Fortarock

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mrVazil
    • Mar 2010
    • 330

    Fortarock

    Was er nog iemand op fortarock afgelopen weekend? Persoonlijk zo ongeveer het slechtste geluid dat ik ooit op een festival gehoord heb. Enkel bij headliner rammstein was het deftig. Op mainstage kon je de helft van de tijd niets horen (kan wel aan de wind gelegen hebben, maar was echt overal slecht geluid, waar je ook ging staan). Op het andere openluchtpodium kwam het systeem maar net halverwege de weide, en zelfs vanvoor stond het niet hard genoeg. In de tent was het redelijk.
  • Podium Verhuur
    • Mar 2012
    • 480

    #2
    Hmm dat is wel apart, ik had juist gehoord dat er veel klachten over geluidsoverlast zijn geweest. Ik ben er zelf niet geweest, maar wat bedoel je precies met slecht geluid? Was de balans weg of vond je het te zacht?

    Comment

    • Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

      #3
      Ik heb wat foto's gezien met de Synco monitoren.
      Verder zou je sowieso verwachten dat dit de 2013 versie van de Ampco-Mojo-tour-set is, die via Pinkpop Parkpop Bospop Plaspop Polderpop NorthSea en nog wat van die festivalletjes eindigt in lowLands.

      En bij de inregeling van die set heb ik al vaker vraagtekens gehad.

      Comment

      • Podium Verhuur
        • Mar 2012
        • 480

        #4
        Toch zullen ze het ergens toch wel heel goed doen, gezien het aantal opdrachten, de grote van het bedrijf en de omzet. Maarja het zal altijd wel beter kunnen.

        Comment

        • desolation
          • Jun 2012
          • 706

          #5
          Het komt vaker voor dan je zou denken. Maintage Pukkelpop heb ik ook al 2x een systeem om van te kotsen mogen ervaren. Of iemand zonder kennis had geplaatst, of iemand had de processor gewiped, maar als je aan delay tower 2 ging staan kon je het geluid 3x ervaren...

          Voor mij is "het waaide hard" ook geen excuus om een rotklank neer te zetten. Iedereen weet dat vnml Line Arrays, en dan zeker de oudere types, hier zwaar last van hebben. Incalculeren is hier de boodschap, er zijn genoeg voorbeelden waar het wél goed gaat.

          Comment

          • MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

            #6
            Originally posted by Podium Verhuur
            Toch zullen ze het ergens toch wel heel goed doen, gezien het aantal opdrachten, de grote van het bedrijf en de omzet.
            Was het maar zo dat de kwaliteit je bestaansrecht bepaald, op dit niveau spelen helaas heel andere factoren een rol.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

            Comment

            • e-sonic
              • Aug 2004
              • 329

              #7
              Recensie bij nrc next was goed over rammstein, verder is de mix vooral afhankelijk van de technicus van dienst, dit is bij festivals zeer wisselend, tijd voor een soundcheck is er niet.
              Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2

              Comment

              • Podium Verhuur
                • Mar 2012
                • 480

                #8
                Originally posted by MusicXtra
                Was het maar zo dat de kwaliteit je bestaansrecht bepaald, op dit niveau spelen helaas heel andere factoren een rol.

                Gedeeltelijk mee eens, maar als het constant zo slecht is als men hier omschrijft dan vervallen contracten ook. Daarnaast halen deze jongens ook dikwijls nieuwe opdrachten binnen en niet alleen omdat ze soms zo ver onder de prijs gaan zitten. Een hele hoop mensen zijn heel erg tevreden over de geleverde resultaten.
                Ik kan zelf niet uit ervaring spreken. Ben ooit alleen naar Rockin Park geweest en heel af en toe naar Parkpop en daar heb ik weinig aan te merken gehad over het geluid.

                Comment

                • desolation
                  • Jun 2012
                  • 706

                  #9
                  de draagkracht van je systeem ligt eerlijk gezegd niet aan de FOH mixer.

                  en idd, het zou héél fijn zijn moest er sterk gekeken worden naar kwaliteit bij het uitdelen van jobs. echter is het een dichte ons-kent-ons markt waar politiek en de juiste mensen kennen alles is.

                  Comment

                  • Podium Verhuur
                    • Mar 2012
                    • 480

                    #10
                    Ik ben ergens ook wel blij om het zoals jij het noemt "ons kent ons" cultuurtje. Als dit niet zou bestaan is het hele ideee van netwerken en klandizie opbouwen totaal nuteloos.

                    Wij moeten het vooral hebben van onze vaste opdrachtgevers. Daar zit relatief weinig werk aan, omdat je vaak al weet wat men wilt en anderzijds de klant weet ook wat hij kan verwachten.
                    60% van onze vaste opdrachtgevers vraagt ook niet meer om een offerte.

                    Comment

                    • Olaf Duffhuës
                      • Oct 2000
                      • 2477

                      #11
                      Hmm dat is wel apart, ik had juist gehoord dat er veel klachten over geluidsoverlast zijn geweest. Ik ben er zelf niet geweest, maar wat bedoel je precies met slecht geluid? Was de balans weg of vond je het te zacht?
                      In Nijmegen krijg je gewoon klachten, die hebben een zwaar beleid voor geluid...Het is dat ze zo'n evenement niet stil durven leggen, anders zouden ze dat gewoon doen, het zal niet de eerste zijn...Zelf heb ik ooit een house feestje gedraaid in het Goffert Theater, dat ligt in het zelfde park....En dat durfde ze met die dikke neuzen en pilleslikkers ook niet stil te leggen. De organisatie heeft wel meerdere boetes gehad op 1 dag waardoor ze het niet meer konden organiseren...
                      Olaf Duffhuës

                      **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

                      Comment

                      • Outline
                        • Feb 2006
                        • 1434

                        #12
                        Originally posted by MusicXtra
                        Was het maar zo dat de kwaliteit je bestaansrecht bepaald, op dit niveau spelen helaas heel andere factoren een rol.
                        Zoals wat er uiteindelijk op de factuur komt te staan en wat je er dan nog extra bij doet...

                        Comment

                        • arvoitus
                          • Apr 2011
                          • 45

                          #13
                          Ik kan me van vorig jaar (2012) herinneren dat het volume ook echt ontzettend zacht stond op de mainstage. Dit jaar ben ik er helaas niet geweest.

                          Comment

                          • Turboke
                            • Oct 2006
                            • 463

                            #14
                            Zacht of slecht is wel een groot verschil.

                            Comment

                            • Olaf Duffhuës
                              • Oct 2000
                              • 2477

                              #15
                              Zacht of slecht is wel een groot verschil.
                              Klopt, maar als je niet op een acceptabel volume kunt draaien, omdat er iemand constant in je nek loopt te hijgen...Zo gaat dat in Nijmegen...Dat maakt je mix vaak anders dan er misschien verwacht wordt. Het kan zijn dat er tech's bij geweest zijn die op hun koptelefoon hebben moeten mixen..En dus vooral op gevoel heeft moeten werken...Ik gis nu maar even iets, ik wil het niet recht praten...Dit is alleen naar eigen ervaring...
                              Olaf Duffhuës

                              **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

                              Comment

                              Working...