Gitaaramp versterken

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RayM
    • Jan 2006
    • 742

    Gitaaramp versterken

    Ik ben zoek naar een microfoon(s) om een gitaaramp te versterken. De nadruk ligt op rock/metal.
    Ben nieuwsgierig naar wat jullie gebruiken en waarom.
    Heerlijk die stilte
  • Hitvision
    • Jun 2003
    • 389

    #2
    Gebruik eigenlijk altijd een SM57 bij rock/pop bandjes. Eventueel een MD421 wil ik ook nog wel eens pakken. Vind persoonlijk de MD421 wel een stuk opener klinken dan de SM57. MD421 Gebruik ik dan vaker wanneer ik een bandje met veel (semi)akoestische (Folk e.d.) instrumenten moet versterken waarbij b.v. de semi-akoestische gitaar via een versterker wordt gespeeld. Daar vind ik een MD421 prettiger.
    Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

    Comment

    • AMX_Pete
      • Mar 2008
      • 79

      #3
      Voor het stevigere rock/metal hou ik het bij SM57, e606-906, Beta 56 of zeg maar de "standaard" dynamische instrument microfoons.
      De plaatsing (alles gericht tussen stofkap tot rand van speaker) maakt royaal meer verschil dan welke microfoon er wordt gebruikt.

      Comment

      • daviddewaard
        • Mar 2008
        • 627

        #4
        Voor rock/metal als het ballen moet hebben gebruik ik meestal een 609 met daarnaast en RE20 "paardelul" of de md421 "shaver"

        en heb sinds kort een MXL Cube condensator microfoon zijn ook te gek voor gieter lekker veel body en een lekker "bite" in het mid/hoog en nog leuker kost ook echt 3x niks

        moet het allemaal wat subtieler kis ik vaak voor een 609 met een ribbon ernaast ( geen fig8 model)
        A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

        Comment

        • Outline
          • Feb 2006
          • 1434

          #5
          Originally posted by daviddewaard
          een 609
          Ik vind de E609 een van de fijnste/best klinkende. Stiekem zelfs beter dan een E906. Jammer dat die niet meer gemaakt wordt! Overigens ook niet een algemeen bekende microfoon...

          Comment

          • RayM
            • Jan 2006
            • 742

            #6
            Bedankt voor de reacties. Toch redelijk standaard allemaal. Ben al lang niet meer tevreden met een SM57, die gebruik ik dus ook zelden. De 609 of 906 zijn idd goede opties.
            Zelf gebruik ik momenteel een Audix I5, ben daar wel tevreden over. Vind die wat 'voller' klinken. Ook op een snare vind ik de I5 prettig klinken. Maar dat terzijde.
            Een grootmembraam (AT 2020) heb ik al een geprobeerd maar bij rock/metal vond ik het iets teveel van het goede. Gebruik die mic ook bij een jazzband en daar voldoet hij uitstekend.
            Ben benieuwd of er nog technici zijn die wat 'afwijkende' merken gebruiken.
            Heerlijk die stilte

            Comment

            • drbeat
              • Jun 2012
              • 671

              #7
              ik kan er nog wel 1 noemen...

              Er zijn hier leden die lierisch zijn van DPA... als je hier kijkt..zie je leuke mics..
              With more than six decades of world-class microphone design experience, DPA creates mics with exceptional sound, consistency and durability.

              With more than six decades of world-class microphone design experience, DPA creates mics with exceptional sound, consistency and durability.


              heb hier totaal geen ervaring mee maar naar horen zeggen is dit eeerrruuuuggg goed..
              ik zelf gebruik altijd deze :


              ik heb ook de sm58 gebruikt maar ik vind dat die zo veel mist in het zowel hoog als laag..
              heb ook wel eens bij gebrek aan beter deze gebruikt:


              niet ideaal maar bij gebrek aan beter...
              Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

              Comment

              • theo
                • Nov 2001
                • 503

                #8
                Zet er hier wel eens een studioprojects c3 voor klinkt erg goed.
                Vooral als je m vergelijkt met een sm57.

