Electro Voice ELX en ZLX

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Podium Verhuur
    • Mar 2012
    • 480

    Electro Voice ELX en ZLX

    Wij zijn op zoek naar war goedkopere speakers voor kleine bedrijfspresentaties en kleine feestjes.
    Lees maximaal 100 man.
    We zijn onlangs overgestapt op het merk Electro Voice en daardoor ben ik nog niet heel bekend met de kasten. We hebben al een aantal SXA250 kasten in de verhuur, waar ik erg tevreden mee ben, maar deze worden niet meer verkocht. Verder de ZX1, leuk voor beursen e.d.

    Nu heb ik in de bekende webshop de volgende types gevonden de ELX en de ZLX. Deze zijn erg goedkoop en voor zover ik kan zien is het enige verschil (buiten uiterlijk) dat de ELX een houten kast is en de ZLX een plastic kast.
    Hebben jullie ervaring met deze kasten? En is het de moeite waard of is het echt te goedkoop om goed te zijn.

    Het alternatief zou de ZX3 kunnen zijn, maar die dingen vind ik er echt zo lelijk uit zien. Een iets te hoog skytronic gehalte.

    Of is dit echt rommel en krijg ik er al heel snel spijt van en moet ik naar een hogere categorie series gaan kijken.


    Sorry voor het wat rommelige bericht, maar ben nog niet bekend met Electro Voice. We zijn pas onlangs overgestapt. BEn erg tevreden met de SXA250 kasten, maar deze worden niet meer verkocht.
  • Outline
    • Feb 2006
    • 1434

    #2
    Ik heb nog geen ervaring met ELX & ZLX maar mijn broer (die veel installatie doet) wel. Zijn ervaring is dat ELX en ZLX echt de bottom is (ook allebei dezelfde componenten en filter, alleen kast is anders) en dat er geluid uit komt maar dat er alles mee gezegd is. Als hij voor dat budget (€300,- in webshop) moet kiezen tussen ELX, ZLX en ZX1 dan wint de ZX1 hands down elke keer. Qua volume schijnt het ook niet veel uit te maken waarbij de ZX1 op hoger niveau blijkbaar aangenamer blijft klinken.

    ELX & ZLX (en Dynacord's versie A-line, die weer net iets duurder is) worden eigenlijk alleen gemaakt om met de onderkant van de markt mee te kunnen. Krijg je als Bosch de baas is en alleen naar winst gekeken wordt! EV/Dynacord heeft (nog) een goede naam waardoor die kastjes goed verkopen want iedereen wil natuurlijk dat bekende merk hebben voor weinig! Maar als je verder kijkt, zie je dat EV en Dynacord steeds verder uitgekleed worden totdat het straks echt niks meer voorstelt en het in het rijtje Dap/JB Systems enz terecht komt.

    Ik ben wel benieuwd hoe lang het nog goed blijft gaan met EV en Dynacord aangezien het programma nou niet echt (ver)nieuw(end) is en er voor de Pro ook eigenlijk niet veel meer te halen valt. Daarbij stikt het tegenwoordig van de klachten (ik zeg: oa leveringsproblemen waardoor moeilijk aan te komen) door onder andere de nieuwe opzet in NL en leiding door Bosch. Die hebben het spel nog niet helemaal begrepen...

    Wil je persé een 12" voor een leuke prijs, dan zou ik zeker naar de SX300 kijken. Al jaren op de markt, succesvol wegens erg betrouwbaar en klinkt leuk genoeg. Uiterlijk kun je over discussiëren maar voor de huidige prijs (iets over de €400,- in de webshop) eigenlijk een no brainer!

    Weet je zeker dat je niet de ZX4 verward met de ZX3? ZX3 is om te zien de grotere broer van de ZX1 en qua uiterlijk helemaal niks mis mee. ZX4 (die waarbij je de hoorn ziet) is een zeer betrouwbare speaker die naar mijn ervaring beter klinkt dan de ZX3(12") of ZX5 (15") daar de driver die in die twee zit (de ND2) naar mijn smaak te agressief is. Dus waar je met de ZX4 zonder EQ weg komt, heb je met de ZX3 & ZX5 altijd EQ nodig.
    Last edited by Outline; 19-12-13, 04:50.

