Mainstage vraagje ?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sidefill
    • Sep 2009
    • 130

    Mainstage vraagje ?

    Ik draai al een tijdje met Mainstage met name voor de delay's en reverbs.
    Ik gebruik hiervoor een macbook pro en een focusride 24 kaart/module. Dit draait nog steeds super stabiel
    (thx voor de input in mijn vorige draadje hierover)

    Maar nu het volgende:
    ik snap dat je bij stereo-out kanalen natuurlijk 2 kanalen per output gaat routen.
    Maar als ik per fader een mono kanaal aanmaak, heb ik alleen de keuze om 2 kanalen stereo per mono fader toe te wijzen.
    Dus 2 faders mono out: wordt dus kanaal 1&2 en kanaal 3&4, dat betekend dat ik steeds 1 out per kanaal niet gebruik en al snel op mijn max zit qua te routen outs. (volgen jullie het nog)

    Ik zou graag bij een mono out "ook gewoon" 1 out op mijn kaart willen toewijzen (bij de inputs wil dat nl.wel).
    Ik hoop dat ik het duidelijk genoeg heb uitgelegd.

    NB. In Cubase en Protools kan ik wel per ch routen.
  • djspeakertje
    • Oct 2008
    • 1912

    #2
    Als workaround kan je altijd 2 van die mono kanalen maken en de ene naar links pannen en de andere naar rechts. Als je ze dan aan de zelfde D/A toewijst zou je gewoon weer 2 keer mono moeten krijgen. Ik kan in Reaper in de routing matrix kiezen of ik mono of stereo naar mn D/A wil, maar met mainstage heb ik verder geen ervaring. Het lijkt me dat dit niet zozeer aan Mainstage maar aan je audio drivers ligt? Ik heb een Focusrite Safffire 6 USB, en draai met Focusrite drivers (vgm gewoon ASIO), of met ASIO4ALL, als ik de Focusrite en mn MOTU tegelijk wil gebruiken.


    Daan
    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

    Comment

    • sidefill
      • Sep 2009
      • 130

      #3
      Haha, daar had ik nog niet aan gedacht.
      Ik stuur het signaal toch niet door naar de masterbus, dus l/r pannen is een prima oplossing.

      Op mijn Focusride kan ik overigens wel per ch routen, alleen niet op Mainstage.
      Vandaar dat ik het vermoeden had, een fout te hebben gemaakt in mijn matrix.

      Comment

      Working...