Vergunning of niet?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • speakertech
    • Jan 2008
    • 1696

    Vergunning of niet?

    Laatst vroeg iemand in het newbieforun, welke apparatuur hij nodig had voor een feestje in het bos.
    Het lijkt me dat je daarvoor in elk geval een vergunning voor nodig hebt, net als voor een geluidswagen etc.
    Ik vraag er altijd naar, want zonder vergunning loop je gewoon risico op in beslagname van de spullen. Geen vergunning, geen apparatuur. Ik moet hem zien, " aangevraagd" vind ik onvoldoende . Hoe gaan de collegae daar mee om.
    In de bijdrage werd over een vergunning helemaal niet gesproken.

    Speakertech
    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

    #2
    Als het een legitiem feest lijkt hoef ik niet perse de vergunning te zien.
    Riekt het naar illegaal dan wil ik wel een vergunning zien, is die er niet dan zullen ze op zoek naar iemand anders moeten.
    Voel er ook weinig voor om mijn spullen, al dan niet tijdelijk, kwijt te zijn.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

    Comment

    • Rieske
      • Aug 2002
      • 544

      #3
      Dit soort feesten zijn per definitie altijd illegaal. Daarbij zijn ze allemaal non-budget en worden er vaak oud hout (w-bin) pa's gebruikt. Om midden in de natuur keiharde teringtakkeherrie te draaien en een grote berg afval achter te laten, ben je niet helemaal lekker in je hoofd.

      Wees maar niet bang dat er gehuurd materiaal staat; daar hebben ze het geld niet voor.
      Last edited by Rieske; 12-08-13, 23:10. Reason: taalvoutkorrektie
      Life is what you make it

      Comment

      • NesCio01
        • May 2010
        • 1987

        #4
        Dat topic in Newbie was al snel op slot,
        terwijl er toch nog een topic van een ander liep ook.

        Ik kan die zo snel niet vinden, maar weet wel dat ik
        met name nog heb gewezen op de vergunning, mede omdat
        verhuurders niet op een in beslag name zitten te wachten.

        @Rieske: enig respect voor de natuur en wat zij ons biedt is ver te zoeken.

        grtz

        Nes
        Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

        Comment

        • renevanh
          • Oct 2004
          • 2371

          #5
          Ik geef altijd het advies bij de eerste waarschuwing te stoppen. Doen ze dat niet en wordt de boel in beslag genomen, dan zijn alle voortvloeiende kosten (dus ook inhuur voor de volgende dag bijvoorbeeld) mooi voor rekening van de huurder. Is nog nooit misgegaan
          Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

          Comment

          • frederic
            • Jan 2006
            • 3511

            #6
            Voor (tijdelijk) gebruik van openbaar domein moet je altijd een aanvraag doen. (hier in Belgie toch) Als het domein is van iemand, moet je het aan de eigenaar vragen. De meeste gemeenten hebben een evenementenfiche afkomstig van de politie.

            Comment

            • Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

              #7
              Als iedere zzp-er met een schop eerst alle vergunningen van de gemeentes aan de aannemer wil gaan controleren komt er geen schop of kabel de grond meer in.

              Dit zijn de zaken waar je borg voor rekent. Vaak dan ook 2x of 3x de huurprijs.

              Comment

              • AH
                • Apr 2004
                • 248

                #8
                Euh als het je eigen bos is, ben je volgens mij geen vergunning nodig
                Anne Homan

                Comment

                • renevanh
                  • Oct 2004
                  • 2371

                  #9
                  Als het je eigen bos is kun je ook een vergunning nodig hebben. Sowieso versterkt geluid, daarnaast mogelijk evenementenvergunning als er meer dan 50 mensen komen. In de grote gemeentes in ieder geval wel.
                  Minder dan 50 kun je meestal af met een melding straatfeest, maar dan mag je niet harder dan 75dB(A) ofzo op 10m (ook weer afhankelijk van de lokale regelgeving).
                  Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

                  Comment

                  • R. den Ridder
                    • Sep 2000
                    • 1500

                    #10
                    De regelgeving hieromtrent is in nederland opgenomen in de APV, algemene plaatselijke verordening. heeft iedere gemeente online staan.

                    meestal is bij een openbare aangelegenheid een evenementenvergunning, geluidontheffing en ontheffing schenken zwak-alcoholische dranken nodig.
                    verder aandachtspunt wat altijd vergeten wordt is sanitair. het is verboden afvalstoffen (dus ook toiletwater met alle aanwezige cadeautjes) te lozen in de bodem of op oppervlaktewater. een kuil graven met kalk is dus heel erg 70's maar niet meer okay.

                    Comment

                    Working...