    Comment

    • Outline
      • Feb 2006
      • 1434

      #3
      Overigens kun je die 100 man met gemak met je ZX1tjes af. Spraak met alleen ZX1, komt er muziek bij dan een subje (1 (in mono) of 1 per kant, hier altijd een 18" omdat die er toch staan) erbij met crossover ervoor. Geeft je ZX1 weer meer dan voldoende lucht waardoor je dan ook die 100 man met muziek haalt. Dat is hier in ieder geval de ervaring!

      Als je het mij vraagt, vergis jij je serieus in wat de ZX1 echt kan!

      Comment

      • jppa
        • Dec 2006
        • 24

        #4
        Als E.V. verdeler in Limburg kan ik aangeven dat er veel ZLX verkocht wordt. Dit sluit niet uit dat het een budget model van E.V. is. Als je kwaliteit wilt moet je geen ZLX in je programma hebben. Je kunt op twee vingers natellen dat een ZLX goedkoop gemaakt wordt om het onderste segment van de markt te bestuiven. Je kunt geen kwaliteit verwachten van een luidspreker die met ingebouwde 1000 watt versterker net € 399.00 kost terwijl een SX-300 passief al € 529.00 kost. kijk eens verder als je neus lang is. kijk naar de materialen in de kasten, de kast zelf van de ZLX is plastic. kies voor kwaliteit ga voor de ZX-3 of de SX-300 of meer

        Comment

        • Podium Verhuur
          • Mar 2012
          • 480

          #5
          Bedankt voor jullie reacties. De zx1 speakers zijn inderdaad leuk, vooral tussen de beursstands (lekker onopvallend en prima geluid).
          Ik ken de ZX3 ook, maar ik blijf het een lelijke kast vinden. Maar dat is mijn persoonlijke smaak. Die gaan we dus zeker niet nemen.

          Ik ga op korte termijn een setje van de ZXL12 huren om eens te kijken hoe het klinkt. Voordeel van de lage prijs is, dat je ze ook voor weinig weg kan zetten. Bij de meeste podia die wij incl techniek en zonder bediening leveren is kwaliteit ook niet hetgene waar naar gekeken wordt. Wat logisch is als je een technicus al te duur vindt.
          Daarom leken mij die kasten daar wel ideaal voor.

          De SX-300 is al een behoorlijke oude speaker en zal ik ongeacht zijn kunnen niet snel kopen. Je klant zal snel door het uiterlijk denken dat je met rommel komt.

          Voor het serieuzere P.A. gebeuren zitten we te denken aan de QRx serie van EV. Daar lees is vooral op de Amerikaanse websites wel veel over op de Nederlandse websites verrassend genoeg bijna niets, ook geen negatieve berichten, misschien is het daar nog te nieuw voor of is het nooit op de Nederlandse markt geweest.
          Eventueel zou de tour-x serie ook wat kunnen zijn, hoewel het ontwerp van de kast wel heel apart is.

          Ik vind het trouwens wel een hele goede zet van EV. er gaat vreselijk veel geld om in het wereldje van de lowbudget kasten. Voor driveinshows, discoboeren hobbyzangers, dj etc etc is de prijs veel belangrijker dan de kwaliteit. Voor veel van onze klanten ook. Veel mensen betalen nu eenmaal niet iets meer voor betere kwaliteit. Dus waarom zou je daar niet op in spelen.

          Ik ga even afwachten of het testsetje goed is voor onze doeleindes.
          Nogmaals bedankt voor de ips en adviezen.
          Last edited by Podium Verhuur; 18-12-13, 19:33.

          Comment

          • vdlaanlichtengeluid
            • Jun 2010
            • 640

            #6
            SXA250 zijn inderdaad hele mooie krachtige kasten. Ik wist alleen nog niet dat ze niet meer te koop zijn? ZLX en ELX zou ik gewoon heel ver vandaan blijven. Zoals gezegd word is het om de onderkant van de markt te vullen en omdat het EV is koopt momenteel elke hobbybob zo'n set. De ZXA1 is ook een erg mooie actieve speaker er is tegenwoordig ook een degelijke actieve 12inch sub voor te koop die het geheel echt afmaakt. Recent een discosetje gedraaid op dubbel12 per kant en ZXA 1 en dat beviel me eigenlijk best wel. Ook omdat het zo fantastisch compact is.

