hoe is de yamaha mg166

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 13omatje
    • Apr 2013
    • 13

    hoe is de yamaha mg166

    hallo lezers

    laatst zag ik op het internet de yamaha mg166 mixer. ik vond hem er wel erg mooi uitzien en hij koste ook maar 330 euro zonder effecten en 410 euro met. dat is dus wel erg weinig dus twijvelde ik aan de kwaliteit van de mixer. kan iemand mij zeggen of het een goed mengpaneel is met een betrouwbaare kwaliteit alvast bedankt.
  • timmetje
    • Dec 2012
    • 424

    #2
    Je krijgt waar je voor betaalt.

    Yamaha maakt in de regel helemaal geen slechte producten, maar voor een lage prijs als deze moet je natuurlijk geen top-features en peperdure preamps gaan verwachten...
    Tim

    Comment

    • JeroenE
      • Dec 2012
      • 47

      #3
      Ik gebruik de MG124 (kleine broertje van de 166) regelmatig voor kleine klusjes, zoals een klein DJ-setje oid. Prima tafeltje, nog nooit in de steek gelaten en lekker compact. Zoals timmetje al zegt, verwacht niet top-of-the-line faderstrips en FX'en. Tafeltje doet waarvoor hij bedoelt is.

      Comment

      • VanVoorstStudio
        • Dec 2008
        • 35

        #4
        Ik reageer normaal niet snel op dit soort vragen. Maar ik heb zelf het ongenoegen gehad om een aantal keer met een tafel uit de MG serie van Yamaha te mogen werken. En dit is nou net een product van Yamaha waarvan ik van mening ben dat ze wel degelijk ook slechte producten maken. De opzet is wel mooi maar hij klinkt niet. EQ kan je net zo goed weglaten want die hebben absoluut niet het effect wat je ervan verwacht. En verder... Nou ik werd er in het geheel niet blij van en kan toch ook niet zeggen dat ik normaal met top spul werk.

        Daarna zelf een ZED24 aangeschaft wat een veel betere tafel is in het kader van prijs/kwaliteit verhouding.

        En ondertussen het genoegen met een X32 te werken wat mij dan weer uitstekend bevalt. Maar dat terzijde.

        Comment

        • 13omatje
          • Apr 2013
          • 13

          #5
          ja haha dat lijkt mij zelf ook wel een mooie tafel. alleen iets te duur. ik ben nu zelf 14 jaar en ben mijn behringer xynyx wel een keertje zat (te weinig kanalen, geen faders, storingen, krakende potmeters etc etc) dus zijn er nog ander tafels die in de dezelfde prijsklasse die een beetje goed zijn?

          Comment

          • Hitvision
            • Jun 2003
            • 389

            #6
            Zoals er al wordt gesuggereerd is de Allen & Heath Zed serie een serie met prima tafeltjes! Zelf net een ZEDsixty-14 aangeschaft. Ik ben er zeer tevreden over en een flinke stap voorwaarts t.o.v. Behringer Xenyx.
            Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

            Comment

            • BJD
              • Oct 2007
              • 771

              #7
              Kijk ook eens naar de goedkope tafeltjes van soundcraft (EPM e.d.). Die klinken ook best behoorlijk voor de prijs. Mijns inziens beter dan de MG van Yamaha.

              Comment

              Working...