dynacord d-lite2000 verstandig om 4 x d12 te doen?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ekkerman
    • May 2013
    • 4

    dynacord d-lite2000 verstandig om 4 x d12 te doen?

    hallo allemaal, ik kom zo af en toe met mijn dlite2000 set in een zaal waar ik bij volstromen toch tekort kom.ik heb behoorlijk laag in mijn banden en als ik dan de 315 powersub af filter op 100 krijgen de d12 tops bij behoorlijk opengooien van mijn mengpaneel zoveel dat ze tegen vervormen aan zitten dus dan filter ik maar op 160 hrz en probeer wat te compenseren met de sub maar is verre van ideaal. nu kan ik natuurlijk nog 2 D12 tops kopen en die met zo een connectie stuk beide per kant op het staief zetten. ziet er niet echt geweldig uit en lijkt me ook wat wankel met dronken lui enzo .voordeel is wel dat je met 4 ohm draait en zeker twee vijfde meer power hebt.heeft iemand hier ervaring mee met het power tekort en met 2 tops per kant op een paal? ik zie het nergens op afbeeldingen van dynacord enzo op google terug dus vermoed dat het ook niet heel veel word toegepast? allemaal bedankt voor de input , groetjes eric ekkerman
  • RayM
    • Jan 2006
    • 742

    #2
    Allereerst, wil je de volgende keer hoofdletters gebruiken aan het begin van iedere zin?
    Dat leest voor ons een stuk prettiger.
    Ik heb het vermoeden (behoorlijk opengooien van mijn mengpaneel) dat je al een behoorlijk overstuurd signaal wegstuurd.
    Misschien dat je ook kunt uitleggen hoe je je mixer ingeregeld hebt. En is het DJ werk of iets anders?
    Heerlijk die stilte

    Comment

    • ekkerman
      • May 2013
      • 4

      #3
      Originally posted by RayM
      Allereerst, wil je de volgende keer hoofdletters gebruiken aan het begin van iedere zin?
      Dat leest voor ons een stuk prettiger.
      Ik heb het vermoeden (behoorlijk opengooien van mijn mengpaneel) dat je al een behoorlijk overstuurd signaal wegstuurd.
      Misschien dat je ook kunt uitleggen hoe je je mixer ingeregeld hebt. En is het DJ werk of iets anders?
      tja ,Ik ben zanger gitarist en ik gebruik eigen gemaakte banden (midi files met extra gitaarpartijen en koor ) met behoorlijk laag erin .Ook al zijn ze in sony soundforge tot de grens op volume gezet dus iets boven de 0 db omdat ik behoorlijk dynamische banden heb die een beetje live en open klinken en niet zo gecompressed maar komt onvervormd binnen in de tafel. gaat onbehandeld de tafel weer uit (tafel is de Yamaha 01v) komt als wav uit de laptop middels een stand alone geluidskaart . Zoals de demo's op mijn website klinken klink ik live ook (www.ericekkerman.nl)
      Last edited by ekkerman; 27-05-13, 15:46.

      Comment

      • djspeakertje
        • Oct 2008
        • 1912

        #4
        In Soundforge tot 0dB. Weet je zeker dat de "banden" niet overstuurd zijn als je ze direct vanuit de computer op een koptelefoon beluisterd? De digitale 0dB (dBFS) is namelijk niet gelijk aan de analoge 0dB. Als je op een analoge tafel op 0dB zit heb je vaak nog minimaal 18dB tot clippen. Bij digitaal zit je met 0dBFS direct op de grens. Iets erboven en je krijgt digitale clip, en das meestal niet zo fijn.


