EV RX serie of L-Acoustics TX serie

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Podium Verhuur
    • Mar 2012
    • 480

    EV RX serie of L-Acoustics TX serie

    Wij waren eigenlijk van plan de RX serie van EV te kopen, maar kwamen bij toeval bij de XT serie van L-Acoustics.

    Zijn deze speakers heel veel beter, qua prijs ontloopt het elkaar maar op een paar honderd euro.
    De bijbehorende versterkers zijn wel erg duur, maar dat moet wel op te lossen zijn met andere versterkers.
    Last edited by Podium Verhuur; 01-05-14, 17:04.
  • jakkes72
    • Dec 2003
    • 1015

    #2
    tx serie zie ik niet staan bij l'acoustics, wel de XT serie.... Voor zover ik weet zijn er geen processor settings beschikbaar indien er andere amps dan de l'acoustics gebruikt worden. Ook gaan er geruchten dat in geval van schade, er geen garantie is indien niet de originele amps gebruikt worden.

    Comment

    • Podium Verhuur
      • Mar 2012
      • 480

      #3
      Dat garantie klopt inderdaad.
      Maar een crossover instellen moet toch niet zo moeilijk zijn?

      Comment

      • frederic
        • Jan 2006
        • 3511

        #4
        Was het alleen maar de crossover.

        Met de bedragen die deze speakers kosten, ga je toch niet klooien met de versterkers zeker? Koop de versterker die er bij hoort.
        Als je het kunt betalen, kijk dan uit naar andere speakers.

        Comment

        • MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

          #5
          Originally posted by Podium Verhuur
          Maar een crossover instellen moet toch niet zo moeilijk zijn?
          Nee, daarom ben ik er iedere keer weer zo lang mee bezig.
          Het hele L'Acoustics verhaal is iets meer dan een amp met een presetje erin. De hele limiting, low cut, cross-over, etc. zijn heel nauwkeurig bepaald om het zo goed te laten klinken en maximaal te laten presteren zonder dat er iets stuk gaat.
          Ook L'Acoustics is in de basis niks meer dan een kist met een speaker, door die presets weten ze de kwaliteit zo hoog te krijgen.
          Overigens is de overstap van Lab Gruppen naar de huidige amps geen vooruitgang, bij een A/B vergelijking verliest de LA8 amp het echt van de Lab.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

          Comment

          • Podium Verhuur
            • Mar 2012
            • 480

            #6
            Dus gewoon die L-Acoustics links laten liggen? (Moet eerlijk toegeven dat mijn EV leverancier en ik een stuk beter overweg kunnen dan ik en de L-Acoustics dealer. Geen ruzie, gewoon een andere manier van communiceren.)

            Comment

            • MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

              #7
              Vind het totaal niet vergelijkbaar.
              De EV is een leuk kastje voor zijn geld maar zeker niet top.
              De L'Acoustics is daarentegen wel een top systeem en daar hangt nou eenmaal een prijskaartje aan.
              Dat ze die garantie laten vervallen bij gebruik van andere amps kan ik ook heel goed inkomen, de policy is dat, waar ook ter wereld je het hoort, de klank identiek is.
              Dat kun je dus nooit garanderen wanneer je andere amps, presets en processors gebruikt.
              Om die reden ben ik nu alles powered aan het maken, nooit meer gezeur dat iemand het niet vindt klinken omdat er iemand in de presets heeft zitten klooien of andere amps achter heeft hangen.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

              Comment

              • Podium Verhuur
                • Mar 2012
                • 480

                #8
                Wij verhuren dit gelukkig niet, dus daar hebben wij geen last van, we zullen het altijd met eigen versterkers doen.
                Qua prijs ontlopen de twee type speakers elkaar niet. Zonder verder netto prijzen te noemen zijn de L-Acoustics zijn maar 100 euro per kast duurder.
                De policy van hun is leuk, maar houdt verder niets in. Je kan namelijk prima eigen versterkers eraan hangen.

                Dus jij zegt wel doen, gezien het prijsverschil en de status van het merk.

