J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 2 van de 4 Eerste 1 2 3 4 Laatste

Standaard

Nog onverwachte lezers van het forum....:

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MusicXtra Bekijk Posts
    Toch is het heel simpel, 'de markt' bepaald en daar zie je 90% bass-reflex systemen.
    En vroeger kwamen die 18" speakers ook niet verder dan 98dB hoor.
    Hoe bedoel je dit eigenlijk, op welke manier bepaalt de markt het type subwoofer wat er gebruikt wordt?

Ingeschreven
    Jun 2012

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jakkes72 Bekijk Posts
    daarom houden we het nu ook netjes...toch?? anders krijg je nogmeer van dit soort trafrelen...:
    Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Standaard

Ik merk wel dat in een snel tempo de bandjes eigen digi-doosjes gaan aanschaffen.
    Een X32 is net zo duur als de oude in-ear set. En die doet ook een capabele front mix voor 80% van de klussen.

Dat eist wel een steeds meer "hifi" aanpak van de frontsystemen. Waar je met een soundcheck en een set goede muzikanten+goede microfoons op elke set wel iets fijns neer kan zetten gaat het steeds meer naar lijncheck en bijsturen vanaf de I-pad toe.

Hoornsystemen gaan het misschien afleggen op het feit dat ze een (fijne) geluidskarateristiek hebben. Maar dan wel de standaardinstellingen van de bandjes verneuken.
    De kant en klare mix van veel bandjes gaat steeds meer de karakteristiek van een soundmixklus krijgen.

Dat heeft niets met de uiteindelijke kwaliteit in de zaal te maken, maar meer met gewijzigde aanpak van bands.

voorbeelden:
    Repeteren met een jamhub en oordopjes thuis. En dan gaan optreden met IN-ears... Jonge bandjes die repeteren in oefenruimtes waar altijd versterkers en drumstellen staan. In sommige sectors verhuur je alleen nog maar frontsets omdat de bandjes alles standaard inprikken in DI's en met apple computers staan. Maar moet je wel een backline neerzetten als er een drummer langskomt, want dat hebben ze natuurlijk nooit gekocht.... De bandleider is een DJ die een kaartenbak aan muzikanten erbij aanbied.

De boel veranderd echt wel.
    lekker belangrijk!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door soundsystem Bekijk Posts
    Hoe bedoel je dit eigenlijk, op welke manier bepaalt de markt het type subwoofer wat er gebruikt wordt?
    Kijk eens om je heen wat er overal het meest staat, dat zijn bass-reflex kasten. Kunnen hoorngeladen subs nog zo mooi klinken, hoog rendement hebben of weet ik veel welke voordelen, zolang er geen vraag naar is gaan fabrikanten ze niet maken en worden ze dus ook niet verkocht. Vermogen kost niks meer, moderne drivers kunnen in relatief kleine kasten, die kleine kasten zijn relatief goedkoop te produceren, zijn makkelijk te transporteren en nemen op locatie weinig plek in.
    Weinig fabrikanten die zich nog wagen aan hoorngeladen subs....
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Ingeschreven
    Mar 2001

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jakkes72 Bekijk Posts
    Ik heb met geen van tweeën mot.

Wel jammer dat het voornamelijk over het forum gaat op een forum.

Maareh, volgens een paar kenners is de vermogensrendementheffing ook in de 18" toegeslagen hoor

Standaard

Ik heb ook geen mot, maar zelf vind ik dat je dan ook niet meer moet kijken hier.... Wat mij betreft is iedereen welkom maar hier kijken en vervolgens afgeven op een ander forum vind ik niet chique....
    En meer bitjes ga ik er niet vuil aan maken..

Standaard

aub on topic.

ik zet hem even voor:
    Is een set speakers makkelijker lineair te krijgen met een processor en vrachtwagens vermogen dan met "minder vermogen"?

Let op de vraagstelling! makkelijker dan

Oftewel, is met gelijkblijvende meters hout en weergevers makkelijker een lineaire set te bouwen met veel vermogen? Dat lijkt mij de kernvraag.
    Gewoon meer vermogen "omdat het kan" of "omdat je er mee opschiet"?

En leuk voor een ander topic: in hoeverre kun je elke set lineair regelen met processors....
    lekker belangrijk!

Standaard

Stel ik een andere vraag: Wat is de definitie van een lineaire set en is dat ook wat je wilt?
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MusicXtra Bekijk Posts
    Kijk eens om je heen wat er overal het meest staat, dat zijn bass-reflex kasten. Kunnen hoorngeladen subs nog zo mooi klinken, hoog rendement hebben of weet ik veel welke voordelen, zolang er geen vraag naar is gaan fabrikanten ze niet maken en worden ze dus ook niet verkocht. Vermogen kost niks meer, moderne drivers kunnen in relatief kleine kasten, die kleine kasten zijn relatief goedkoop te produceren, zijn makkelijk te transporteren en nemen op locatie weinig plek in.
    Weinig fabrikanten die zich nog wagen aan hoorngeladen subs....
    Veel setjes moeten ook gewoon breed inzetbaar zijn. Van een sub-top stackje in een kleine zaal tot een set voor 1000-2000 personen. Met bassreflex of eventueel bandpass kan dat prima, maar een hoornsub in een café van 100 personen is niet altijd een bruikbare optie. Dan kan je wel stellen "daar gebruik je dan een andere set voor", maar dat kost weer geld voor iets dat vaak zal in de opslag staan.
    Daarnaast zie je ook gewoon bakken output komen uit gewone reflexkasten tegenwoordig. Gisteren nog licht gaan tikken op een fuif van ruim 1500 personen, daar lagen 4 dubbel 18" reflex kasten (JBL CSR82L) en dat was RUIM voldoende. Eigenlijk zelfs teveel van het goede als de DJ's er eens dubstep of breakcore door duwden. Waarom zou dan nog een hoornsysteem de voorkeur krijgen?
    Ik vind persoonlijk reflexkasten meestal ook beter klinken, zeker met live muziek.

Forum Rechten