portable batterij speaker

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Trooper
    • Aug 2006
    • 90

    portable batterij speaker

    Collega is op zoek naar een portable batterij speaker

    nodige vereisten:
    -moet kunnen werken op batterij
    -min. 2 xlr ingangen
    -eventueel EQ mogelijkheid
    -48V phantom bij gebruik van condensatormicro's

    zou moeten dienen voor:
    -versterken van 4 violen op buitenlocatie

    dus dacht ik een portabel speaker systeem voor te stellen met ingebouwde mixer
    en daar 2 overhead condensator bij de 4 violen bij te plaatsen.

    helaas vind ik niet direct iets dat mobiel is en phantom power ingebouwd heeft.

    iemand suggesties, of alternatief voor de 4 violen toch te kunnen versterken zonder de phantom.
    kan natuurlijk de condensators met 9V batterij voorstellen. (bv akgc1000)


    dit alles moet wel beetje onder budget <500euro zijn.
  • showband
    • May 2001
    • 4524

    #2
    beste oplossing: http://www.aer-amps.org/aer-compact-...er-and-gigbag/

    OK:
    dBTechnologies Opera 110

    maar te duur.
    roland AC 33 werkt ook:
    The Global website of Roland Corporation, a leading manufacturer and distributor of electronic musical instruments, including keyboards and synthesizers, guitar products, electronic percussion, digital recording equipment, amplifiers, audio processors, and multimedia products.


    de 48V phantoom aansluiting zal waarschijnlijk via een losse batterijvoeding moeten.
    Dat is ook beter voor de levensduur van je accu...

    Samson XP40i kan ook in sommige gevallen.
    lekker belangrijk!

    Comment

    • MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

      #3
      Die accu zal die 48V phantoom nauwelijks merken alleen is er en extra schakeling nodig om de spanning omhoog te krijgen, dat maakt het weer duurder.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

      Comment

      • Trooper
        • Aug 2006
        • 90

        #4
        als ik zoiets gebruik: akg b29l, = dubbele fantom power,
        kan ik eigenlijk kiezen welke speaker ik adviseer , zolang er maar 2 inputs zijn (xlr of jack) en valt de fantom power op de speaker vereiste weg.

        welke micro's kunnen jullie aanraden voor versterking van 4 violen die in openlucht spelen.

        zelf dacht ik bv aan deze,: akg c411L

        dan is het mogelijk met 4x akg c411l, 2x akg b29l en 1 portable speaker de vier violen te versterken en "beetje" volume regeling te doen per viool.

        bovenstaande oplossing lijkt mij de meest kwalitatieve,

        goedkoop alternatief:
        2x behringer ps400 fantom power,
        2x statief
        2x dap cm45 (andere alternatieven van goede OH mics welkom)
        1x portable speaker

        Comment

        • vasco
          • Oct 2003
          • 2567

          #5
          Vier violen versterken met twee overheads in de buitenlucht gaat je sowieso niet lukken. Ze zitten te ver uit elkaar om bewegingsruimte te hebben met hun strijkstok. Ook zijn violisten zelf vaak redelijk bewegelijk tijdens het spelen waardoor de hoek tot de overheadmicrofoon steeds veranderd.

          Het lijkt mij ook zonde/raar om te kiezen voor het (zeer) goedkope alternatief als je daarboven aangeeft iets te willen adviseren/aankopen dat een paar honderd euro meer kost. Hiermee geef je aan dat het budget er voor is lijkt mij en het zal ook nog eens beter werken. Je hebt namelijk geen last meer van de beweging van een violist omdat de AKG C411L op/bij de brug van het instrument wordt geplaatst waar ook de klank werkelijk word geproduceerd. Alternatief kan zijn de AKG C417L, ongeveer net zo duur maar kleiner/discreter.

          Wij doen het altijd op deze manier bij violen, echter dan met DPA 4060 en de bijbehorende klemmetjes.
          Last edited by vasco; 12-06-13, 12:38.

          Comment

          • Trooper
            • Aug 2006
            • 90

            #6
            @vasco,
            er is geen budget meegegeven bij de vraag, daarom dat ik ook zelf zoek naar een kwalitatief goede oplossing en een budgetvriendelijkere oplossing. En bij de kwalitatief goede oplossing stel ik een AER speaker voor zoals showband aangeeft.
            Deze is vele duurder dan een opera of roland.

            ik weet ook dat met 2 overheads dit niet altijd ideaal zal zijn, het zijn trouwens folkviolisten als dit verschil zou maken.
            Maar ik zoek een mobiele oplossing, en niet veel batterij speakers hebben 4 micro inputs.

            er kan natuurlijk een tussenoplossing komen van goede mics en een minder dure speaker, om tot een goed compromis te komen.
            Sowieso zit je als totaaloplossing tussen 1000-2000 euro, afh van mic's speaker.
            Voor vrienden violisten die af en toe spelen is dat al een aardig budget vind ik.

            Comment

            Working...