            Comment

            • Outline
              • Feb 2006
              • 1434

              #7
              Originally posted by radioactivediscoshow
              SXA250 zijn inderdaad hele mooie krachtige kasten. Ik wist alleen nog niet dat ze niet meer te koop zijn? ZLX en ELX zou ik gewoon heel ver vandaan blijven. Zoals gezegd word is het om de onderkant van de markt te vullen en omdat het EV is koopt momenteel elke hobbybob zo'n set. De ZXA1 is ook een erg mooie actieve speaker er is tegenwoordig ook een degelijke actieve 12inch sub voor te koop die het geheel echt afmaakt. Recent een discosetje gedraaid op dubbel12 per kant en ZXA 1 en dat beviel me eigenlijk best wel. Ook omdat het zo fantastisch compact is.
              Ik kan je melden dat de good old SB122 lager en harder gaat dan de ZX1-Sub! Kijk de specs er maar eens op na!

              Als ik heel eerlijk ben, vind ik de ZX1-Sub zelfs rieken naar oplichting! Waarom? Kijk maar naar de specs: Je krijgt voor significant meer geld (€500,- in de webshop vs. €350,- voor een SB122) een kast waar dezelfde driver in zit als de SB122 maar die minder hard en minder laag gaat. Dan ben je eigenlijk toch gestoord om dat gekke ding te kopen?

              Ik weet het, die SB122 ziet er niet uit (en ga zo nog maar even door) maar als ik zou moeten kiezen...

              Fijn om te horen dat we het qua ELX/ZLX iig eens zijn!

              Comment

              • Outline
                • Feb 2006
                • 1434

                #8
                Originally posted by Podium Verhuur
                Bedankt voor jullie reacties. De zx1 speakers zijn inderdaad leuk, vooral tussen de beursstands (lekker onopvallend en prima geluid).
                Ik ken de ZX3 ook, maar ik blijf het een lelijke kast vinden. Maar dat is mijn persoonlijke smaak. Die gaan we dus zeker niet nemen.

                Ik ga op korte termijn een setje van de ZXL12 huren om eens te kijken hoe het klinkt. Voordeel van de lage prijs is, dat je ze ook voor weinig weg kan zetten. Bij de meeste podia die wij incl techniek en zonder bediening leveren is kwaliteit ook niet hetgene waar naar gekeken wordt. Wat logisch is als je een technicus al te duur vindt.
                Daarom leken mij die kasten daar wel ideaal voor.

                De SX-300 is al een behoorlijke oude speaker en zal ik ongeacht zijn kunnen niet snel kopen. Je klant zal snel door het uiterlijk denken dat je met rommel komt.

                Voor het serieuzere P.A. gebeuren zitten we te denken aan de QRx serie van EV. Daar lees is vooral op de Amerikaanse websites wel veel over op de Nederlandse websites verrassend genoeg bijna niets, ook geen negatieve berichten, misschien is het daar nog te nieuw voor of is het nooit op de Nederlandse markt geweest.
                Eventueel zou de tour-x serie ook wat kunnen zijn, hoewel het ontwerp van de kast wel heel apart is.

                Ik vind het trouwens wel een hele goede zet van EV. er gaat vreselijk veel geld om in het wereldje van de lowbudget kasten. Voor driveinshows, discoboeren hobbyzangers, dj etc etc is de prijs veel belangrijker dan de kwaliteit. Voor veel van onze klanten ook. Veel mensen betalen nu eenmaal niet iets meer voor betere kwaliteit. Dus waarom zou je daar niet op in spelen.

                Ik ga even afwachten of het testsetje goed is voor onze doeleindes.
                Nogmaals bedankt voor de ips en adviezen.
                Ik ruik een typisch gevalletje van iemand die om raad vraagt, dat ook krijgt en vervolgens gewoon toch doet wat hij eigenlijk allang besloten had! Ik denk dan: Zak in de stront...

