Het reizen is niet meer leuk.......

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hans van Demen
    • Oct 2011
    • 113

    Het reizen is niet meer leuk.......

    Het is bij ons in de omgeving van Oss nu zeer mistig, moet om 22:00 uur uit in Hardenberg en om 00:30 uur in Ter Apel met 2 Brothers on the fourt floor ( tapeshow)

    Betrap me erop dat ik eigenlijk steeds meer tegen het reizen opkijk, vooral nu de wintermaanden er weer aan komen.

    Of zou het misschien de leeftijd zijn ? ( ben afgelopen september 50 geworden )

    Wat vinden jullie van het reizen ?

    Gr,
    Hans
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

    #2
    Tja...reizen hoort erbij...En in de wintermaanden is het wat minder leuk omdat je dan vaak al weggaat als het al donker is en het nog steeds donker is als je terug komt...Anderzijds, je had ook een vak kunnen leren en in de fabriek kunnen staan...;-) Een andere optie is het lokaal uit te besteden..:P Ik reis minimaal 1 keer per week, voor de fun! op en neer naar Oss, vanuit Nieuwleusen en soms vaker om centen te verdienen. Ik ben wel iets jonger, maar heb er geen problemen mee.
    Olaf Duffhuës

    **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

    Comment

    • MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

      #3
      Ik zit ook niet meer voor mijn lol in de auto, tegenwoordig moet je om de zoveel km een lastige rebus oplossen, doe je dat verkeerd dan kost het je zomaar €300,- of meer.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

      Comment

      • RayM
        • Jan 2006
        • 742

        #4
        Het reizen op zich vind ik geen probleem. Ga regelmatig door Nederland heen. Met dit soort weersomstandigheden is het minder leuk. Extra opletten en dat kost energie. Ik doe geen tape acts want daar heb ik nooit trek in gehad. Het is dus heen en terug.
        En ik ben 50 +
        Heerlijk die stilte

        Comment

        • Olaf Duffhuës
          • Oct 2000
          • 2477

          #5
          Dat soort tapeact's als 2 Bros enzo...Daar is niks mis mee...Bij die Hollandsche C artiestenshit is het meestal een stuk minder...Ik heb die leuke tapejes altijd graag gedaan...
          Olaf Duffhuës

          **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

          Comment

          • NesCio01
            • May 2010
            • 1987

            #6
            Hoi Hans,

            Nog van harte gefeliciteerd (beter laat dan nooit )..
            ennnn........ welkom bij de club

            Ik heb geen probleem met het reizen en zit zelfs graag in m'n
            bus, wel achter het stuur!

            Als ik dan op een dag van laden, reizen, bouwen, checken, FOH-en,
            afbouwen, laden en rijden, na een uurtje of 14 - 17 uitstap dan
            voel ik het wel en duurt het herstel toch aanzienlijk langer dan
            een jaar of 20 - 30 geleden...., ach ja.

            grtz

            Nes
            Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

            Comment

            • daviddewaard
              • Mar 2008
              • 627

              #7
              ja reizen hoort nou eenmaal bij dit vak, en de reis kan me nooit ver genoeg zijn, dat maakt dit vak juist zo mooi.
              ( en dan hoor ik mensen hiet op t forus klagen dat e wel 1,5 moeten rijden voor een cursus, wouw dat is me een afstand zeg!!
              A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

              Comment

              • daviddewaard
                • Mar 2008
                • 627

                #8
                en gelukkig doe ik nooit tape artiesten,behalve als ik me moet gaan verlagen tot dat soort volksverlakkerij ga ik wel een ander beroep kiezen,
                A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

                Comment

                • Hans van Demen
                  • Oct 2011
                  • 113

                  #9
                  Originally posted by daviddewaard
                  en gelukkig doe ik nooit tape artiesten,behalve als ik me moet gaan verlagen tot dat soort volksverlakkerij ga ik wel een ander beroep kiezen,
                  Dag David,

                  Eigenlijk wilden ik niet reageren, maar kon het toch niet laten, om iemand die in 1999 van de VBO elektro in Arnhem afkomt toch even toe te spreken.


                  De meesten collega's die op dit forum zitten hadden in 1999 al meer echte live bands gedaan dan jij tot nu toe op je portfolio hebt staan.

                  En in die tijd moesten wij buffelen, vrachtwagens , aanhangwagentjes etc met hout lossen en stacken etc etc.
                  Wij deden nog echte bands met blazer etc, en dat dan gewoon 200 x per jaar.


                  Ik denk dat bij 98 % van de bands die jij hebt gedaan , althans volgens je eigen website, loopt in ieder geval een clicktrack en diverse sample machines mee ! ( Volksverlakkerij ? )

                  Tevens zie ik bij je laatste job op 3-2012 staan dat je Peter Beense en Ruth Jackot hebt gedaan, nou Story sound is groot geworden van de tapeacts met Ruth, maar ja dat was in de tijd dat jij nog op school zat.

                  Het valt me ook op op je eigen site dat overal waar je jezelf als FOH hebt staan geen acts staan vermeld, en waar je als FOH/TECH staat wel artiesten hebt gedaan ?

                  Ja bij 1 staat dat je als FOH hebt gestaan, dit is een Jazz festivalletje. Nou dat doe je met 2 vingers in de neus, 2 minuten inregelen, en dan willen ze dat je alles laat staan.

                  Nou David, ik zou als freelancer toch wat genuanceerder zijn, de echte profesionele wereld is zeer klein, en iedereen kent elkaar.

