Mogelijke problemen met mijn versterker?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stompinne
    • Apr 2005
    • 91

    Mogelijke problemen met mijn versterker?

    Ik had graag op een versterker (die op 8 ohm 2x650w en 4 ohm 2x1000w levert), de volgende configuratie aangesloten.
    Namelijk op het ene kanaal een monosignaal aangesloten, uitgevoerd door 2 topkasten (elk 250w rms op 8 ohm) aan elkaar doorgelust.
    Op het andere kanaal eveneens een monosignaal wat door een x-over loopt, uitgevoerd door een subkast (500w rms op 8 ohm).

    Is dit een probleem voor mijn versterker?
    grts





  • DJ Antoon
    • May 2005
    • 1681

    #2
    Nee, het ontlast de versterker waarschijnlijk wat. Dit is een vaak gebruikte oplossing.

    Comment

    • Joost van Ens
      • Jan 2001
      • 628

      #3
      Gaat je geen enkel probleem opleveren.

      Comment

      • stompinne
        • Apr 2005
        • 91

        #4
        Originally posted by DJ Antoon
        Nee, het ontlast de versterker waarschijnlijk wat. Dit is een vaak gebruikte oplossing.
        Ok dank Antoon voor je antwoord.
        Wat bedoel je precies met het "ontlast de versterker" en "een vaak gebruikte oplossing"?
        (Dit zijn items die compleet onbekend zijn blijkbaar)

        Comment

        • MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

          #5
          De ene helft wordt met 4 Ohm belast maar hoeft slechts dat deel te versterken dat relatief weinig energie vraagt. De andere helft moet dat deel versterken waar het meeste vermogen voor nodig is maar die wordt met slechts 8 Ohm belast, daardoor is de belasting dus ook laag.
          Met andere woorden; je versterker hoeft er niet zo hard voor te werken.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

          Comment

          Working...