J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 2 van de 2 Eerste 1 2
  1. #11

    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    1
    Posts
    3.511

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MusicXtra Bekijk Posts
    Een CAT kabeltje is nog wel langs een plintje weg te werken, een 32 aderparen multi is een stuk lastiger dus wat dat betreft begrijp ik de vraagstelling wel.
    Probleem waardoor de kosten gelijk uit de bocht vliegen is omdat je aan beide zijden AD/DA converters aan moet schaffen en dat maakt het te duur, zeker als je kijkt wat bijvoorbeeld die X32 kost.
    Wachten op toekomstige ontwikkelingen lijkt me niet zinvol, dan kun je wachten tot je een ons weegt.
    Daarbij denk ik dat in de toekomst zowel MADI als AES50 zullen verdwijnen, ik verwacht dat er een nieuw protocol zal komen.
    De reden waarom is dat het steeds normaler wordt om processoren, amps, etc. vanaf de FOH te kunnen bedienen en het logisch is dat er een protocol zal komen waarbij die signalen ook door hetzelfde kabeltje kunnen worden verstuurd.
    Madi verdwijnen? Denk het niet. Door madi kun je zowel signalen, midi en andere data sturen.
    Met 32 kanalen door een Cat kabeltje, gebruik je nog niet een tiende van de mogelijke capaciteit.

  2. #12

    Ingeschreven
    Oct 2007
    Locatie
    1
    Posts
    771

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk Posts
    DANTE is leuk, tot je er veel audio kanalen over wilt sturen. Dan begin je toch wel écht te merken waarom je geluid niet over een Layer 3 protocol gaat jagen.
    Hands-on ervaring met Dante? Ik deel je mening hierover namelijk niet. Tenzij je netwerkconfiguratie niet deugd of je multicast niet goed configureert waar nodig.

  3. #13

    Standaard

    Waar blijft TS nou in het verhaal?
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BJD Bekijk Posts
    Hands-on ervaring met Dante? Ik deel je mening hierover namelijk niet. Tenzij je netwerkconfiguratie niet deugd of je multicast niet goed configureert waar nodig.
    Jazeker. Was nu wel op een iLive systeem wat niet meteen de voorvechter van kwaliteit en goede implementaties is, maar de tafel die we mee hadden was voorzien DANTE op de rack. Meteen gebruik van gemaakt om over een 50m CAT6 lijntje de live sporen binnen te trekken naar een macbook pro i5. Ik merkte dat er op die connectie voor 24 sporen al een latency van 2.9ms zat (niet verwonderlijk vermits het layer 3 switched is over hardware die totaal niet bedoeld is voor low-latency connecties).
    Dan mag hun protocol 10Gbit ondersteunen, ik heb er weinig vertrouwen in dat DANTE nog bruikbaar zal blijven als je zoals shure met ULX-D er ook rechstreeks je micros in gooit, of een pc wil gebruiken om met bv Multirack live plugins te gaan draaien.

  5. #15

    Standaard

    Misschien oppassen dat we deze discussie niet (te ver) laten verzanden in de verschillende protocollen welke digitale snakes gebruiken en daarbij hun voor-/nadelen. Denk dat we er anders voor dit topic (TS) technisch veel te diep induiken.


  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MusicXtra Bekijk Posts
    Waar blijft TS nou in het verhaal?
    TS Ingeschreven Nov 2011 en na 1,5 jaar zijn eerste post. Ik denk dat TS over ongeveer 1,5 jaar hier komt voor zijn 2e post


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •  

Inloggen

Inloggen