Welke subwoofer? (Graag advies)

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dj Confidence
    • Jan 2014
    • 5

    Welke subwoofer? (Graag advies)

    Hallo mede forum leden.

    Ik heb een vraag over een actieve subwoofer, wat er volgens advies t best bij mn speakers past.
    (heb de zoekfunctie gebruikt maar ben er echter nog geen wijs uitgekomen.)

    Ik heb pas geleden de volgende speakers besteld ;

    2x Mackie-Th-12A
    Nu draai ik op kleinere feestjes +-50 mensen. hierbij nam ik mijn krk 10-s subwoofer mee omdat ik nog wou sparen voor een goede subwoofer.
    Krk 10-s sub voldeed redelijk, maar natuurlijk is het niet voor een pa set bedoelt.

    Mijn vraag is ook, welke subwoofer kan ik het beste volgens theorie/ervaringen aanschaffen?
    -Subwoofer is meer bedoelt voor de house/dance/hardstyle gerne. (overige genres kan de sub toch wel aan)
    -Hoeveel inch is mij aanteraden ? (bijv. 1 12 inch, 2 12 inch subs, of 1 15 inch sub)

    Ik heb zelf ook wat rondgekeken en ik kwam op de volgende subwoofers uit ;
    -Alto Pro TSSUB12
    -Behringer B1200D
    -Alto Pro TSSUB15
    -DB Technologies SUB 05D

    Ik hoop dat ik wat meer info via dit forum kan krijgen.

    Mvg
    Ferry
    Last edited by Dj Confidence; 15-01-14, 11:12.
  • timmetje
    • Dec 2012
    • 424

    #2
    Bij een 12" top gebruik je meestal een 15" of 18" subwoofer, hoewel er geen regels zijn. Een 12" sub kan prima werken als je niet te veel laag verlangt.

    Wat mis je nu in het geluid? Mis je de diepe bassen of vooral de 'punch' in je kick?

    Als jij vindt dat een KRK 1- sub al aardig voldoet, dan denk ik dat je met twee 12"/15" of één 18" sub al heel erg tevreden gaat zijn...
    Tim

    Comment

    • Dj Confidence
      • Jan 2014
      • 5

      #3
      Originally posted by timmetje
      Bij een 12" top gebruik je meestal een 15" of 18" subwoofer, hoewel er geen regels zijn. Een 12" sub kan prima werken als je niet te veel laag verlangt.

      Wat mis je nu in het geluid? Mis je de diepe bassen of vooral de 'punch' in je kick?

      Als jij vindt dat een KRK 1- sub al aardig voldoet, dan denk ik dat je met twee 12"/15" of één 18" sub al heel erg tevreden gaat zijn...
      Ik mis vooral wat diepere bassen, Krk sub doet het vrij aardig met een pa set maar komt gewoon tekort voor de 2 tops. t liefst zou ik kiezen voor 1 subwoofer, is ook makkelijker te transporteren. Vandaar zat ik ook te denken aan een 15 inch subwoofer.

      Heb je ook toevallig een advies/ervaring welk merk/type subwoofer ik het beste in me pa set kan gebruiken. (heb ongeveer een budget van 500 euro)

      Comment

      • Hitvision
        • Jun 2003
        • 389

        #4
        Het lijstje wat je hier hebt genoemd is dat ongeveer je budget?
        Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

        Comment

        • shure-fan
          • Sep 2003
          • 1046

          #5
          ik denk dat je met een actieve (selfpowered) 1x 15 inch sub een hoop kunt doen
          Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

          Comment

          • Dj Confidence
            • Jan 2014
            • 5

            #6
            Originally posted by Hitvision
            Het lijstje wat je hier hebt genoemd is dat ongeveer je budget?
            T lijstje wat ik noemde is ongv. mn budget.

            Originally posted by shure-fan
            ik denk dat je met een actieve (selfpowered) 1x 15 inch sub een hoop kunt doen
            Welke sub raad je me dan aan?

            Comment

            • sjig
              • May 2012
              • 909

              #7
              Als je denkt verder te willen met de hobby, zou ik iets kopen waar je later mee verder kunt. RCF, of dB Technologies maken voor relatief weinig goede spullen. Worden algemeen geaccepteerd, en niet kappot te spelen.

              Bijvoorbeeld de dB SUB 15D, of de RCF 705AS. Zitten wel iets boven je budget, maar je gaat er zeker geen spijt van krijgen

              Maar als dit echt té duur is kan je ook kijken naar bijvoorbeeld de SUB 05D ( die je zelf al aangaf ). Echter, bovengenoemde opties zullen wel een stuk beter zijn.

              Comment

              • Dj Confidence
                • Jan 2014
                • 5

                #8
                Ik wil altijd verder met me hobby en uitbreiden kan altijd. (het is niet zo van dat ik elke week ergens met me eigen spullen draai en voor veel mensen)
                Huren vind ik zoiezo geen optie omdat ik eigenlijk alles voor me zelf wil hebben.

                De db sub 15 d ziet er qua specs erg goed uit, maar helaas is dit echt boven me budget.

                Heb ik nog eens zitten kijken naar de sub 05d, en de sub 12D van db.
                Qua specs is de 05 10 hz beter als de 12d maar daar is het dan ook mee gezegd. Zou je dit ook echt merken? Kan de 12d ook me 2 tops bij houden?
                of moet ik dat toch echt zelf gaan beluisteren?..

                Comment

                • timmetje
                  • Dec 2012
                  • 424

                  #9
                  Allereerst: 'me' is geen bezittelijk voornaamwoord, 'zoiezo' schijf je als 'sowieso' en het is 'beter dan', niet 'beter als'.

                  Of je die 10Hz daadwerkelijk hoort hangt af van veel dingen. De 12d zal in elk geval een ondersteuning aan je tops geven, maar donderend laag hoef je er niet van te verwachten. Daar is de sub simpelweg te klein voor.

                  En zoals altijd: je oren zijn de beste raadgevers...
                  Tim

                  Comment

                  • Dj Confidence
                    • Jan 2014
                    • 5

                    #10
                    Originally posted by timmetje
                    Allereerst: 'me' is geen bezittelijk voornaamwoord, 'zoiezo' schijf je als 'sowieso' en het is 'beter dan', niet 'beter als'.

                    Of je die 10Hz daadwerkelijk hoort hangt af van veel dingen. De 12d zal in elk geval een ondersteuning aan je tops geven, maar donderend laag hoef je er niet van te verwachten. Daar is de sub simpelweg te klein voor.

                    En zoals altijd: je oren zijn de beste raadgevers...
                    Klopt, Ik woon zelf in Tilburg en hier hebben we eigenlijk of nauwelijks een dealer in de buurt.
                    Zodra ik mijn beslissing heb genomen en misschien dat er nog enkele adviezen komen, laat ik het jullie weten.

                    Comment

                    • arjenv
                      • Mar 2012
                      • 77

                      #11
                      in plaats van iets nieuws kopen, kijk eens wat er aan gebruikt spul te koop is. Daar kan je al heel veel leuks tussen vinden als je even zoekt.

                      Comment

                      Working...