Crest digitaal...

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

    Crest digitaal...

    Spuw maar meningen...;-) Ik heb de prijs nog niet gevonden...Ondanks dat ie afgelopen zomer al aangekondigd werd...

    Olaf Duffhuës

    **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**
  • NesCio01
    • May 2010
    • 1987

    #2
    Olaaaaafff,

    Met deze een stuk NL tekst over de Tactus:

    http://www.hollandpa.nl/hpa2012/?p=1820

    Crest kennende moet het wel goed zijn en goed klinken.
    Dit schrijf ik na jaren een Crest XR 20 te hebben gebruikt.
    Ik heb m onlangs verkocht, met n beetje pijn in het hart.

    Over de Tactus kan ik niet veel zeggen. Ik zou me moeten
    oriënteren op het plaatje.

    Ben dus benieuwd wie deze tafel straks in Frankfurt zal zien,
    voelen en evt horen.

    grtz

    Nes
    Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

    Comment

    • marczeebregts
      • Dec 2009
      • 71

      #3
      Hmmm, het idee van mixen op een touchscreen, ik heb er niks mee. Effe snel een fader pakken lijkt me lastig, zelfde geldt voor een eq-bandje of een effect. Zal allemaal best prima klinken, maar dat vind ik maar bijzaak. Intuitief werken, en snelheid zijn bij mij belangrijker. Maar ja, dat is allemaal maar persoonlijk. Ik wil knoppen voelen...
      Marc Zeebregts Geluidstechniek
      Freelance geluidstechnicus

      Comment

      • frederic
        • Jan 2006
        • 3511

        #4
        Heeft vooral veel weg van SAC http://www.softwareaudioconsole.com/
        Grootste vraag blijft: hoe gedraagt die tafel zich in stres situaties.
        Last edited by frederic; 07-03-14, 02:45.

        Comment

        • showband
          • May 2001
          • 4524

          #5
          crest hoort bij peavey.
          Peavey had vorig jaar op de beurs al een fraaie digi stagebox staan.

          De mensen op de stand vertelden dat het een hardwareitem was om met waves te werken....maar vertelden niets van een stuk hardware om weer waves op te draaien

          Ik denk dat de link inmiddels wel te leggen valt.

          lekker belangrijk!

          Comment

          • frederic
            • Jan 2006
            • 3511

            #6
            Die ben ik nog niet tegengekomen op webshops.

            Comment

            • showband
              • May 2001
              • 4524

              #7
              in nederland heeft peavey ongeveer dezelfde naam als DAP.
              Iets wat ik onterecht vind omdat die naam gebaseerd is op winkelvoorraad van goedkoop spul in de jaren tachtig/negentig.

              Lang was de instapkeuze lem/D&R/peavey voor het <200 man circuit in mijn ogen een uitgemaakte zaak voor peavey als je als band gewoon een instap set wilde hebben. En het betere spul was wegens de koers van de dollar hier gewoon te duur.peavey werd daarmee "de behringer van de jaren tachtig"
              er zijn echter voorbeelden zat van goed spul. (loop eens een oefenruimte in)
              -peavey gitaar en basversterkers zijn qua degelijkheid, prijs/prestatie en tweedehandswaarde eigenlijk niet te verslaan. Als je 30 jaar geleden een tnt basversterker of bandid gitaarversterker in je backline verhuur hebt gedaan dan verhuur je hem nu nog steeds...
              -De musebox
              -Zanginstallaties die al 25 jaar opbrengen in oefenruimtes.

              enz enz

              Maar PA spul wordt in riders niet geaccepteerd terwijl dezelfde technici nu met X32 en presonic aan komen zetten. Het gaat soms erg weinig om de inhoud. Een 20 jaar oude peavey set zou ik verkiezen boven die fop-line arrays die je hier en daar geadverteerd ziet.
              Peavey ziet dit allemaal zelf ook wel en werkt dus gewoon onder de naam crest als ze PA willen verkopen aan de technici.
              Last edited by showband; 08-03-14, 11:05.
              lekker belangrijk!

              Comment

              • Olaf Duffhuës
                • Oct 2000
                • 2477

                #8
                Ik ben het met Showband eens...Ik heb een paarjaar geleden een Peavey 'line array' gehoord op de messe, dat was echt niet zo slecht...Zelf heb ik enkele jaren een Peavey mixer gehad, géén Mark, maar een SRC, daar was echt niks mis mee. Vroeger draaide we alleen met CS800's en SP1 met een extra sub, 300 Watt per kant, feesttentje van 500 man geen probleem...Er zit ook troep tussen, maar das ook bij de andere merken.
                Olaf Duffhuës

                **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

                Comment

                • DJ Antoon
                  • May 2005
                  • 1681

                  #9
                  Originally posted by showband
                  Peavey ziet dit allemaal zelf ook wel en werkt dus gewoon onder de naam crest als ze PA willen verkopen aan de technici.
                  Al heeft dat de naam crest de laatste jaren ook geen goed gedaan. Mensen krijgen toch wel in de gaten dat die goedkopere crest gewoon een peavey is met een ander frontje.

                  Blij dat je zelf aangeeft dat peavey destijds ook erg veel troep gemaakt heeft.

                  Het is een beetje zoals behringer dat nu met midas en turbosound doet.

                  Comment

                  • ljanton
                    • Sep 2003
                    • 373

                    #10
                    off topic; Tjah, maar dit zie je toch overal terugkomen? Luxe gitaarmerken die ineens betaalbare instapmodellen op de markt brengen etc. Ze willen meer verkopen en meer omzet, dus dit doe je door je afzetmarkt te vergroten en net daarom hebben merken zoals Midas de Venice en Verona uitgebracht en Martin opeens gitaren van 500 euro. Zijn die producten dan slecht? Niet perse. Wel moeten we ons ten allen tijde blijven realiseren dat we niet te maken hebben met het topsegment. Maar hoeft dat dan? Moet er dan op elk optreden of repetitie lokaal alleen maar topapparatuur staan? Natuurlijk niet. We zijn gewoon veel te hard verwend en veel bands hebben ergens een naam gehoord van een merk en willen dat dan ook terwijl het helemaal nergens over gaat om op een klein straatfestival een midas te zetten of digico zoals ik al vaak heb gezien. Neen, die Mackie/Crest/Allen&Heath voldoet OOK gewoon hoor. maar ik dwaal af en dit is al uitvoerig elders besproken...

                    Comment

                    Working...