                  Comment

                  • Olaf Duffhuës
                    • Oct 2000
                    • 2477

                    #10
                    Als je eigenlijk geen ervaring hebt met tape-jes, moet je eigenlijk gewoon niks zeggen...Tegenwoordige top40 bandjes, zijn vaak sowieso halve tapeshows...alleen ploffen ze het dan uit een ipod of sampler...En Hans heeft het vooral over de serieuze tapeshows, deze zijn over het algemeen wel goed geregeld en Hans heeft met 2 tape-jes op 1 dag meer verdiend dat iemand weggaat een hele avond met een top40 band én hij hoeft minder te sjouwen. Ik heb totaal geen moeite met tape-jes, maar bij C artiesten bepaal ik het geluid in de zaal...

                    Maar Hans, jij werkt voor HVR?
                    Olaf Duffhuës

                    **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

                    Comment

                    • Hans van Demen
                      • Oct 2011
                      • 113

                      #11
                      @-> Olaf,

                      Inderdaad HVR en Smit sound in Almere.

                      Je slaat de spijker op zijn kop ! met een vijftal tapeshows in de week kan ik mijn boterham goed verdienen. Ik doe dan wel de serieuze tapeshows, met bv 3 groepen stereo In Ears etc etc.

                      Heb tientallen jaren van smorgens tot s'avonds met allerlei bandjes rondgezworven, hiermee doe je veel ervaring op.


                      @-> DJSPEAKERTJE Als je 18 jaar bent heb je geen ervaring dan kom je in dit vak net kijken, er zal jou ook niemand vragen om een tapeshow te doen , tenminste niet de serieuze. Bij deze artiesten komt ook een groot stuk emotie en sociale ervaring kijken, de zogeheten Klik.

                      Je mag komen kijken, als je ervaring hebt weet je voor welk instrument je al op je tafel een basis instelling kunt maken, als dan de muzikant 2 minuten bij mij speelt staat hij ingesteld. Meestal omdat dit goede musicus zijn en over een goed instrument beschikken.

                      Comment

                      • Olaf Duffhuës
                        • Oct 2000
                        • 2477

                        #12
                        Grappig...ik ben je zover ik weet nog nooit tegen gekomen, ondanks dat je uit m'n voormalige omgeving komt...:-) en ik ook nog maar ruim 20 jaar mee doe...:-) Afgelopen weekend wemelde het hier van de HVR poppetjes..:-) Zolang hij zelf maar uit de buurt blijft, vind ik het best...:-)

                        Wie doe je nog meer naast 2 Bros?
                        Olaf Duffhuës

                        **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

                        Comment

                        • timmetje
                          • Dec 2012
                          • 424

                          #13
                          Originally posted by Hans van Demen
                          @-> DJSPEAKERTJE Als je 18 jaar bent heb je geen ervaring dan kom je in dit vak net kijken, er zal jou ook niemand vragen om een tapeshow te doen , tenminste niet de serieuze. Bij deze artiesten komt ook een groot stuk emotie en sociale ervaring kijken, de zogeheten Klik.

                          Je mag komen kijken, als je ervaring hebt weet je voor welk instrument je al op je tafel een basis instelling kunt maken, als dan de muzikant 2 minuten bij mij speelt staat hij ingesteld. Meestal omdat dit goede musicus zijn en over een goed instrument beschikken.
                          Hij heeft ook niet beweerd dat hij ervaring heeft... ;-)

                          Wat tapeshows betreft: mensen zien het als simpel omdat het vaak maar 2 of 3 zangers zijn die over een mp3/wav/cd/usb/minidisc* meezingen. Ik heb er door de jaren heen verschillende gezien (en een paar -matige- mogen schuiven), maar makkelijk is het zeer zeker niet.

                          * (doorhalen wat niet van toepassing is)

                          Je komt met veel minder fouten weg, omdat de muziek al veel meer gepolijst is dan bij een band. Dat maakt dat de monitoring ook veel kritischer wordt, omdat een artiest absoluut goed moet kunnen horen wat hij/zij aan het doen is. Als je dan die monitoring ook nog zelf erbij moet gaan doen... precies.

                          Wat betreft die 'basis-instelling': dat werkt prima als je jaren met dezelfde act op reis bent. Als je echter veel verschillende acts doet weet je dat er niet zoiets bestaat als een 'basis-instelling'. Natuurlijk zijn er wel bepaalde 'ballpark'-instellingen en probleemfrequenties die je op voorhand kan filteren. Een absolute 'basis-instelling' bestaat wat mij betreft niet.

                          De jonge jongens weten zelf ook wel dat ze voor de serieuze klussen echt niet gevraagd zullen worden. Ze pakken echter wel de klusjes aan waar de professionals zoals jij vaak hun neus voor ophalen...

                          (Overigens ben ik 'al' 29, maar heb ook nog maar relatief weinig ervaring. Ik besloot pas veel te laat dat dit veel leuker is dan in een magazijn rondlopen...)
                          Tim

                          Comment

                          • Olaf Duffhuës
                            • Oct 2000
                            • 2477

                            #14
                            Vergeet niet dat die 'doos'...:-) van 2 Bros, meer muzikale school heeft gehad dan het gros hier op het forum...
                            Olaf Duffhuës

                            **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

                            Comment

                            • timmetje
                              • Dec 2012
                              • 424

                              #15
                              Dat is het punt ook...

                              Tape-acts worden vaak gezien als muziekliefhebbers die toevallig een beetje kunnen zingen. Net zoals bij bands (en techneuten!) zijn er bij tape-acts heel veel verschillende gradaties te vinden.

                              Maar goed... het ging hier over reizen toch?
                              Tim

                              Comment

                              Working...