Rcf hdl 20

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mjanssen78
    • Dec 2009
    • 31

    Rcf hdl 20

    People ,

    Vandaag in Koln geweest bij RCF , om de verschillen tussen de DB en RCF line array kasten te bekijken en te beluisteren. DB T8 en RCF HDL-20.

    Wat is jullie ervaring met de DB T-8 en de HDL-20 ? Is er iemand die met een van de 2 systemen werkt ? Voordeel va de T8 is dat er RDnet op zit , de HDL heeft maar een paar vaste instellingen. Maar dit systeem schijnt sneller op te bouwen te zijn en gebruiksklaar te zijn. ?

    Graag jullie input ?
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

    #2
    Het zijn allebei van de nieuwste reeksen. Weinig kans dat je nu al ervaring zult vinden.

    Uw oren gebruiken zou ik zeggen.

    Comment

    • Sound2000
      • Feb 2005
      • 33

      #3
      Ik heb 2 keer een klusje gemixed op de HDl-20 met 8006 subs eronder, was een erg goed klinkend systeem, als je niet afhankelijk bent de mensen die met hun ogen mixen is dit echt prima spul voor het geld.
      Helaas wel een kunstof kast, dus beschadigingen zijn niet makkelijk weg te poetsen.

      Comment

      • mjanssen78
        • Dec 2009
        • 31

        #4
        Afgelopen weken de beslissing genomen om voor de HDL-20 / 8004 combinatie te gaan. Nu mee aan het expirimenteren. Vooral de groundstack opstelling geeft veel hoog/mid . Vanavond samen met RCF eens naar kijken wat ik fout doe , echter eerste tentfeest mee gedraait , en tot nu toe erg tevreden !!!

        Comment

        • Sound2000
          • Feb 2005
          • 33

          #5
          Hoeveel toppen en subs heb je ?

          Comment

          • mjanssen78
            • Dec 2009
            • 31

            #6
            Ik heb nu 4 bassen en 6 toppen, gisteren avond tot mijn conclusie gekomen dat dit in de toekomst nog uitgebreidt moet gaan worden met 2 bassen en 2 toppen.

            Comment

            • Olaf Duffhuës
              • Oct 2000
              • 2477

              #7
              Goh, veel moeite moeten doen om meneer de verkoper te pakken te krijgen? Ik ben al eens met RCF producten bezig geweest, maar weinig resultaat, dwz geen antwoord op mailtjes...Daar ben ik na een paar keer gewoon klaar mee...Het graag of niet...
              Olaf Duffhuës

              **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

              Comment

              • Sound2000
                • Feb 2005
                • 33

                #8
                Klopt Olaf, sinds het via Koln word verdeelt is het drama, wel jammer want RCF heeft er hele leuke producten tussen zitten.

                Comment

                • mjanssen78
                  • Dec 2009
                  • 31

                  #9
                  Ik ben netjes uitgenodigd in Koln , en daar hebben we een hele morgen de tijd gekregen om verschillende configratie`s te testen. Mijn enige probleem is dat ik het niet rechtstreeks kon kopen. Moest via een dealer in NL. Maar daar zijn er genoeg van. Ook de after sales in NL vindt ik niet tegen vallen, in mijn geval zijn ze gewoon naar limburg gekomen....

                  Comment

                  • w00Dy
                    • May 2006
                    • 257

                    #10
                    Late reactie maar goed,

                    Ik ben destijds naar Keulen geweest voor de voorstelling van de HDL20 nadat hij samen met de NX24 was aangekondigd op de Messe, ik was niet overtuigd door het systeem. Heel plat, geen beleving in de klank. Misschien hebben ze ondertussen nog wat getuned met hun instellingen etc.

                    Volgens de tech ginds, was hij best niet als top op een paaltje te gebruiken wat RCF zelf daarentegen wel verkondigd. In ieder geval klonk de DB line-array stukken beter.
                    Alles begint bij Neutrik

                    Gitaren verdienen beter dan een SM 57

                    Comment

                    • Sound2000
                      • Feb 2005
                      • 33

                      #11
                      Originally posted by w00Dy
                      Late reactie maar goed,

                      Ik ben destijds naar Keulen geweest voor de voorstelling van de HDL20 nadat hij samen met de NX24 was aangekondigd op de Messe, ik was niet overtuigd door het systeem. Heel plat, geen beleving in de klank. Misschien hebben ze ondertussen nog wat getuned met hun instellingen etc.

                      Volgens de tech ginds, was hij best niet als top op een paaltje te gebruiken wat RCF zelf daarentegen wel verkondigd. In ieder geval klonk de DB line-array stukken beter.
                      nou neem ik het toch ff op voor RCF, die HDL20 klonk zeker wel open en fris, ik heb daar tijdens een klus nog exact dezelfde opmerkingen over gekregen van enkele inprikkers in hetbspoorweg museum... Dus daar heeft iets niet goed gezeten in Keulen.

                      Comment

                      Working...