Mengtafeldag 6 april 2014

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djspeakertje
    • Oct 2008
    • 1912

    Mengtafeldag 6 april 2014

    Om de boel uit elkaar te houden maar even een nieuw draadje gemaakt.

    We gaan dus mengtafels vergelijken. Waar/wanneer/hoe valt nog te overleggen. Huidige aanmeldingen (mits het qua datum kan):
    - Behringer X32 (Mac, full size, USB/FW)
    - Allen&Heath GLD80 (Dante)
    - Allen&Heath Qu 16 (USB)
    - Presonus 16.4.2 (Paul/SPS, FW)
    - Presonus 24.4.2 (Metalteacher, FW)
    - Soundcraft SI Compact (SH1000, met Multi Digital Card, USB/FW)
    - Roland M400 (Sander/MusicXtra)
    - Yamaha 01V96 (Sander/MusicXtra)
    - Yamaha DM1000 (Stamgast, mits voorradig)
    - Yamaha LS9 (Beckers AV, eventueel)

    - Crest XR20 analoog (Nescio)
    - Goud van Oud analoog (********?, graag nader specificeren)

    - Tascam X48 48ch multitrack analoog(Stamgast)
    - 3*32ch multitrack analoog (Jadjong, meer kans door de week, kan natuurlijk ook als 6*16 onderverdeelt worden)

    Wat we sowieso nog moeten doen:
    - Bepalen welke speakers we gaan gebruiken
    - Bepalen hoe we de multitrack naar de tafels krijgen. Niet alle tafels hebben namelijk een USB/FW aansluiting. Voor de GLD is Dante misschien een optie?
    - Locatie (binnen? openlucht?)
    - Datum
    - Doelen stellen. Wat willen we gaan doen die dag?

    Wat speakers betreft lijkt de combi van Prospect en Meyer (studiomonitoren) mij prima, maar daar zal iedereen zijn/haar eigen mening over hebben. Iedereen kan en mag natuurlijk een koptelefoon meebrengen.

    Locaties:
    - Musicon Den Haag (via Showband, Allen&Heath GL2200 aanwezig, SP3 set)
    - Estrado Harderwijk (via Metalteacher, DDA CS8-32 aanwezig, Turbosound set)
    - Zaaltje Breukelen (via Sander, 150,- per dagdeel, aanwezige apparatuur onbekend)
    - MuziQ/MuzyQ Amsterdam (via Sander, grote zaal, aanwezige apparatuur onbekend)
    - Zaaltje Driebergen (via RenevanH, aanwezige apparatuur onbekend)

    Als doel lijkt dit me wel aardig:
    - We stoppen een 16 en/of 32 kanaals (kant & klare, gemixte) multitrack in de tafel en spelen die af door iedere tafel. Geen gain, geen EQ, geen dynamics, geen routing, enkel alle kanalen naar de master summen, faders allemaal op 0dB en het resultaat beluisteren. Eventueel het resultaat opnemen om ze makkelijk te vergelijken (vanuit een DAW de gewenste kanalen op SOLO zetten en alles via 1 geluidskaart naar de speakers sturen, zonder tussenkomst van een mengtafel).
    - We doen datzelfde, maar dan met een bult processing aan op iedere tafel (wel op iedere tafel dezelfde settings natuurlijk!), om te kijken wat dat met de summing doet.

    Overige:
    - Nog iemand met een Yamaha tafel in deze prijsklasse? (01V96, DM series, eventueel LS9/M7CL)

    Brand maar los!


    Daan
    Last edited by djspeakertje; 17-09-13, 19:46.
    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

    #2
    Mijn tafel is een Roland M400 en heb eventueel ook nog een 01V96 beschikbaar.
    Alleen snap ik zelf nauwelijks hoe dat ding werkt, iets met Yamaha mixers en ondergetekende dat nooit meer goed gaat komen.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

    Comment

    • SH1000
      • Dec 2009
      • 220

      #3
      Overzicht

      - Behringer X32 (full size)
      - Allen&Heath GLD80
      - Allen&Heath Qu 16
      - Presonus (van Paul/SPS, graag nader specificeren)
      - Soundcraft SI Compact 16 (incl. Multi Digital Card - verwacht eind september met o.a. USB & FW) (van SH1000)
      - Roland Mxxx (van Sander/MusicXtra, graag nader specificeren)
      - Goud van Oud (van ********?, graag nader specificeren)
      Last edited by SH1000; 16-09-13, 18:28.
      Good is the enemy of Great
      [Jim Collins]

      Comment

      • animaldrums
        • Nov 2008
        • 88

        #4
        Vanwaar de voorkeur om de multitrack(recorder) digitaal aan te sluiten op de tafels, analoog lijkt me een completer beeld geven?!.

        Comment

        • jadjong
          • Oct 2003
          • 654

          #5
          Ik heb wel een oplossing om een 3x een 32ch multitrack(ook aanwezig) analoog aan te bieden zodat er makkelijk geschakeld kan worden tussen tafels zonder de zooi om te prikken. Uiteraard op voorbehoud van beschikbare apparatuur. Op een doordeweekse dag is er meer kans dan het weekend...

          Comment

          • Beckers AV
            • Jul 2011
            • 4

            #6
            Hier heb ik ook wel oren na. Kan eventueel kijken of ik een LS9 kan meenemen.

            Comment

            • PvG
              • Sep 2012
              • 979

              #7
              Interessant! Met/zonder stageboxen/digimulti's?