        Daan
        I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
        I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

        Comment

        • RayM
          • Jan 2006
          • 742

          #5
          Ik denk dat het aan je banden ligt, dat ze 'overstuurd' zijn. Je zoekt de grens al op in je software...
          Vermoedelijk zoek je in je 01V ook de grens op. Tafeltje is daar niet zo geschikt voor.
          Heerlijk die stilte

          Comment

          • Olaf Duffhuรซs
            • Oct 2000
            • 2477

            #6
            Het probleem met dit soort artiesten is vaak dat ze een dik geluid willen, alsof ze in een stadion staan, alleen dan met een 'dinky toy' setje(begrijp dit niet verkeerd). Naast veel gecompresd laag op de band, ook veel laag en compressie op de stem...Dit vreet veel van je versterker en het wordt er niet mooier op, over het algemeen. Ik heb een D-lite setje wel eens serieus aan gehoord, dan gebeurt er echt wat...

            Ik praat nu even alleen uit ervaring, met dit soort artiesten. Ik wil niet zeggen dat jij het ook zo doet, maar het lijkt er wel op..;-)
            Olaf Duffhuรซs

            **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

            Comment

            • timmetje
              • Dec 2012
              • 424

              #7
              Ik begrijp dat je vooral in 't sub tekort komt. Waarom dan niet een extra cq. een grotere sub aanschaffen i.p.v. twee extra tops?

              Daarnaast denk ik dat de heren Daan en Ray het hierboven ook bij 't rechte eind hebben: als je je laag als een idioot digitaal gaat opkrikken, en dan ook nog boven de 0dB gaat exporteren, is je geluid al verprutst voor het daadwerkelijk je mengtafel in gaat.
              Tim

              Comment

              • MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

                #8
                De gouden tips zijn dus je gain structuur eens goed bekijken en zuinig aan doen met compressie.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                Comment

                • ekkerman
                  • May 2013
                  • 4

                  #9
                  nee het gaat om de tops daar komt voor een grote zaal te weinig uit en als ik de sub op 100 hrz zet (cross over ) komt er op een harde uitsturing van het mengpaneel teveel laag uit de tops en overstuurd het. op 4 ohm heb je dus meer power en hoeft de tafel ook niet zo hard uit te sturen naar de powersub.

                  Comment

                  • MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

                    #10
                    Kijkend naar de specs van het setje kan ik me niet voorstellen dat het topje de enkel 15" sub niet bij kan houden, al helemaal niet vanaf 160Hz.
                    Met de spreiding van 80ยบ heb je ook niet zoveel aan twee extra toppen, je haalt daarmee meer ellende in huis dan dat je oplost.
                    Dus voor je geld uit gaat geven aan extra toppen zou ik de set eens door iemand laten bekijken die er echt verstand van heeft, meten met Smaart kan een hoop inzicht geven in waar je probleem zit.
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                    Comment

                    • timmetje
                      • Dec 2012
                      • 424

                      #11
                      Wat is 'een harde uitsturing van het mengpaneel'? 0dB, +3dB, +12dB? Bedenk dat een digitale mengtafel amper headroom heeft, en in principe alles boven de 0dB dus directe vervorming van je geluid betekent.
                      Last edited by timmetje; 27-05-13, 22:36. Reason: Typvauten.
                      Tim

                      Comment

                      • ekkerman
                        • May 2013
                        • 4

                        #12
                        oke mannen allemaal enorm bedankt voor de input en ik een en ander even laten bezinken en checken , ik kom er wel uit . misschien moet ik me meer berusten in het feit dat zo een d lite2000 set toch zijn grenzen heeft natuurlijk en mij niet laten opfokken door de grootte van een zaal, nogmaals dank iedereen, groetjes eric

                        Comment

                        • Outline
                          • Feb 2006
                          • 1434

                          #13
                          Originally posted by ekkerman
                          oke mannen allemaal enorm bedankt voor de input en ik een en ander even laten bezinken en checken , ik kom er wel uit . misschien moet ik me meer berusten in het feit dat zo een d lite2000 set toch zijn grenzen heeft natuurlijk en mij niet laten opfokken door de grootte van een zaal, nogmaals dank iedereen, groetjes eric
                          Typische reactie van iemand die niet snel genoeg geholpen wordt naar zijn zin...
                          Gelukkig is het jouw geld en ga je zelf keer op keer de mist in!

                          Succes met je carriere...

                          Comment

                          Working...