Vraag school 2

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jha
    • Jan 2014
    • 6

    Vraag school 2

    Ik had gister al vraag gesteld over dit onderwerp alleen is dat forum nu gesloten en kan ik er nu niets meer op vragen.
    Maar ik heb nog een vraag over dit geluidspaneel.
    ik weet nu wel dat het een spirit folio soundcraft paneel is alleen ik heb nog een vraag over de rode en blauwe grijze zwarte gele draaiknoppen ik wil weten wat in het kort beschreven de functie is van die draaiknoppen omdat in elke handleiding ik ik op internet vind bij elk toetsje wel iets in het Engels beschreven staat.
  • Jan van Duren
    • May 2004
    • 204

    #2
    http://www.popschoolmaastricht.nl/index.php. Hier kun je veel vinden.

    Engels is toch meestal de voetaal voor dergelijke techniek. Behringer heeft ook NL handleidingen.

    succes

    Comment

    • Jha
      • Jan 2014
      • 6

      #3
      Kijk hier heb ik wat aan bedankt

      Comment

      • djspeakertje
        • Oct 2008
        • 1912

        #4
        Zonder Engels kom je inderdaad niet ver. Besef goed dat het rode knopje bij Behringer wel eens heel wat anders kan doen dan het rode knopje bij Soundcraft.
        Probeer de naam bij de knop te vinden en uit te zoeken wat die naam betekent en dus wat de knop doet.
        Ik heb lang geleden een lap tekst in elkaar gedraaid voor een ander forum, daar zou je precies moeten vinden wat je zoekt, je hoeft alleen maar in de handleiding de naam bij de knop te zoeken en in mijn tekst te lezen wat die knop doet. Niet alle knoppen die ik beschrijf komen op alle mengtafels voor, dus als je iets uit mijn tekst niet terug kan vinden op de Folio is er niets aan de hand.




        Daan
        I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
        I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

        Comment

        • Jha
          • Jan 2014
          • 6

          #5
          vraag

          Bedankt voor jullie sites maar ik kom er alleen niet achter wat de zwarte draaiknoppen nou doen en de grijze

          Comment

          • djspeakertje
            • Oct 2008
            • 1912

            #6
            Originally posted by djspeakertje
            Zonder Engels kom je inderdaad niet ver. Besef goed dat het rode knopje bij Behringer wel eens heel wat anders kan doen dan het rode knopje bij Soundcraft.
            Probeer de naam bij de knop te vinden en uit te zoeken wat die naam betekent en dus wat de knop doet.
            Ik heb lang geleden een lap tekst in elkaar gedraaid voor een ander forum, daar zou je precies moeten vinden wat je zoekt, je hoeft alleen maar in de handleiding de naam bij de knop te zoeken en in mijn tekst te lezen wat die knop doet. Niet alle knoppen die ik beschrijf komen op alle mengtafels voor, dus als je iets uit mijn tekst niet terug kan vinden op de Folio is er niets aan de hand.




            Daan

            Lezen-NogEenKeerLezen-KijkenOfHetLukt-NogEenKeerLezen-KijkenOfHetLukt-Enzovoort.
            I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
            I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

            Comment

            • timmetje
              • Dec 2012
              • 424

              #7
              Ik vind het knap van je dat je dit forum wel op hebt kunnen zoeken, maar een aantal vrij bekende sites niet.

              Nogmaals: als je een oprechte vraag hebt helpen we je graag verder, maar het lijkt er nu toch echt op dat je gewoon te lui bent om zelf de (overigens makkelijk te vinden) informatie op te zoeken.

              (daarnaast was het sluiten van je vorige topic ongetwijfeld een hint dat je vraag hier niet echt thuis hoort...)
              Tim

              Comment

              • sparky
                • Apr 2002
                • 2104

                #8
                Hoi Jha,

                mag ik misschien vragen welke opleiding je doet en in welk jaar je zit? Zoals eerder gemeld: Goed Engels spreken is noodzakelijk als je dit werk wilt doen. Handleidingen, riders, communicatie met acts, tourmanagers en collega's zijn vaak in deze taal.
                Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

                Comment

                • vasco
                  • Oct 2003
                  • 2567

                  #9
                  Tip aan de TS;
                  Huiswerk heb je niet voor niets, zelf lezen en zoeken leer je het meeste van. Een ander kan je alles voorkauwen maar daar schiet je niets mee op. Het vorige topic is om die reden dan ook gesloten. Als je iets in deze richting wil gaan doen dan is doorzettingsvermogen (en Engels) iets wat je heel hard nodig hebt.

