welk klein setje gebruik jij voor een band. tot ongeveer 50 personen?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • drbeat
    • Jun 2012
    • 671

    welk klein setje gebruik jij voor een band. tot ongeveer 50 personen?

    Grote klussen komen hier genoeg voor bij waar de line arreys tot in de hemel worden opgehangen en er nooit genoeg subs liggen.

    Voor de goede orde...daar gaat het hier niet om...

    Het gaat om setjes die bij kleine gelegenheden worden gebruikt...bedrijfsfeestjes waar alles zo compact mogelijk moet zijn..

    Ik zelf heb een eighteensound zelfbouw set met een 15" sub en een 8" & 1" topje. Ben er zeer tevreden mee en is voor mij en mijn bandje meer dan voldoende om er op te repeteren en een optreden mee te doen..

    Wat gebruiken jullie? Hoe bevalt het?

    En zou het leuk zijn als er een vergelijkingsdag voor zou komen? Is hier intresse in?

    Ben benieuwd naar de eventuele reacties.
    Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa
  • tcnr sound & light crew
    • Jun 2010
    • 44

    #2
    Een tijdje terug heb ik 2 dynacord d8's (actief) gehuurd voor een klein klusje, ik vond het heerlijk werken/klinken.
    Met de dynacord d-lite subs heb ik verder geen ervaring.

    Comment

    • RayM
      • Jan 2006
      • 742

      #3
      2 x Qube Audio Q106A topjes met 1 of 2 Qube Audio Q112A subjes. Klint geweldig.

      Leuk idee om eens een vergelijkingsdag te organiseren voor dit soort systemen.
      Heerlijk die stilte

      Comment

      • MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

        #4
        Brooklyn Audio Coax 12 met daaronder de Prospect kick als subje.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

        Comment

        • salsa
          • Jan 2007
          • 1315

          #5
          Nexo PS15 i.c.m Nexo Ls1200 subs + NXamp, killer combo!!! Licht van gewicht, compact en rete strak!!
          [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

          Comment

          • nolsmit
            • Oct 2007
            • 87

            #6
            Meyer 500 hp met upj1 p klinkt geweldig en van 25 tot 300 man probleemloos

            Comment

            • drbeat
              • Jun 2012
              • 671

              #7
              Overigens ook met MP audio gewerkt en met TW audio. Beide erg goed klinkend.. Ook de Seeburg Accoustic Line vind ik heel behoorlijk. Meier veel gehoord in de schouwburg..

              Overigens...met mijn eerste band met een HK actor setje gespeeld...ook heel behoorlijk..
              Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

              Comment

              • MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

                #8
                Bij slechts 50 man publiek laat ik de subjes meestal ook nog thuis.
                12" coax kastjes trekken het makkelijk zonder subs voor zo'n klein publiek.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                Comment

                • dexter
                  • Jul 2005
                  • 433

                  #9
                  Ik wilde net zeggen 50 man dat is echt prima te doen zonder subs.
                  2 toppen op een stukje en gaan met die banaan.

                  Comment

                  • drbeat
                    • Jun 2012
                    • 671

                    #10
                    Originally posted by MusicXtra
                    Bij slechts 50 man publiek laat ik de subjes meestal ook nog thuis.
                    12" coax kastjes trekken het makkelijk zonder subs voor zo'n klein publiek.
                    Ook als de drums digitaal is en de bassist zijn versterker thuis laat en met goede inears werkt??

                    Denk wel dat je dan wat nodig hebt..

                    Vanaf wanneer zetten jullie dan je subjes in?

                    Ik heb ze altijd bij maar dat moet ook met een 8 " topje mijn inziens..
                    Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

                    Comment

                    • dexter
                      • Jul 2005
                      • 433

                      #11
                      zelfs dan is het nog prima te doen met een 12 of 15 inch top.

                      Comment

                      • sjig
                        • May 2012
                        • 909

                        #12
                        Ik neem eigenlijk altijd wel subjes mee als er muziek moet worden versterkt ( welke soort dan ook ). Je hoeft je dan ook gelijk geen zorgen te maken of je speakers niet tegen hun max lopen te spelen.

                        Tenzij ik zeker weet dat het echt alleen om zang gaat, dan heeft een sub bijzonder weinig zin
                        Last edited by sjig; 13-07-13, 18:39.

                        Comment

                        • MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

                          #13
                          Originally posted by drbeat
                          Ook als de drums digitaal is en de bassist zijn versterker thuis laat en met goede inears werkt??

                          Denk wel dat je dan wat nodig hebt..

                          Vanaf wanneer zetten jullie dan je subjes in?

                          Ik heb ze altijd bij maar dat moet ook met een 8 " topje mijn inziens..
                          Dan snap je ook waarom ik 12" coax toppen heb, 8" is wel lekker compact maar als je daardoor niet zonder subjes kunt schiet het uiteindelijk nog niet veel op.
                          Mijn coax topjes, die technisch identiek zijn aan de FL122 lopen door tot 50Hz en doen dat ook nog bij een behoorlijk volume.
                          Zolang het over een jazz bandje gaat is dat prima te doen, er komt uiteraard geen 'stomp in je maag' uit maar het gaat hier om 50 man publiek.
                          Verder is het ook een budget kwestie, alleen topjes met twee monitortjes kan draaien op één 4 kanaals ampje en past zelfs in een station.
                          Subjes erbij betekent ook gelijk dat er een amp rack mee moet als er ook monitoren nodig zijn.
                          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                          Comment

                          • desolation
                            • Jun 2012
                            • 706

                            #14
                            Ik zet meestal 2x PRX615M neer als het vrij krap is op de locatie, en als er wat meer ruimte is gaan er 2x 618S-XLF subjes onder.

                            Comment

                            • PvG
                              • Sep 2012
                              • 979

                              #15
                              Hier 2x srx712 + evt 2 dubbel 15" subs.
                              As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

                              Comment

                              Working...