                Comment

                • qvt
                  • Oct 2009
                  • 721

                  #9
                  Aan het L'Acoustics materiaal ga je veel plezier beleven, mits je netjes de LA4, LA4X of LA8'en erbij koopt. Zeker als je eens grotere sets nodig hebt ga je die keuze erg waarderen
                  There is no substitute for imagination

                  Comment

                  • MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

                    #10
                    Originally posted by Podium Verhuur
                    De policy van hun is leuk, maar houdt verder niets in. Je kan namelijk prima eigen versterkers eraan hangen.
                    Tuurlijk, tot en met Skytech amps aan toe... Die policy houdt dus echt alles in, daarmee is het een wereldwijd gerenommeerd A-merk geworden en is EV niet verder gekomen.
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                    Comment

                    • NesCio01
                      • May 2010
                      • 1987

                      #11
                      Als het ex amps slechts € 100 scheelt, dan kocht ik
                      zeker L-Acoustics. Het is toch wel even heel iets anders
                      of je naar EV luistert of naar L-Acoustics.

                      Behalve het luistergenot, het klinkt echt super, zal ook
                      de restwaarde over enkele jaren anders zijn dan van
                      EV.

                      @Sander: en de Lab verliest het dan weer van MC2

                      grtz

                      Nes
                      Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

                      Comment

                      • MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

                        #12
                        Originally posted by NesCio01
                        A
                        @Sander: en de Lab verliest het dan weer van MC2

                        grtz

                        Nes
                        En die legt het weer af tegen de BA amp.
                        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                        Comment

                        • frederic
                          • Jan 2006
                          • 3511

                          #13
                          Originally posted by NesCio01


                          @Sander: en de Lab verliest het dan weer van MC2

                          grtz

                          Nes
                          Praatjes voor de vaak

                          Comment

                          • Podium Verhuur
                            • Mar 2012
                            • 480

                            #14
                            Originally posted by MusicXtra
                            Tuurlijk, tot en met Skytech amps aan toe... Die policy houdt dus echt alles in,.
                            Wat bedoel je daarmee? Ze kunnen hun geluid toch nooit garanderen? Niemand in de zaal weet immers wat voor amp er tussen hangt.

                            Originally posted by NesCio01
                            Als het ex amps slechts € 100 scheelt, dan kocht ik
                            zeker L-Acoustics. Het is toch wel even heel iets anders
                            of je naar EV luistert of naar L-Acoustics.

                            Behalve het luistergenot, het klinkt echt super, zal ook
                            de restwaarde over enkele jaren anders zijn dan van
                            EV.
                            Ben bang dat ik het verschil niet hoor. Ik hoor dat onze huidige Martin set beter klinkt dan de nieuwe EV, maar kan het omschrijven en moet de sets dan ook wel naast elkaar horen.
                            Maar ben ook geen geluidstechnicus. Ik ben gelukkig meestal al weg voor de herrie begint.

                            De restwaarde vind ik wel een veel belangrijker punt.

                            Heb inmiddels ook nog een andere importeur gevonden. Kijken of dat contact wat fijner loopt.
                            Last edited by Podium Verhuur; 01-05-14, 21:47.

                            Comment

                            • MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

                              #15
                              Originally posted by Podium Verhuur
                              Wat bedoel je daarmee? Ze kunnen hun geluid toch nooit garanderen? Niemand in de zaal weet immers wat voor amp er tussen hangt.

                              Ben bang dat ik het verschil niet hoor.
                              Dat kunnen ze dus wel, doelstelling was juist te zorgen dat overal ter wereld een L'Acoustics systeem hetzelfde klinkt, Meyer lost dat op door de amps en processing in te bouwen en D&B heeft net als L'Acoustics een eigen amp met presets. EV heeft dat niet en dat is de reden dat sommige EV sets voor geen meter klinken en sommige weer wel goed. Verder doordenkend weet je dus als je laatstgenoemde huurt nooit wat je krijgt terwijl je met de andere drie merken altijd dezelfde basis krijgt.
                              Daarbij is er een hoop ontwikkeling gestoken in het totale verhaal en help je dat dus om zeep door zelf andere amps en processing te gaan gebruiken.
                              Overigens hoef je echt geen verstand van geluid te hebben om te beoordelen of een systeem echt goed is, een goed systeem is een genot om naar te luisteren, kom te vaak systemen tegen waarbij ik liefst snel weer weg wil.
                              Kom maar een keer bij me luisteren dan laat ik je de verschillen horen.
                              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                              Comment

                              Working...