Goedkopere DI boxen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

    Goedkopere DI boxen

    Ik wil voor ons jeugdhuis een paar goedkope 2 kanaals DI boxen aanschaffen.
    Zijn ART Dualxdirect actieve DI boxen een redelijk alternatief voor DAP en Behringer?
  • peterwagner
    • Oct 2008
    • 317

    #2
    Ik heb zelf wel goede ervaring met Palmers. Bv. de Pan04. DAP en Behringer vertrouw ik niet meer, ik heb al meerdere keren een DI moeten vervangen midden in een show. ART heb ik geen ervaring mee, maar ik heb ook nog nooit mensen erover horen klagen.
    Last edited by peterwagner; 21-05-13, 10:01.

    Comment

    • MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

      #3
      Hier heb ik er een stel van, doen het al jaren prima en kosten geen drol.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

      Comment

      • peterwagner
        • Oct 2008
        • 317

        #4
        Originally posted by MusicXtra
        Hier heb ik er een stel van, doen het al jaren prima en kosten geen drol.
        Als ze net ze stevig zijn als de oude Monacors, dan zijn die inderdaad ook een goede optie.

        Comment

        • RayM
          • Jan 2006
          • 742

          #5
          Die Stageline DI's zijn idd onverwoestbaar. Doen het altijd. Heb er ook een paar al ruim 10 jaar.
          Heerlijk die stilte

          Comment

          • renevanh
            • Oct 2004
            • 2371

            #6
            Heb er zelf een stuk of 3 van deze.
            Prima DI's, nog geen enkel probleem mee gehad. De klank is niet als een Radial, maar wat wil je voor die prijs.
            Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

            Comment

            • desolation
              • Jun 2012
              • 706

              #7
              De nieuwe stagebug van Radial is ook redelijk aantrekkelijk geprijsd anders

              Comment

              • stainz
                • Sep 2009
                • 609

                #8
                @rene
                Wel eens een toetsenist gehad die tijdens het spelen per ongeluk met zijn voet tegen de DI kwam?
                Gaf bij die samsom direct storingen/gekraak en ellende (meerdere gehad en allemaal dit probleem)

                Die van Monacor/Stageline leveren hier goede dienst in het budgetsegment.
                Daarnaast erg tevreden over Klark DN100 maar die zijn niet zo budgetvriendelijk

                Comment

                • drbeat
                  • Jun 2012
                  • 671

                  #9
                  ik heb zowel de stage line als de Samson di boxen en hoe langer ik er over denk hoe langer ik de stageline gewoon makkelijker vind.
                  Die is gewoon passief en is niet afhankelijk van de tafel... ik zelf gebruik ze zelfs om mijn tafel door te prikken naar de installatie van de kroeg waar we staan.. Dan heb je in ieder geval nooit brom, en je kunt het simpel op een mic kanaaltje prikken op de installatie van de kroeg.

                  Heb je geen stereo geluid, maar dat laatste is niet erg om dat het kroegje nog gewoon mono is uitgevoerd.
                  En vaak staan wij op het terras bij goed weer, en is er in de kroeg geen donder te doen en is het meer ter achtergrond.

                  Ik zou voor die stageline gaan.. puur omdat aan de samson al veel gemakkelijker wat ingedrukt kan worden en dat heb je op die stageline weer niet omdat het schuifjes zijn....Ik vind deze het meest handig, en prijstechnisch misschien helemaal ideaal en perfect.... Maar das een keuze.
                  Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

                  Comment

                  • Outline
                    • Feb 2006
                    • 1434

                    #10
                    Zo zie je maar weer dat er meer tussen hemel en aarde is dan Dap, Behringer, Art & de ik-ga-al-failliet-van-de-aanschaf-DI's...

                    Comment

                    • Hansound
                      • Apr 2006
                      • 832

                      #11
                      Ik gebruik de stage lines ook al jaren, voor die centjes prima kastje.

                      Comment

                      • renevanh
                        • Oct 2004
                        • 2371

                        #12
                        Originally posted by stainz
                        @rene
                        Wel eens een toetsenist gehad die tijdens het spelen per ongeluk met zijn voet tegen de DI kwam?
                        Gaf bij die samsom direct storingen/gekraak en ellende (meerdere gehad en allemaal dit probleem)
                        Nee, nog nooit last van gehad. Wel een bassist die erop ging staan (DI lag in het begin van de show nog wel OP de bas amp) maar ook geen probleem. Hij ging bijna op z'n giechel maar dat was het dan.
                        Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

                        Comment

                        • PvG
                          • Sep 2012
                          • 979

                          #13
                          De DAP SC-23 is hetzelfde als de StageLine/Monacor...
                          As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

                          Comment

                          • drummerke
                            • Oct 2006
                            • 432

                            #14
                            ik gebruik al 5 jaar de Art Direct X

                            Comment

                            • drummerke
                              • Oct 2006
                              • 432

                              #15
                              ik vind ze klankmatig heel goed en robust

                              Comment

                              Working...