                Comment

                • Olaf Duffhuës
                  • Oct 2000
                  • 2477

                  #9
                  Zelf gebruik ik over het algemeen een 606...Maar een Audio Technica AE3000 kan ook erg mooi zijn..:-)
                  Olaf Duffhuës

                  **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

                  Comment

                  • RayM
                    • Jan 2006
                    • 742

                    #10
                    Originally posted by Olaf Duffhuës
                    Maar een Audio Technica AE3000 kan ook erg mooi zijn..:-)
                    Daar heb ik al meerdere collega's lovend over horen spreken, ik ken die mic niet.
                    Heerlijk die stilte

                    Comment

                    • MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

                      #11
                      Hier meestal de E609, vooral omdat het statieven bespaard.
                      Verder de good old SM57 en anders de MD421.
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                      Comment

                      • showband
                        • May 2001
                        • 4524

                        #12
                        eigen 609. Aan de draad ervoor pleuren en goed.
                        De 906 heeft voor mij echt teveel bottom end. En de 606 is weer te iel.

                        Ik gebruik ook wel een beyer 201. Zeker als je met kleinere open back combo's werkt geeft die een fraai direct geluid gelijkmatig over het hele geluidsbereik. Wel de membraam iets schuin tov de speaker zetten.
                        lekker belangrijk!

                        Comment

                        • hugovanmeijeren
                          • Oct 2004
                          • 1436

                          #13
                          Ik heb zowel de Sennheiser e606, als de e609 black gehad en ik vond het beiden helemaal niets.
                          De e606 is ontzettend iel en schel, en de e609 black is weer ontzettend donker.

                          Ik heb ze recentelijk vervangen voor 2 stuks e906 en daar ben ik dan wel weer heel erg over te spreken (deze heeft een 3 standen schakelaar, met onder meer een hoog- en een laag-af filter, dus zeer breed inzetbaar)!
                          Over de klankmatige verschillen tussen deze microfoons staat op Gearslutz overigens nog een leuk topic: http://www.gearslutz.com/board/so-mu...dio-clips.html

                          Die e606 en e609 hebben een goedkoop plastic China elementje erin zitten, terwijl de e906 een capsule heeft die heel erg sterk lijkt op de oorspronkelijk MD409 van Sennheiser.


                          Overigens gebruik ik ook regelmatig de combinatie van SM57 + MD421, goed toegepast kan dit ook echt te gek klinken! Verder Beyer M88, M201 of als het heel mooi moet: AKG C414.
                          Heb de laatste tijd ook meermaals een Sennheiser MD441 gebruikt, en ben daar toch ook wel groot fan van, zeker vanwege de gigantische isolatie van omgevingsgeluid!

                          Groeten Hugo
                          Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

                          "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

                          Comment

                          • Olaf Duffhuës
                            • Oct 2000
                            • 2477

                            #14
                            De AE3000 kun je ook gebruiken op toms, percussie, koorwerk...Het is een grootmembraam microfoon. Ik heb zon ding liggen, één helaas nog...:-)

                            AKG is over het algemeen erg mooi, maar in mijn optiek voor rock te mooi. Voor rock mag het wat rauwer zijn, als je het mij vraagt. Beyer maakt ook mooie mic's, maar met veel daarvan moet je wat voorzichter zijn. De veel gebruikte zijn niet altijd even stevig van binnen.
                            Olaf Duffhuës

                            **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

                            Comment

                            • RayM
                              • Jan 2006
                              • 742

                              #15
                              Ik zie dat de meesten toch redelijk standaard werken. Goed is goed natuurlijk.
                              Ik heb nu 3 keer de Audio Technica ATMDE gebruikt voor een gitaaramp. De microfoon bevat een condensator en dynamisch element. Eigenlijk word die verkocht als kick microfoon, maar daar vond ik hem absoluut niet geschikt voor. Toen maar eens als gitaarmic gebruikt en het resultaat verbaasde me. Mooie combinatie in 1 behuizing. Maar nog te weinig gebruikt binnen de rock/metal om er een goed oordeel over te kunnen geven.
                              Heerlijk die stilte

                              Comment

                              Working...