                Ik zeg je ook eerlijk dat het mij verbaast dat jij, met hoe jij je aankoopbeleid bepaald (op uiterlijk gebaseerd) en je kennis van wat er verkrijgbaar is (nihil), nog niet failliet bent. Zoals jij te werk gaat, kost het je op termijn klanten en je begrenst het doorgroeipotentieel van je bedrijf daar je bekend komt te staan als <die toko waar je goedkoop wat kan huren maar geen kwaliteit in huis heeft om serieuzere klussen aan te kunnen>. Ik heb vaker met die types zo denken (en hun bedrijf dus ook zo runnen, oa Decoriginals/vh Chic Music, in totaal 6 jaar van mijn leven in zitten) te maken gehad en tot op heden heb ik er nog nooit naast gezeten: Ze opereren nog steeds aan de onderkant van de markt!

                De klanten waar ik voor werk zien liever een speaker die iets minder sjiek is maar wel goed geluid uit komt dan een leuk uitziend budget kastje wat compleet ruk klinkt.

                En sorry hoor, maar een ZX3 bestempelen als een kastje wat er uitziet als Skytronics?... De ZX1, ZX3 en ZX5 zijn juist toonbeelden van hoe netjes een kunststof kast er uit kan zien!

                De ZX3:



                Ook lekker slim om een budget speaker weg te zetten bij klusjes waar er niemand is om er een beetje op te letten dat het spul heel blijft...

                Wat betreft QRx: Dat bestaat pas 'n jaar of 10 en is hier beter bekend als RX. Nou ook niet bepaald een set waar je nog veel geld in moet steken... Op Marktplaats kom je het iig al genoeg tegen in de diverse staten van ontbinding!

                Wat dat betreft zeg ik het weer: Als Pro heb je eigenlijk niet veel meer te zoeken bij EV.
                Last edited by Outline; 19-12-13, 04:30.

                Comment

                • Podium Verhuur
                  • Mar 2012
                  • 480

                  #9
                  Ach we bestaan pas 12 jaar, dus ergens doen we toch wel iets goed denk ik.
                  Maar dat is een andere discussie. Dat we zeker de goedkope speakers van EV gaan nemen, is niet correct. Wat we wel zeker gaan doen is het setje een keer een dagje huren om te kijken hoe het klinkt. Ik ga ook niet blind uit van een advies van een leverancier of van iemand op een forum (die duidelijk met een crusade bezig is tegen EV).
                  Met de verschillende meningen en eigen inzicht zal uiteindelijk een wel overwogen keuze gemaakt worden. Aan de andere kant met een kastje van 300 euro doe je ook nooit echt een miskoop. Ze zijn zo terug verdiend en hebben ook nog wel iets van restwaarde.

                  Het voordeel van de goedkopere kastjes is wel dat als een opdrachtgever het sloopt, het makkelijker is om je geld voor een vervangende speaker te krijgen.
                  Wat niet handig is, is dat als ze echt zo slecht zijn als nu gezegd wordt om ze op een klus neer te zetten en me vervolgens dood te schamen voor het resultaat. Vandaar die topic.
                  We moeten ergens een balans vinden tussen kwaliteit en budget.

                  We hebben een jaar of 10 met Martin Audio gewerkt, maar hier blijf je met het probleem zitten dat de klant niet extra wil uitgeven voor de kwaliteit en dat inhuur in de regio onmogelijk is.

                  Ik wist niet dat de QRx hetzelfde is als de RX. Beetje verwarrend omdat de RX weer niet op de website van EV staat. Dacht eerst dat de QRx de opvolger was van de RX.
                  Mijn ervaringen met de RX zijn wel prima.

                  Ik begrijp wat je bedoeld met kwaliteit. Maar 9 van de 10 klussen die wij doen ongeacht de grote van de klussen hebben gewoon een beperkt budget. Wat niet wil zeggen dat je er niet voldoende aan kan verdienen. Het betekend alleen wel dat je goed moet nadenken wat je wel en niet aanbied.
                  In jouw ogen doen we het niet zoals jij zou willen, maar in de ogen van onze klanten leveren wij al jaren wat men van ons verwacht en meer.

                  Waarbij ik uiterlijk van een set wel degelijk belangrijk vind, net zo belangrijk als de klank en de kwaliteit.
                  En over smaak valt natuurlijk te twisten. Die discussie slaat natuurlijk nergens op. Ik vind een ZX3 echt een lelijke kast.

                  Het grote voordeel van EV is en blijft dat het heel simpel is om in te huren. Bijna alle serieuze bedrijven in de onze regio gebruiken EV.
                  Last edited by Podium Verhuur; 19-12-13, 13:22.