              Mogelijke aanvulling op doelen:
              - Meten van latency input-to-output incl digimulti, stagebox en max processing (gates, comp, eq op alle kanalen/bussen)?
              - Kijken hoe signaal van/naar stagebox om zeep geholpen kan worden? Bijv cat kabel op haspel en dikke vonk in de buurt van de haspel trekken mbv een inductieve last op netspanning. Verschil cat5/6? UTP/STP/SFTP? Iemand met EMC testapparatuur? ;-)
              - Als de luchtvochtigheid laag is: wat gebeurt er als ik de mixer vastpak nadat ik een fleech trui heb uitgetrokken?(een Presonus hangt zich op...)
              - Wat gebeurt er bij connect/disconnect van PC tijdens een show? Hangup/audio drop/niets?

              Zaken die niet in de glossy folder staan, maar waar we in de praktijk wel mee te maken krijgen ;-)
              As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

              Comment

              • stamgast
                • Feb 2010
                • 253

                #8
                Mits voorradig zou ik een DM1000 kunnen meenemen, multitrack moet dan natuurlijk binnen de 16 kanalen blijven. Ik kan ook een Tascam X48 meenemen om de multitrack op te voorzien. Deze kan analoog uit, lijkt me het meest praktische en eerlijkst.

                Comment

                • MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

                  #9
                  Originally posted by PvG
                  Interessant! Met/zonder stageboxen/digimulti's?

                  Zaken die niet in de glossy folder staan, maar waar we in de praktijk wel mee te maken krijgen ;-)
                  Lijkt me dat zoveel mogelijk de 'live' situatie nagebootst moet worden dus zeker wel met digisnakes en stageboxen ertussen.
                  Zaken als vonken trekken neem je wel een groot risico om spullen om zeep te helpen....
                  Ervaring met dit soort dagen leert dat alleen klankmatig vergelijken waarschijnlijk al genoeg tijd kost om een middag mee te vullen.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                  Comment

                  • NesCio01
                    • May 2010
                    • 1987

                    #10
                    Mits tijd, pffff

                    kan ik nog een XR 20 inzetten, 20 kanalen analoog
                    (bij gebruik van 4 stereo kanalen 24 kanalen).

                    Verder kan ik aan multitracks supplyen:
                    - Marley: No woaman nor cry (MP3/23kan)
                    - Dooby Brothers: Long train running (WAV/16 kan)
                    - Queen: Bohemian Rhapsody (MP3/24), Don't stop me now (WAV/10) en Killer Queen (MP3/24)
                    - Europe: The final Countdown (FLAC/8)
                    - Marvin Gay: Ain't nothing like the real thing (WAV/8), I heard it through the grapevine (WAV/ 10), merci, merci me (WAV/16) & What's going on (WAV/16)
                    - Stevie Wonder: Superstition (MP3/16)

                    allen iig reaper proof

                    grtz

                    Nes
                    Last edited by NesCio01; 29-09-13, 20:39.
                    Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

                    Comment

                    • showband
                      • May 2001
                      • 4524

                      #11
                      qua locatie,

                      ik kan zoals gezegd in den haag een locatie regelen

                      traditioneel representatief podium voor deze categorie mixers.
                      -ruimte met houten vloer + verduisteringsgordijnen voor de ramen ter demping
                      -soundprojects SP3 set met sub in toneel ingebouwd. (AH 2200 tafel in zaal)
                      -Gratis parkeren overdag tot 5 uur en vanaf 9 uur
                      -tram voor de deur voor de OV gaanders
                      -Krachtstroom
                      -Goede koffie / bar
                      -gelijkvloers
                      -backline + oud model (rcf loaded mackie) monitors

                      Als de mensen nu eens de andere kant van het land op willen.


                      lekker belangrijk!

                      Comment

                      • djyellow
                        • May 2003
                        • 83

                        #12
                        Mijn GLD-80 systeem heeft inderdaad een DANTE kaart erin.
                        Mijn voorkeur zou ook gaan naar een multitrack opname die door de analoge ingangen word afgespeeld.
                        Maar hoe we 6 digitale mixers de ingangen parallel gaan zetten is ook nog een leuke uitdaging.

                        Verder zou het misschien handig zijn als er iemand aanwezig zou zijn met een smaart setje en de benodigde kennis om de in en outputs verschillen te kunnen meten.

                        Comment

                        • MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

                          #13
                          Originally posted by djyellow
                          Verder zou het misschien handig zijn als er iemand aanwezig zou zijn met een smaart setje en de benodigde kennis om de in en outputs verschillen te kunnen meten.
                          Ik kan Smaart wel meenemen, denk niet dat je heel veel meetbare verschillen zult zien, maar ben vooral erg benieuwd naar de latency.
                          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                          Comment

                          • drbeat
                            • Jun 2012
                            • 671

                            #14
                            Erg leuke lokatie in Den Haag. Wat mij betreft wel akkoord.

                            Ik heb geen digitale tafel die ik dan mee neem, Maar wil wel graag komen kijken.

                            Ik heb zowel een Digi, in de vorm van een Roland VS 2480, als een analoge, Soundcraft Spirit F1 voor in het oefenhok...

                            Ben zeer benieuwd welke mixer er nu het mooiste voor mij persoonlijk uit komt. Dus ik ben er zeker om in ieder geval de koffie en de Koeken mee te nuttigen... Of jullie nu een eindset of een studiomonitortje gebruiken, mij om het even. Liefst zoals al geroepen is allebij. De mening van Mac ben ik daarin wel toegedaan dat studiomonitoren misschien wel het meest optimaal zijn. Maar omdat ik toch op een eindset het vaakste de mixer zou gaan gebruiken en tegenkomen is die set van Sander zeer, zeer interessant!!
                            Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

                            Comment

                            • vasco
                              • Oct 2003
                              • 2567

                              #15
                              Is inderdaad een leuke locatie showband
                              Doet de sub onder het podium het daar alweer?
                              Is de zaaltafel eindelijk gerepareerd (AUX4 defect)?

                              Comment

                              Working...