met meerdere sporen en wat heb ik daar voor nodig ? Kan ik zo inpluggen of zijn daar ook drivers voor ?

    Graag wat reacties
  • djspeakertje
    • Oct 2008
    • 1912

    #2
    Yamaha CL series werken met DANTE. Om DANTE in je computer te krijgen prik je een lijntje vanaf de tafel of vanaf een switch in de ethernetpoort van je computer en heb je de Audinate software/drivers nodig om het geheel werkend te krijgen.

    De direct outs van de digico zijn ongetwijfeld te schakelen. Ik weet niet waar je hebt lopen zoeken, maar het zou me verbazen als het niet in de handleiding staat.


    Daan
    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

    Comment

    • timmetje
      • Dec 2012
      • 424

      #3
      Kleine aanvulling: er zijn ook uitbreidingskaarten verkrijgbaar voor de Yamaha CL-serie, waaronder MADI (Yamaha MY16-MD64 MADI). Als je al een MADI-interface voor je computer hebt scheelt je dat weer een DANTE Virtual Soundcard Licentie.

      Moet wel bij gezegd worden dat de Yamaha uitbreidingskaarten stevig aan de prijs zijn, waardoor een DANTE-oplossing zomaar eens een stuk voordeliger uit kan pakken.

      Als je dus incidenteel via een CL3 moet opnemen zou ik voor de DANTE-oplossing kiezen.
      Last edited by timmetje; 12-05-14, 21:22.
      Tim

      Comment

      • desolation
        • Jun 2012
        • 706

        #4
        een dante virtual soundcard licentie is momenteel de volle 30USD (80% off)
        ik ga er gewoon een kopen ookal heb ik geen tafel met DANTE, dit is dirt cheap

        Comment

        • drbeat
          • Jun 2012
          • 671

          #5
          Originally posted by desolation
          een dante virtual soundcard licentie is momenteel de volle 30USD (80% off)
          ik ga er gewoon een kopen ookal heb ik geen tafel met DANTE, dit is dirt cheap
          Jij hebt toch de X32?? daar koop je zo een DANTE kaart bij toch??
          Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

          Comment

          • marczeebregts
            • Dec 2009
            • 71

            #6
            Welke Digico gaat het om?
            Een SD8 kopieert de kanalen automatisch naar de MADI 2 poort. Dit doet ie direct na de gain, dus hoef je verder niks in te stellen of te routen.
            Bij een SD9 moet je bij de Audio i/o op het master-scherm het volgende aanklikken: "1:Rack 1 -> copy audio to -> 3:MADI". Ook dan kopieert ie de kanalen na de gain naar de Madi poort.

            Je hoeft dus niet handmatig de kanalen naar Direct Outs te patchen.
            Marc Zeebregts Geluidstechniek
            Freelance geluidstechnicus

            Comment

            • desolation
              • Jun 2012
              • 706

              #7
              Originally posted by drbeat
              Jij hebt toch de X32?? daar koop je zo een DANTE kaart bij toch??
              De X32 kan ik prima mee opnemen met gewoon de ingebouwde FiWi/USB kaart, maar voor andere tafels waar DANTE in zit is zo'n license toch echt praktisch. 30 dollar kan je ook geen kwaad mee doen, het zal ooit wel eens van pas komen.

              Comment

              Working...