                  Jij hebt dit forum kunnen vinden, nu op zoek naar het apparaat en handleiding.

                  Succes.

                  PS,
                  zoals Timmetje aangeeft heeft dit niets te maken met willen helpen echter de manier waarop jongeren, je bent echt niet de enige, hun huiswerk wel even denken te maken.
                  Last edited by vasco; 14-01-14, 22:29.

                  Comment

                  • VrijeVogel
                    • Nov 2013
                    • 107

                    #10
                    Nu heb ik voor de grap de naam en type overgenomen in google, gecombineerd met "manual" dat is engels voor gebruiksaanwijzing trouwens. Het eerste resultaat is raar en krijg zowaar een strip getekende manual met in de eerste paar pagina's het antwoord.

                    Hangslot erop?

                    Comment

                    • timmetje
                      • Dec 2012
                      • 424

                      #11
                      Originally posted by Jha
                      ik weet nu wel dat het een spirit folio soundcraft paneel is alleen ik heb nog een vraag over de rode en blauwe grijze zwarte gele draaiknoppen ik wil weten wat in het kort beschreven de functie is van die draaiknoppen omdat in elke handleiding ik ik op internet vind bij elk toetsje wel iets in het Engels beschreven staat.
                      In het vorige topic had ik je merk en type van dit mengpaneel (ja, zo heet dat - niet 'geluidspaneel') al gegeven. Nu ga je ons toch niet vertellen dat je zelfs te beroerd bent om de Nederlandse vertaling van de Engelse woorden op te zoeken?

                      Jan gaf je zelfs al de hint dat Behringer Nederlandstalige handleidingen heeft. Je had dus ook de termen uit de Engelstalige handleiding op kunnen zoeken in een handleiding van Behringer...

                      djspeakertje linkte naar een complete lap tekst waar een hoop dingen in beschreven staan.

                      Meen je nou echt dat je er niet uit komt, of heb je gewoon geen zin gehad om die tekst even goed door te kijken?

                      Nu ben ik inderdaad ook wel nieuwsgierig welke opleiding je volgt. Deze begrippen had je dan namelijk of al moeten kennen, of je had er door deze opdracht achter moeten komen wat deze begrippen betekenen.

                      Dus, zodra je weet welk knopje wat doet mag je terugkomen en het aan ons uitleggen.
                      Last edited by timmetje; 14-01-14, 23:36.
                      Tim

                      Comment

                      • Hitvision
                        • Jun 2003
                        • 389

                        #12
                        Klinkt als een basisschool opdracht
                        Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

                        Comment

                        • VrijeVogel
                          • Nov 2013
                          • 107

                          #13
                          Ik dacht eerder aan een examen voor straatmuziekant om een vergunning te mogen verkrijgen bij de gemeente.

                          Even serieus. Denk dat de clue zit in de kleur van knoppen en het type aansluiting.
                          Want volgens mij is dat zo ongeveer gelijk bij elke tafel.

                          Comment

                          • Hans van Demen
                            • Oct 2011
                            • 113

                            #14
                            Ik vraag mij al ruim 30 jaar af waar die gele,zwarte en rode knopjes voor zijn........

                            Van de rode weet ik wel dat ze bij een DJ altijd helemaal naar rechts staan, en ook de rode schuiven staan helemaal naar boven, dus dat zal wel goed zijn voor een dj.

                            Comment

                            • Robert H
                              • Jan 2006
                              • 378

                              #15
                              Even los van de inzet (of eerder het gebrek eraan) van de TS: Welke opleiding geeft in vredesnaam zonder enige uitleg zo'n opdracht? Een school is toch juist bedoeld om jou te leren waar die knopjes voor zijn?

                              Als iemand mij vraagt om de onderdelen van een deeltjesversneller of het ISS te benoemen, zal ik ook lichtelijk in paniek raken. Ik zal er met Google uiteindelijk wel uitkomen, maar ik vraag me dan nog af wat de toegevoegde waarde is. Leg je studenten liever eerst even uit waar ze mee te maken hebben.

                              Is dat Spirit-tafeltje uit je eerdere post overigens het apparaat in kwestie, of heb je gewoon een plaatje gegoogled dat er op lijkt? De kleur van die knopjes is namelijk per merk volslagen willekeurig. En om er maar een understatement in te slingeren: Er bestaan nogal wat grijze mengtafels met rooie, gele, grijze en blauwe knopjes :-)

                              Comment

                              Working...