                  Comment

                  • vdlaanlichtengeluid
                    • Jun 2010
                    • 640

                    #10
                    Wat op MP staat aan RX is zeker in staat van ontbinding en vaak ook afgeragt. Neemt niet weg dat een goed ingeregeld RX systeem nog steeds heel fijn werken is en alom word geaccepteerd.!

                    Comment

                    • Podium Verhuur
                      • Mar 2012
                      • 480

                      #11
                      Misschien dat ik ook duidelijker moet zijn in de toepassing.
                      10 a 12 keer per jaar hebben wij festivals waarbij er op verschillende locaties een geluidsetje wordt neergezet met podium of een beamer (soms allebei). Dit zijn dan ateliers, winkels, kleine kerken etc. Maximum aantal bezoekers 50 per locatie. Vaak zijn er dan 1 of 2 grotere locaties bij waar een grotere pa komt te staan.
                      Totaal onnodig om een D&B of Martin set neer te zetten. Klant betaald het er namelijk niet voor. En natuurlijk is de ZLX wel heel erg goedkoop. Je kan hem binnen een keer of 10 terug verdienen. Vandaar ook mijn onderbuik gevoel of deze speakers nou niet te goedkoop zijn.
                      Zoals ik al eerder aangaf gaat de ZX3 hem niet worden. Daarom waren de SXA250 een mooie oplossing. Met meteen een redelijk subje erbij. (kom er net echter dat de ZLX geen subs in de lijn heeft).

                      Het enige alternatief in de regio is Master Audio, maar met die partij wil ik liever niets te maken hebben. We hebben een beetje een slechte geschiedenis.

                      Vroeger had je ook nog wel partijen heir die JBL hadden, ben niet heel bekend met hun series. Maar inmiddels ken ik geen bedrijven meer die dit merk voeren.
                      Last edited by Podium Verhuur; 19-12-13, 13:57.

                      Comment

                      • Big Bang
                        • Apr 2008
                        • 652

                        #12
                        Voor dat soort klussen ben ik een groot fan van RCF ART-422A. Geen bijzonder mooi uiterlijk maar wel een erg fijn geluid aan een scherpe prijs.
                        It's time to play the music, It's time to light the lights ...

                        Comment

                        • Podium Verhuur
                          • Mar 2012
                          • 480

                          #13
                          Weet jij of dit ook in te huren is? Ik ken RCF eigenlijk alleen van de installatie een hoop scholen hebben het hier hangen. Maar dan wel heel oud en heel budget. Ik verwacht ook niet dat de scholen nog weten wie het hebben geinstalleerd

                          Comment

                          • Outline
                            • Feb 2006
                            • 1434

                            #14
                            Originally posted by Podium Verhuur
                            Ach we bestaan pas 12 jaar, dus ergens doen we toch wel iets goed denk ik.
                            Maar dat is een andere discussie. Dat we zeker de goedkope speakers van EV gaan nemen, is niet correct. Wat we wel zeker gaan doen is het setje een keer een dagje huren om te kijken hoe het klinkt. Ik ga ook niet blind uit van een advies van een leverancier of van iemand op een forum (die duidelijk met een crusade bezig is tegen EV).
                            Met de verschillende meningen en eigen inzicht zal uiteindelijk een wel overwogen keuze gemaakt worden. Aan de andere kant met een kastje van 300 euro doe je ook nooit echt een miskoop. Ze zijn zo terug verdiend en hebben ook nog wel iets van restwaarde.

                            Het voordeel van de goedkopere kastjes is wel dat als een opdrachtgever het sloopt, het makkelijker is om je geld voor een vervangende speaker te krijgen.
                            Wat niet handig is, is dat als ze echt zo slecht zijn als nu gezegd wordt om ze op een klus neer te zetten en me vervolgens dood te schamen voor het resultaat. Vandaar die topic.
                            We moeten ergens een balans vinden tussen kwaliteit en budget.

                            We hebben een jaar of 10 met Martin Audio gewerkt, maar hier blijf je met het probleem zitten dat de klant niet extra wil uitgeven voor de kwaliteit en dat inhuur in de regio onmogelijk is.

                            Ik wist niet dat de QRx hetzelfde is als de RX. Beetje verwarrend omdat de RX weer niet op de website van EV staat. Dacht eerst dat de QRx de opvolger was van de RX.
                            Mijn ervaringen met de RX zijn wel prima.

