Merk en model luidsprekers onbekend

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ravertoto
    • Mar 2014
    • 1

    Merk en model luidsprekers onbekend

    Ik zou mijn speakers willen verhuren, maar om een contract op te stellen moet ik echter weten welk merk en model deze zijn, zou iemand me kunnen helpen?

  • sjig
    • May 2012
    • 909

    #2
    Bestaat er misschien een kans dat het zelfbouw is?

    Comment

    • frederic
      • Jan 2006
      • 3511

      #3
      Inderdaad, veel kans op zelfbouw.
      Je zal de drivers moeten bekijken.

      Comment

      • AMX_Pete
        • Mar 2008
        • 79

        #4
        Duidelijk zelfbouw.
        Motorola piëzo tweeters, ouwe RCF multicel hoorn ?
        Fane/Eminence mid speakers ?
        Laag...geen idee... van de foto is niet veel te maken.

        Opmaken die handel !

        Comment

        • speakertech
          • Jan 2008
          • 1696

          #5
          Originally posted by Ravertoto
          Ik zou mijn speakers willen verhuren, maar om een contract op te stellen moet ik echter weten welk merk en model deze zijn, zou iemand me kunnen helpen?

          Lijkt me sterk dat toekomstige huurders van dit materiaal willen weten wat het is.
          Ik denk dat ze maar twee dinngen vragen:"hoeveel watt is het en hoe goedkoop is het om te huren."

          Speakertech
          Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
          ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

          Comment

          • sjig
            • May 2012
            • 909

            #6
            Originally posted by speakertech
            Lijkt me sterk dat toekomstige huurders van dit materiaal willen weten wat het is.
            Ik denk dat ze maar twee dinngen vragen:"hoeveel watt is het en hoe goedkoop is het om te huren."

            Speakertech
            +1


            10 tekens

            Comment

            • MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

              #7
              Kost dat nou, om te huren?
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

              Comment

              • showband
                • May 2001
                • 4524

                #8
                hoorn lijkt op altec lansing en is waarschijnlijk 50 a 60 jaar oud
                als je ze neerzet is de benzine duurder dan de reele verhuurprijs.

                advies: als iemand ze wil huren borg = de aankoopprijs (40 euro van een oom oid?). Na terugbrengen de rest van de borg teruggeven.

                er staan bergen van dit soort dingen te verstoffen op zolders van ex houss/reggae/punk/enz actieven. en andere ooit hippe huisvaders die er een emotionele band mee hebben.

                ik kreeg er direct fijne flashbacks mee in ieder geval.
                lekker belangrijk!

                Comment

                • MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

                  #9
                  Ik wil niet heel flauw doen hoor maar dit soort setjes tref je op rommelmarkten aan, gratis mee te nemen omdat het anders naar het grof vuil gaat.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                  Comment

                  • SPS
                    • Mar 2004
                    • 1662

                    #10
                    ook geinig: de bolhoeken voorop zijn bedoeld voor 20mm voorkanten. zit lekker 30/30 hoekprofiel op.

                    Hopelijk wordt de set wel aangestuurd door minimaal Itech of LAB versterkers. Is het dubbel en dwars waard

                    Of zou het actief zijn met Hypex modules?
                    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

                    Comment

                    • frederic
                      • Jan 2006
                      • 3511

                      #11
                      Originally posted by MusicXtra
                      Ik wil niet heel flauw doen hoor maar dit soort setjes tref je op rommelmarkten aan, gratis mee te nemen omdat het anders naar het grof vuil gaat.
                      Tegenwoordig noemen ze dit in de 2dehands sector 'vintage'.

                      Comment

                      • frederic
                        • Jan 2006
                        • 3511

                        #12
                        In donker bruine metal cafés kom je dit wel eens tegen.

                        Comment

                        • VrijeVogel
                          • Nov 2013
                          • 107

                          #13
                          Slaan wij niet een beetje door in de grappen en grollen?

                          Antwoord is duidelijk lijkt mij. Of zelfbouw of niet meer te achterhalen.
                          Als er geluid uit komt en TS / de klant is er tevreden mee, dan is er geen probleem volgens mij.

                          Beste kun je zelf een typeplaatje maken en deze maar meenemen in het contract. SUB01 MID01 TOP01 etc...
                          Veel zal je er niet voor kunnen vragen denk ik, maar dat ligt niet alleen aan de jou aangeboden set, maar ook dat de hele markt brak is.

                          Comment

                          • MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

                            #14
                            Originally posted by VrijeVogel
                            Slaan wij niet een beetje door in de grappen en grollen?
                            Nee, vind dat er juist nog heel netjes gereageerd wordt. We zijn hier (terecht) allergisch voor car-audio en HIFI, dit valt voor mij onder de categorie 'afval-audio' en heeft in de verste verte niets met pro-audio te maken.
                            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                            Comment

                            • Staaf
                              • Feb 2003
                              • 398

                              #15
                              Originally posted by MusicXtra
                              .... heeft in de verste verte niets met pro-audio te maken.
                              Nochtans, dit was het toch ooit. Vroeger wist men nog van niet beter. Sterker nog, toendertijd droomden er mensen van zo een setje.
                              Ik heb trouwens al ergere dingen gezien onder de naan 'vintage'.
                              Ik ben zeer benieuwd met wat dit nu aangestuurd wordt.
                              Nobody is a virgin; life fucks us all!

                              Comment

                              Working...