Cue 2014

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RayM
    • Jan 2006
    • 742

    Cue 2014

    Beste collega's, een aantal van jullie zijn waarschijnlijk naar CUE 2014 in Ahoy geweest. Ik ben in ieder geval wat bekenden van het forum tegengekomen. En daarnaast natuurlijk nog andere bekenden/collega's. Veel gepraat natuurlijk en daarnaast ook nog tijd gevonden om het een en ander te bekijken. O.a. de SSL digitale console. En ook een Cadac.
    Vraag aan jullie, wat was of zijn de dingen die jullie verrasten of de moeite waard vonden?
    Voor mij was het de QU16 van A&H. De digitale Mixwizzard. Ik vind het een slim en doordacht produkt wat ze gemaakt hebben. Zo simpel in bediening. Alle in- en outputs aan boord maar ook de mogelijk van een digitale snake.
    Binnenkort kan ik met een QU aan de slag, ben benieuwd naar de prestaties.
    Heerlijk die stilte
  • Podium Verhuur
    • Mar 2012
    • 480

    #2
    Wij moesten wel even langsgaan, we staan op de voor pagina van de nieuwe Prolyte folder.
    Verder was ik erg benieuwd naar de DB decks van Prolyte. Wat wel erg tegenviel was de presentatie van de nieuwe ramp die Rolight had ontwikkeld. Het hele ding was nog niet af en het was onmogelijk om het geheel te koppelen aan een podium. Tenzij je de laatste poten achterwege zou laten. Belastbaarheid was ook echt een lachertje. 100 kg per ramp een persoon met mengtafel is al zwaarder (soms de persoon zelf al).

    Verder even gekeken welke lichttafel we gaan kopen van Avolites. (is de expert geworden)

    Niet heel spannend verder, behalve dat de liften van de NL Alp niet meer van Alp zijn, En dat de fabrikant van de ALp liften nu onder een andere naam in Nederland zijn producten gaat aanbieden. Namelijk onder de naam Alu liften.

    Comment

    • SPS
      • Mar 2004
      • 1662

      #3
      Gisteren geweest inclusief het VPT feest.

      Eigenlijk op het feest pas echt voor het eerst onder een spelend linearray (met een spreker, dus geen sub) door te lopen en er achterlangs naar de garderobe. En dat in een lekker gedempte ruimte.
      Ongeloofelijk hoe weinig geluid er achter de linearray nog over was!

      Inderdaad de QU16: perfect hoor. Zal ik m'n Presonus maar aan de wilgen hangen? (lees verkopen..hint,hint)

      Ook veel geleerd van een lezing over LED tov Halogeen/Ontlading.
      Eye opener was het warmteprobleem van LED en de kleurtemperatuurverschillen van LED met name bij dimmen.

      Voor de rest toch wel veeeel LED en big, Bigger, BIGGEST.
      Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

      Comment

      • renevanh
        • Oct 2004
        • 2371

        #4
        Ik ben maandag geweest. De lezing over 4G en de toekomst in zenderland was erg leerzaam en interessant, eindelijk eens een goed en vooral compleet beeld hoe het nu precies zit.
        Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

        Comment

        • vasco
          • Oct 2003
          • 2567

          #5
          Gisteren geweest en o.a. de lezing over In-Ears van Stijn bijgewoond. Was wel leerzaam voor met name drummers met in-ears. Nooit over gedacht om de snare gelijk te trekken met de overheads in tijd d.m.v. kleine kanaal delay. Waarschijnlijk omdat ik tot nu toe nooit klachten heb gehoord van drummers dat ze een klein echootje waarnemen op hun oortjes zoals Stijn zelf wel heeft ervaren. Verder ging het over zangers met in-ears maar het uurtje was snel op voor meer diepgang.

          Comment

          • RayM
            • Jan 2006
            • 742

            #6
            Bedankt voor jullie input heren
            Heerlijk die stilte

            Comment

            • Big Bang
              • Apr 2008
              • 652

              #7
              Originally posted by vasco
              Nooit over gedacht om de snare gelijk te trekken met de overheads in tijd d.m.v. kleine kanaal delay.
              Is dat sowieso eigenlijk geen goed idee? Mede om op die manier fase problemen tussen snare mic en snare overspraak naar OH te voorkomen.
              It's time to play the music, It's time to light the lights ...

              Comment

              • NesCio01
                • May 2010
                • 1987

                #8
                Originally posted by RayM
                Voor mij was het de QU16 van A&H. De digitale Mixwizzard. Ik vind het een slim en doordacht produkt wat ze gemaakt hebben. Zo simpel in bediening. Alle in- en outputs aan boord maar ook de mogelijk van een digitale snake.
                Binnenkort kan ik met een QU aan de slag, ben benieuwd naar de prestaties.
                Is mss leuk om de QU 16 eens naast de Roland M-200i te zetten.
                Ik zie veel overeenkomsten tussen deze 2 tafels.
                Beide hybride, 16 faders, d-snake mogelijkheid en i-Pad solution.
                Ook de prijs ligt aardig ex aequo.

                grtz

                Nes

                Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

                Comment

                • MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

                  #9
                  Originally posted by NesCio01
                  Is mss leuk om de QU 16 eens naast de Roland M-200i te zetten.
                  Riekt naar een mengtafel testdag....
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                  Comment

                  Working...