                            Ik begrijp wat je bedoeld met kwaliteit. Maar 9 van de 10 klussen die wij doen ongeacht de grote van de klussen hebben gewoon een beperkt budget. Wat niet wil zeggen dat je er niet voldoende aan kan verdienen. Het betekend alleen wel dat je goed moet nadenken wat je wel en niet aanbied.
                            In jouw ogen doen we het niet zoals jij zou willen, maar in de ogen van onze klanten leveren wij al jaren wat men van ons verwacht en meer.

                            Waarbij ik uiterlijk van een set wel degelijk belangrijk vind, net zo belangrijk als de klank en de kwaliteit.
                            En over smaak valt natuurlijk te twisten. Die discussie slaat natuurlijk nergens op. Ik vind een ZX3 echt een lelijke kast.

                            Het grote voordeel van EV is en blijft dat het heel simpel is om in te huren. Bijna alle serieuze bedrijven in de onze regio gebruiken EV.
                            Als eerste: Ik ben niet met een crusade tegen EV bezig. Ik constateer alleen dat de belangen van Bosch bij de installatiemarkt liggen en dat (kort gezegd) de Pro-audio markt dood kan vallen. Dat merk ik (via mijn broer) aan het slechte leveren, de onbereidheid om klanten met simpele reparaties tegemoet te komen (zoals drivers niet op voorraad hebben en ook niet de moeite doen om snel te leveren. Broer heeft laatst 4 wkn (!!!) op een 18" moeten wachten...), het feit dat het leveringsprogramma zwaar verouderd is (ELX/ZLX is het eerste echte nieuwe in 4/5 jaar) en ga zo maar door.

                            Wij opereren in een verschillende markt en dat merk ik aan de keuzes die je maakt. Zoals ik al eerder zei, heb ik ook jaren voor een bedrijf gewerkt wat de onderkant van de markt bediend. Op zich niks mis mee, maar in mijn ogen beperk je wel je groeipotentieel, helemaal als je (naar mijn idee) aankoopbeslissingen (mede) gaat baseren op iets wat ik (en meerderen) bij een speaker een item vinden wat op zijn vroegst op de 2e maar nog eerder 3e plaats komt.

                            Klein voorbeeld: De eigenaar van die toko waar ik voor gewerkt heb, wilde motortakels maar die moesten wel mooi ogen en vooral niet te veel opvallen (beurzen). Hij kocht dus takels die een capaciteit 125KG hadden. In de praktijk bleken die dingen veel te licht en was er niemand waar je ze bij kon huren of die ze van hem wilde huren, mede doordat hij ook een afwijkende snelheid en besturing gekozen had. Je mag 1x raden waar die dingen nu vrijwel zeker nog liggen...

                            Overigens ken ik ook enkele bedrijven die op een gegeven moment het bewuste besluit hebben genomen om bepaalde gedeeltes van de markt niet meer te bedienen en die daardoor nu stikken van het werk. Het is maar net waar je zin in hebt en waar je hart ligt. Feit is en blijft wel dat hoe hoger je komt, hoe beter je betaald krijgt en hoe meer er over blijft. Daarnaast ga je ook stukken minder wanbetalers hebben (wat naar eigen ervaring beduidend vaker in jouw werkgebied voorkomt). Dit omdat je dan met veel serieuzere partijen werkt die ook hogere normen hebben.

                            QRx is idd de 'opvolger' van RX. Waarom de haakjes? Omdat ik nog steeds naar de verschillen aan het zoeken ben. Het was meer een papieren opvolger dan dat er daadwerkelijk iets aan de kast veranderde!

                            Overigens 'hobby' ik pas sinds 'n jaar of 15-16 met EV. Niet dat ik er elke dag mee werk, maar heb ondertussen wel met het gros van het huidige (verouderde) assortiment ervaring.

                            Originally posted by radioactivediscoshow
                            Wat op MP staat aan RX is zeker in staat van ontbinding en vaak ook afgeragt. Neemt niet weg dat een goed ingeregeld RX systeem nog steeds heel fijn werken is en alom word geaccepteerd.!
                            In de hoek waar ik zit, is het al een aantal jaren not done om nog met (Q)Rx aan te komen. Dat wordt tegenwoordig als een set voor de drive-inn hobbybob beschouwd. Zoals ik al eerder aanhaalde: Het is maar net in welke hoek van de markt je zit.

