microfoon voor kwartet

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Reintje48
    • Nov 2013
    • 6

    microfoon voor kwartet

    Wij zijn een mannenkwartet en bij de live optredens gebruiken we 4 Shure SM58 microfoons. Omdat dat wat problemen veroorzaakt willen we overschakelen naar een ander systeem. Onze gedachte is om twee (of één) microfoon(s) neer te zetten en daarom heen staand te zingen. De vraag is nu welke microfoons daarvoor geschikt zijn. Ik heb wel eens een groep zien optreden rond één microfoon. Het bleek een Studiomicrofoon te zijn. Vergelijkbaar met de Samson MTR231A. Een grootmembraam microfoon.
    Zou een dergelijke microfoon een goede oplossing zijn, of misschien toch beter 2 microfoons. Misschien zijn er andere mogelijkheden. Graag jullie opmerkingen. Alvast bedankt.
  • dexter
    • Jul 2005
    • 433

    #2
    Wat voor problemen levert het gebruik van 4 microfoons op dan?

    Comment

    • Reintje48
      • Nov 2013
      • 6

      #3
      Het probleem is dat we teveel gericht zijn op de microfoon. Als we "los" van de microfoon zingen zijn we meer op elkaar gericht, hetgeen de prestatie ten goede komt. We vergeten dan als het ware de microfoon. (we blijven natuurlijk amateurs).

      Comment

      • MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

        #4
        Ik zou dan eerder voor een headsetje gaan, een grootmembraan zorgt ervoor dat jullie met z'n vieren in een halve cirkel om de microfoon moeten gaan staan.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

        Comment

        • Jan van Duren
          • May 2004
          • 204

          #5
          waarom geen headset mics?

          Comment

          • PvG
            • Sep 2012
            • 979

            #6
            Inderdaad gewoon headsets. Er zijn setjes die je ook bedraad kunt gebruiken, dus je hoeft niet meteen naar draadloos met alle bijkomende kosten. Er zijn redelijke goede druppelmics verkrijgbaar vanaf ca 100euro/st.

            Een grootmembraam condensator zal de nodige feedback problemen opleveren in sommige situaties...
            As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

            Comment

            • MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

              #7
              Die feedback ben ik nog niet eens zo bang voor, aannemende dat er geen monitoring is en er krachtig gezongen wordt.
              Bij optredens in de openlucht wordt het wel leuk als er een zuchtje wind staat.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

              Comment

              • renevanh
                • Oct 2004
                • 2371

                #8
                Een AKG C414B-ULS of Shure KSM27SL met windkap werkt doorgaans prima voor dit soort dingen, dat zouden mijn keuzes zijn.
                Denk er wel aan dat een condensator (ook een headset) phantom nodig heeft om te werken. Je mengtafel moet dit dus hebben en (niet onbelangrijk) in het geval van 4 headsets ook voldoende kunnen leveren. Een 4 kanaals Xenyx tafeltje red het doorgaans niet.
                Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

                Comment

                • Reintje48
                  • Nov 2013
                  • 6

                  #9
                  Bedankt voor de reacties. We hebben inmiddels getest met 2 mics (AKG C1000S) en dat ging prima. De twee mics waren geleend, dus nu ben ik op zoek naar twee van deze mics.

                  Comment

                  • vasco
                    • Oct 2003
                    • 2567

                    #10
                    AKG C1000 S wordt niet meer geproduceerd en is vervangen voor een modernere versie AKG C1000 S MK IV. Verschil zit o.a. in de batterij, geen 9V blok meer maar twee stuks AA (je hebt geen fantoom nodig vanuit een mengtafel) en de kleur is nu zwart. Klank weet ik niet (ken deze nieuwe versie niet) maar neem aan dat die niet (veel) verschilt van zijn voorganger.

                    Je kunt eens kijken of ze ergens te lenen/testen zijn om te horen of ook deze nieuwe versie aan jullie eisen/verwachtingen voldoen dan.
                    Last edited by vasco; 21-11-13, 15:13.

                    Comment

                    • Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

                      #11
                      Originally posted by Reintje48
                      Bedankt voor de reacties. We hebben inmiddels getest met 2 mics (AKG C1000S) en dat ging prima. De twee mics waren geleend, dus nu ben ik op zoek naar twee van deze mics.
                      ik weet er nog wel 2, denk ik...

                      Comment

                      • Reintje48
                        • Nov 2013
                        • 6

                        #12
                        Vertel! Stuur even een pm

                        Comment

                        Working...