J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 1 van de 2 1 2 Laatste
  1. #1

    Ingeschreven
    Jun 2005
    Locatie
    1
    Posts
    220

    Standaard crown cts 3000 100volt

    goeienacht,

    ik heb een vraagje over een cts 3000 ik wil hier een reeks 100volt hoorntjes aan vast knopen maar: hoe schakel je hem naar 100volt?

    Heb je daar een speciale pip module voor nodig?

    ik heb de input pip al open gehaald en daar zit voor elk kanaal een gain schakelaar. als je die omhaald gebeurt er wel wat maar niet veel. er zit ook een vaag stickertje ingeplakt maar ik kom er geen wijs uit. wie o wie kan mij verder helpen????

    mvg andrew
    <laat het maar draaien>

  2. #2

    Standaard

    Lijkt me dat je het zeker niet bij de input moet zoeken.
    Er moet ergens een trafo tussen output en speaker komen dus daar moet je naar op zoek.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

  3. #3

    Ingeschreven
    Jun 2005
    Locatie
    1
    Posts
    220

    Standaard

    dus toch een trafo op de speaker uitgang knopen.
    <laat het maar draaien>

  4. #4

    Ingeschreven
    Mar 2004
    Locatie
    1
    Posts
    1.662

    Standaard

    Volgens de specs levert de versterker 1250 watt aan 8 ohm per kanaal. Dat is precies 100 volt bij volle uitsturing. Dat betekent, dat je dus 100 volt speakers rechtstreeks kunt aansluiten met een maximaal totaalvermogen van 1250 watt per kanaal. Echt een beest van een versterker hoor! Maar ook wel een heeeel dure oplossing voor 100V toepassingen. Paul
    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

  5. #5

    Ingeschreven
    May 2005
    Locatie
    1
    Posts
    1.681

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SPS Bekijk Posts
    Volgens de specs levert de versterker 1250 watt aan 8 ohm per kanaal. Dat is precies 100 volt bij volle uitsturing.
    Toch is mijn voorkeur een trafo uitgang.
    Je hebt dan een nette symmetrische uitgang, die een stuk ongevoeliger is voor RF en andere velden.

    Zeker als er lange kabels aan komen die in de open lucht hangen. Hierdoor creëer je antennes.

    Voor binnen zou ik me er niet zo druk over maken.

  6. #6

    Standaard

    Dan kan je beter kijken naar bv een CDi, die hebben een ingebouwde DSP en een transfo die je kan inschakelen of uitschakelen in het menu.

  7. #7

    Ingeschreven
    Jan 2008
    Locatie
    1
    Posts
    1.696

    Standaard

    100 volt hoorns zijn niet gemaakt voor de weergave van lage tonen. Onder de 200 a 300 Hz moet je niet komen. De trafo´s in de luidsprekers zijn daar ook op berekend. Een versterker die het volledige spectrum doorlaat zal de trafo´s in verzadiging sturen. Trafo´s in verzadiging hebben geen zelfinductie meer en vormen praktisch een kortsluiting. De versterker vindt dat niet leuk en zal vermoedelijk in protect gaan. Wordt de versterker altijd voor hoorns gebruikt, dan kun je het beste de PIP aanpassen, zodat deze bij 300 Hz afvalt, Kan dat niet, dan wordt bij veel versterkers een uitgangsfilter voorgeschreven van een bipolair geschakeldd elcopaar, om de lage frequenties te blokkeren.

    Speakertech
    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

  8. #8

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SPS Bekijk Posts
    Volgens de specs levert de versterker 1250 watt aan 8 ohm per kanaal. Dat is precies 100 volt bij volle uitsturing. Dat betekent, dat je dus 100 volt speakers rechtstreeks kunt aansluiten met een maximaal totaalvermogen van 1250 watt per kanaal. Echt een beest van een versterker hoor! Maar ook wel een heeeel dure oplossing voor 100V toepassingen. Paul
    Volgens mij maak je nu een denkfout.... Misschien is de aanduiding 100 V wat verwarrend. Enige dat je eigenlijk doet is aan de uitgang van de amp een trafo die het signaal omhoog transformeert en bij de luidspreker een zelfde trafo die precies het omgekeerde doet. Gevolg is dat de uitgangsspanning omhoog gaat en de stroom lager wordt waardoor de verliezen over lange kabels minimaal worden. Een amp van 1250 Watt zonder uitgangstrafo is dus nog steeds geen 100 V amp, een amp van 10 Watt kan dat wel zijn mits er een trafo op de output zit.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

  10. #10

    Ingeschreven
    Mar 2004
    Locatie
    1
    Posts
    1.662

    Standaard

    Maar met twee 1:1 trafo's van 1250 watt wordt het toch wel een hele toestand en extra duur. Zou ik niet voor kiezen. De oplossing van speakertech is de beste. PIP aanpassen en gaan met ie banaan. @ Musicxtra: 100V = 100V. hoe je er ook aan komt! Dus een versterker levert (maximaal!) 100V aan de luidsprekerleidingen. Of hij dat via een stepuptrafo doet of dat hij die spanning zelf kan leveren vanuit de eindtrap verschilt in niets!
    Laatst gewijzigd door SPS; 30-05-13 om 16:35.
    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •  

Inloggen

Inloggen