                            Originally posted by Podium Verhuur
                            Misschien dat ik ook duidelijker moet zijn in de toepassing.
                            10 a 12 keer per jaar hebben wij festivals waarbij er op verschillende locaties een geluidsetje wordt neergezet met podium of een beamer (soms allebei). Dit zijn dan ateliers, winkels, kleine kerken etc. Maximum aantal bezoekers 50 per locatie. Vaak zijn er dan 1 of 2 grotere locaties bij waar een grotere pa komt te staan.
                            Totaal onnodig om een D&B of Martin set neer te zetten. Klant betaald het er namelijk niet voor. En natuurlijk is de ZLX wel heel erg goedkoop. Je kan hem binnen een keer of 10 terug verdienen. Vandaar ook mijn onderbuik gevoel of deze speakers nou niet te goedkoop zijn.
                            Zoals ik al eerder aangaf gaat de ZX3 hem niet worden. Daarom waren de SXA250 een mooie oplossing. Met meteen een redelijk subje erbij. (kom er net echter dat de ZLX geen subs in de lijn heeft).

                            Het enige alternatief in de regio is Master Audio, maar met die partij wil ik liever niets te maken hebben. We hebben een beetje een slechte geschiedenis.

                            Vroeger had je ook nog wel partijen heir die JBL hadden, ben niet heel bekend met hun series. Maar inmiddels ken ik geen bedrijven meer die dit merk voeren.
                            EV heeft voor de ZX-lijn (vooral de grotere) nog steeds geen subs in de aanbieding. Mijn mening over de ZX1-sub heb ik al gegeven...

                            Wat dat betreft zul je naar een alternatief moeten zoeken. Kan je melden dat de ervaringen met de Tour X-sub (in combinatie met ZX3/4/5) goed zijn. Een en ander natuurlijk wel afhankelijk van hoe je het inregelt en hoe hard de top mag gaan. Op ZX5 bv. heb je 2 subs per kant nodig om die bij te houden.

                            Ander alternatief is of ander merk of zelfbouw zoals de Forumsub (lijkt mij er erg geschikt voor).

                            Mijn broer heeft destijds een hele stapel kasten over kunnen nemen waar de Beyma 18G400 in hoorde. Kasten geschuurd en opnieuw gespoten, via connectie bij AED flinke stapel 18G400s geregeld en happy ever since. Heeft er XTi4000s voor hangen die er helemaal los in gaan en nog nooit 1 sub kapot gedraaid. Combinatie (met ZX4 ivm de fijnere hoogdriver) klinkt ook gewoon erg goed.
                            Last edited by Outline; 20-12-13, 03:17.

                            Comment

                            • Podium Verhuur
                              • Mar 2012
                              • 480

                              #15
                              Duidelijk verhaal. Ik vermoed als ik jouw verhaal zo hoor (en het ontbreken van een sub in die serie) we toch niet gaan kijken naar de ZLX serie.

                              Nu is het wel zo dat heel veel merken maar mondjes maat aan innovatie doen. Bij Martin Audio gebruiken zo nog steeds lak uit het jaar 0 en is die hele + serie in de blackline ook maar een kleine update. (die plus serie is ook al een jaren oud.
                              De laatste jaren is alleen die omniline erbij gekomen. (misschien meer, maar de marketing in NL is erg slecht)

                              Groeien hoeft ook niet altijd het doel van een bedrijf te zijn. Als je te groot wordt kom je vanzelf weer nieuwe uitdagingen tegen.

                              Wij hebben een opslag van 300m2 (wel alweer te klein aan het worden) en we werken met 5 man, met genoeg opdrachten om een volle agenda te hebben, soms zelfs te vol, want nu al is het moeilijk om genoeg goede mensen te vinden. Als we groter worden zal dit probleem alleen maar groter worden.
                              Wij hoeven geen mega bedrijf te worden, voor de grote klussen huren we gewoon die bedrijven in.

                              Maar wat zou jij dan adviseren?
                              Last edited by Podium Verhuur; 20-12-13, 02:20.

                              Comment

                              Working...