voeding uit fantoomvoeding onttrekken

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • FOHje
    • Mar 2013
    • 60

    voeding uit fantoomvoeding onttrekken

    Hallo beste forumers

    Ik heb een vraagie,

    we zijn van plan om 3/4 behringer MA 400 inear monitor kasjes om te bouwen zodat ze hun voeding (12 volt) uit de fantoomvoeding van onze behringer xenyx x2222usb en af en toe de eurolive SL3242FX kunnen onttrekken.

    nou was m`n vraag of de voeding van de panelen het zullen trekken...

    dit alles omdat we zo min mogelijk adapters op het podium willen.

    mvg. Marc
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

    #2
    Dat zal je fantoom niet trekken.
    In serie met je fantoomvoeding zit altijd een weerstand die voorkomt dat je teveel stroom trekt en ook zorgt dat deze kortsluitvast is.
    Fantoomvoeding is in principe ook alleen een spanning, de stroom is meestal slechts enkele mA's.
    Daar kun je een DI boxje mee voeden of een condensator microfoon maar zeker geen in-ears.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

    Comment

    • FOHje
      • Mar 2013
      • 60

      #3
      oke, bedankt!

      wou gewoon effe checken.

      Comment

      • NesCio01
        • May 2010
        • 1987

        #4
        Hoi Marc,

        Als het erom gaat dat je zo weinig mogelijk adapters
        on stage hebben wilt, dan kun je natuurlijk gewoon
        1 voeding plaatsen, die 4 kastjes aankan.

        Je houdt dan wel de kabels van 1 adapter naar 4 kastjes
        on stage.

        grtz

        Nes
        Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

        Comment

        • showband
          • May 2001
          • 4524

          #5
          hoe het met de digitale tafels van behringer zit weet ik niet.

          maar de voedingen van de analoge mixers van behringer zijn meestal spectaculair onder designed.
          Als jij op die SL3242FX tien condensatormicrofoons inprikt zul je al geen headroom meer overhouden wegens sapgebrek..

          Die voeding gebruiken voor andere doeleinden lijkt mij geen goed plan.


          lekker belangrijk!

          Comment

          • DJ Antoon
            • May 2005
            • 1681

            #6
            Originally posted by NesCio01
            Hoi Marc,

            Als het erom gaat dat je zo weinig mogelijk adapters
            on stage hebben wilt, dan kun je natuurlijk gewoon
            1 voeding plaatsen, die 4 kastjes aankan.

            Je houdt dan wel de kabels van 1 adapter naar 4 kastjes
            on stage.

            grtz

            Nes
            Als je deze dan bij het stageblok of mengtafel plaatst, en dan de voedingsdraden bundelt met het signaal, heb je een nette simpele oplossing.

            Comment

            • PvG
              • Sep 2012
              • 979

              #7
              Originally posted by NesCio01
              Hoi Marc,


              Als het erom gaat dat je zo weinig mogelijk adapters
              on stage hebben wilt, dan kun je natuurlijk gewoon
              1 voeding plaatsen, die 4 kastjes aankan.


              Je houdt dan wel de kabels van 1 adapter naar 4 kastjes
              on stage.
              Dat gaat waarschijnlijk niet goed werken, omdat je een aardlus maakt via de voedingsground en signaalground. (Grote kans op brom.) Helpt ook niet in het aantal kabels.


              Koop een meerkanaals headphone amp en schroef deze in een rackje. Vervolgens kun je met 1 enkele kabel per persoon je in-ears aansluiten. Als je volume regeling wilt vanaf de plek waar je staat, zet je er een Fisheramps mini-beltpack tussen.


              Wil je het luxe, kijk dan naar het Behringer P16 systeem (met power over cat5).
              As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

              Comment

              • DJ Antoon
                • May 2005
                • 1681

                #8
                Originally posted by PvG
                Dat gaat waarschijnlijk niet goed werken, omdat je een aardlus maakt via de voedingsground en signaalground. (Grote kans op brom.) Helpt ook niet in het aantal kabels.
                Als je signaal en voeding bij elkaar houd, dan zal dat wel mee vallen, het is lijn level signaal, geen microfoon...

                Comment

                • MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

                  #9
                  Je hebt pas last van een aardlus bij een potentiaal verschil.
                  Zorgen dat alles uit één sterpunt is gevoed zodat er nooit een potentiaal verschil op kan treden en je zult er nooit hinder van hebben.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                  Comment

                  • PvG
                    • Sep 2012
                    • 979

                    #10
                    Originally posted by MusicXtra
                    Je hebt pas last van een aardlus bij een potentiaal verschil.
                    Zorgen dat alles uit één sterpunt is gevoed zodat er nooit een potentiaal verschil op kan treden en je zult er nooit hinder van hebben.
                    Aangezien signaal en voeding niet vanaf dezelfde plek komen is de oppervlakte van de aardlus (spoel) niet nul. Elk magnetisch veld door deze lus/spoel zal voor een stroom door de lus/spoel zorgen. Deze stroom zou door parasitaire weerstanden in de lus tot een bromspanninkje kunnen leiden. Of je er last van gaat hebben, weet je alleen als je het hebt geprobeerd. Zou niet mijn keuze zijn.
                    As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

                    Comment

                    • DJ Antoon
                      • May 2005
                      • 1681

                      #11
                      Originally posted by PvG
                      Aangezien signaal en voeding niet vanaf dezelfde plek komen is de oppervlakte van de aardlus (spoel) niet nul.
                      Daarom mijn opmerking dat je de signaal en voedingskabel bij elkaar moet houden en de voeding bij de mengtafel of stageblok moet zetten...

                      Comment

                      • FOHje
                        • Mar 2013
                        • 60

                        #12
                        Bedankt voor de vele reacties!

                        Dan denk ik dat ik de voeding wel ga bundelen.
                        Maar ik snap nog niet helemaal of er dan wel of niet een brom ontstaat,
                        en of ik de voeding en audio signaal moet bundelen in één kabel of twee aparte.

                        ik denk dat ik het gewoon moet proberen...

                        Comment

                        • stamgast
                          • Feb 2010
                          • 253

                          #13
                          Wellicht kun je hier eens over nadenken: wij gebruiken om oortjes aan verslaggevers te voeden kastjes die sound en power krijgen over één XLR-kabel.
                          Beltpacks: http://www.rtsintercoms.com/nl/rts/p...0Beltpack/1516
                          Voeding: http://www.rtsintercoms.com/nl/rts/product/IFB-828/1435
                          In dat laatste apparaat gaat dus geluidssignaal in en kastje maakt er dus zelf spanning bij.

                          Comment

                          • MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

                            #14
                            Originally posted by stamgast
                            Wellicht kun je hier eens over nadenken: wij gebruiken om oortjes aan verslaggevers te voeden kastjes die sound en power krijgen over één XLR-kabel.
                            In dat laatste apparaat gaat dus geluidssignaal in en kastje maakt er dus zelf spanning bij.
                            Er een spanning bij maken is wat lastig maar waarschijnlijk loopt hier gewoon de DC via de signaallijn, kwestie van de input DC ontkoppelen met een condensator.
                            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                            Comment

                            • djspeakertje
                              • Oct 2008
                              • 1912

                              #15
                              Na de post van Stamgast bedenk ik me dat de (ASL) intercom systemen dit ook kunnen, voeding en signaal door 1 XLR kabel, gewoon 3p microfoonkabel als ik me niet vergis.


                              Daan
                              I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                              I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

                              Comment

                              Working...